AnonymBruker Skrevet 5. mars #1 Skrevet 5. mars Det er så ubehagelig!! Har unngått det i det lengste, men nå må jeg altså. Kjoler er et alternativ, men jeg kan ikke gå til innkjøp av masse kjoler nå. Hører aldri noen andre klage over gravidbukser? 😵💫 Anonymkode: fba91...333 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars #2 Skrevet 5. mars Jaaa! Den henger jo ikke på noe så den sklir ned heeeeele tiden!! Anonymkode: 315d9...0e1 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars #3 Skrevet 5. mars Jo, jeg syns det er ubehagelig! Er 36 uker på vei, og fremdeles glir gravidbuksa av meg. Kunne ikke hatt mindre størrelse heller, med tanke på vidde i beina. Jeg syns det hjelper litt å ha en singlet under "strikken" på gravidbuksa, det gjør at den holder seg litt bedre på plass. Men stort sett bruker jeg bare kjoler nå. Har en gravidkjole, en ammekjole som er ganske vid og to kjoler fra tidligere som er store nok til at jeg får brukt dem. Så jeg rullerer på de fire kjolene og er bare nødt til å vaske dem ofte nok til at jeg ikke går tom. Anonymkode: ae7b2...a72
AnonymBruker Skrevet 5. mars #4 Skrevet 5. mars Det er i alle fall ikke en ukjent problemstilling. De fleste gravide jeg kjenner (og forøvrig har hørt diskusjoner om i sosiale medier) hater gravidbukser. Vanskelig å få de til å sitte godt på uten at det strammer på en ubehagelig måte. Veldig mange jeg kjenner har istedet brukt kjoler eller skjørt, eller ulike typer strikker eller utvidere for å modifisere egne bukser. Dressbukser med strikk i livet har også en tendens til å funke bedre enn jeans, og noen av disse kan også passe etter fødsel. Et alternativ er også å kjøpe en dyrere variant som har strikker i siden (som for eksempel Good American), men det spørs hvor mye du gidder å investere i noe som kun brukes noen måneder. Da jeg var gravid med første var det sommer og jeg gikk nesten utelukkende i skjørt eller kjoler. Brukte da sommerskjørt i min vanlige størrelse, med skjørtestrikken under magen og en lang topp/gravidtopp over. Da jeg var gravid med nr 2. med termin i mars var det mye vanskeligere å kle seg. Jeg brukte hårstrikk i de gamle buksene så langt det rakk og hadde 1-2 gravidbukser som ikke satt spesielt godt på og som jeg kun brukte på jobb mot slutten, ellers ble det joggebukse halve døgnet. Jeg hatet å gå gravid og visste at det var siste gang, så jeg hadde null motivasjon til å bruke penger (eller tid) på å skaffe nye klær. Anonymkode: 4b45b...82c
AnonymBruker Skrevet 5. mars #5 Skrevet 5. mars Ja. Jeg sverger til tights og kjole 😅 Anonymkode: f9cfa...467
AnonymBruker Skrevet 5. mars #6 Skrevet 5. mars Hatet gravidbukser!!! Når jeg ser tilbake så twnker jeg at selebukse hadde vært mye bedre🤭 Anonymkode: 816e9...a86
AnonymBruker Skrevet 5. mars #7 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Hatet gravidbukser!!! Når jeg ser tilbake så twnker jeg at selebukse hadde vært mye bedre🤭 Anonymkode: 816e9...a86 Kanskje jeg skal kjøpe bukseseler 😅🫠 Anonymkode: fba91...333
AnonymBruker Skrevet 5. mars #8 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kanskje jeg skal kjøpe bukseseler 😅🫠 Anonymkode: fba91...333 🤣🙌🙌🙌 Anonymkode: 816e9...a86
AnonymBruker Skrevet 5. mars #9 Skrevet 5. mars Er det noe jeg angret på sist graviditet så var det at jeg ikke investerte i et par gode gravidbukser! Men kanskje eksisterer det heller ikke? Gravidbukser var helt grusomt og så bare aldri bra ut. Skjønner heller ikke hvordan noen liker å gå med kjole i graviditeten, jeg følte jeg så ut som et sirkustelt i kjole. Kjøpte like greit noen stretchy «yoga bukser» fra kappahl, som føltes som joggebukser, men med skjorte og boots til følte jeg det ble et akseptabelt antrekk. Snekkerbukser var jeg på jakt etter, men fant aldri den perfekte snekkerbuksa :c Anonymkode: a9af9...63c
AnonymBruker Skrevet 5. mars #10 Skrevet 5. mars Ja, de orket jeg ikke bruke. Jeg brukte kun svarte tights og tunika/hverdagskjole over. Utrolig behagelig og greit😍 Funket fint både på jobb og hjemme. Anonymkode: ed301...205
Agatha Skrevet 5. mars #11 Skrevet 5. mars Har aldri funka på min kropp, føles som ei strømpebukse som ikke er blitt trekt opp skikkelig. Bruker vanlige bukser i litt for stor størrelse med snøring( typ linbukse som er litt vid) og snører under magen. Det kjennes mye bedre ut!
AnonymBruker Skrevet 5. mars #12 Skrevet 5. mars Jeg hadde noen fra H&M som var ganske gode faktisk Var sånne typiske jeans med den strikken over magen men fikk ikke så "sigefølelse" i dem som i andre jeg prøvde. Jeg var mye hjemme i bare joggebukse da. Og ute gikk jeg mye i tights eller strømpebukser + skjørt og tskjorte. Kjøpte noen skjørt i litt større størrelse, ala disse, med strikk i livet: https://www.zalando.no/evenandodd-miniskjoert-whiteblack-ev421b0e1-a11.html Anonymkode: 45d4b...402
AnonymBruker Skrevet 6. mars #13 Skrevet 6. mars Jeg elsket gravidbukser! Følte aldri sigefølelse. Brukte de fra H&M Anonymkode: 303fd...fa9 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars #14 Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg elsket gravidbukser! Følte aldri sigefølelse. Brukte de fra H&M Anonymkode: 303fd...fa9 Det er HM jeg ha rog de sitter dårlig på min kropp i hvert fall I dag fikk jeg nok og har på en vanlig (stor str) Molly fra Gina, med litt justeringer ved knappen. Mye mer behagelig, selv om den strammer litt mer rundt magen. Heller litt stramt enn kronisk sigefølelse! Anonymkode: fba91...333
AnonymBruker Skrevet 7. mars #15 Skrevet 7. mars Jeg foretrekker kjoler, skjørt og selebukser. Anonymkode: d7d44...cf4
AnonymBruker Skrevet 7. mars #16 Skrevet 7. mars Jeg sliter med det samme! Men jeg har kjøpt et støttebelte/gravidbelte som jeg pleier å ha utapå buksa, og den holder alt oppe 😅 Anonymkode: 8b8b7...0c3
AnonymBruker Skrevet 7. mars #18 Skrevet 7. mars Haha jo det er skikkelig ekkelt. Syns tights og lang topp er mye bedre 😅 de har en del lengre topper (som ikke er gravid klær) på f.eks cubus. Anonymkode: 3fb15...175
AnonymBruker Skrevet 11. mars #19 Skrevet 11. mars Kjenner meg igjen! Fikk tips om at det kan hjelpe å ha en gravidtruse under som dekker magen eller ha en lang singlet oppi buksen slik at stoffet holder igjen buksen, ikke testet det selv 😄 Anonymkode: a9db5...5fc
AnonymBruker Skrevet 11. mars #20 Skrevet 11. mars Jeg sverget til slike bukser i siste graviditet, og de var også gode å ha like etter fødsel når magen fortsatt var ganske stor og jeg ikke orket noe som strammet. Jeg syntes disse var mye bedre enn de buksene/jeansene som bare har lagt til ekstra svart stoff over magen liksom, siden strikken her blir liggende i overkant av magen. Anonymkode: 3b233...f27
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå