AnonymBruker Skrevet 5. mars #1 Skrevet 5. mars Er det fordi de egentlig vil ha privilegiet til å pule rundt selv, men at kona holder seg trofast? Jeg har observert det i to av venneforholdene. Der har konene foreslått å åpne forholdet etter å ha funnet ut om utroskap. Det var heller ikke snakk om "en tabbe etter fuktig natt på byen", men et forhold på si som har vart en stund. Hvorfor er det slik at de ikke vil åpne forholdet når de uansett har seg med ei annen dame? Da hadde de sluppet å gjemme seg og lyve. Eller tenner de på å bedra og såre kona si? Anonymkode: 05fa9...30d 3
Snublefot62 Skrevet 5. mars #2 Skrevet 5. mars Er dette likt hos alle siden du skriver det som en universell sannhet? 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars #3 Skrevet 5. mars Snublefot62 skrev (Akkurat nå): Er dette likt hos alle siden du skriver det som en universell sannhet? Kveruleringen kom to minutter etter at jeg postet innlegget, ja. Jeg skriver om det jeg observerer. Jeg kan ikke skrive om det jeg ikke vet. Her er det snakk om tre tilfeller - mitt med eksen, og to venninner. Hvis du ikke har noe å komme med mht. spørsmålet, så bør du kanskje gå videre? Anonymkode: 05fa9...30d 6 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars #4 Skrevet 5. mars det du observerer i to tilfeller du kjenner til... det er ikke kverulering på stille spørsmål ved det.. Men siden du ser det slik blir det vanskelig å ha en dialog eller diskusjon på det for du har jo bestemt deg for at det er slik.. Anonymkode: 699fd...cc9 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars #5 Skrevet 5. mars Fordi de som er langvarig utro ofte ikke LIKER åpenhet. Eller likhet. Anonymkode: adec0...32d 6 2
Snublefot62 Skrevet 5. mars #6 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Kveruleringen kom to minutter etter at jeg postet innlegget, ja. Jeg skriver om det jeg observerer. Jeg kan ikke skrive om det jeg ikke vet. Her er det snakk om tre tilfeller - mitt med eksen, og to venninner. Hvis du ikke har noe å komme med mht. spørsmålet, så bør du kanskje gå videre? Anonymkode: 05fa9...30d Problemet er at måten du formulerer deg på viser både at du er forutinntatt og låst i forhold til svar. Da blir det vanskelig å hjelpe deg videre. Hadde du derimot for eks skrevet noe alla "jeg har hatt to kjærester som begge..." så åpner du for at du ikke har bestemt deg at det gjelder alle, og det blir enklere å prøve å løse det, i stede for å låse deg til at alle er sånn, og grave deg ned i hvorfor det er sånn.. Ser du forskjellen? 3 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars #7 Skrevet 5. mars ja, er ikke det helt åpenlyst? de liker å pule rundt selv, men vil ikke at dama skal gjøre det. trenger du virkelig å spørre? Anonymkode: f7d0f...0f4 6 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars #8 Skrevet 5. mars Snublefot62 skrev (1 minutt siden): Problemet er at måten du formulerer deg på viser både at du er forutinntatt og låst i forhold til svar. Da blir det vanskelig å hjelpe deg videre. Hadde du derimot for eks skrevet noe alla "jeg har hatt to kjærester som begge..." så åpner du for at du ikke har bestemt deg at det gjelder alle, og det blir enklere å prøve å løse det, i stede for å låse deg til at alle er sånn, og grave deg ned i hvorfor det er sånn.. Ser du forskjellen? Dette er et diskusjonsforum, ikke en forelesning på universitetet. Igjen, hvis du ikke liker hvordan spørsmålet er stilt eller har noe å bidra med i diskusjonen, så kan du overse tråden min. Denne tråden er ikke ment for belæring av meg fra din høye hest. Anonymkode: 05fa9...30d 6
AnonymBruker Skrevet 5. mars #9 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): ja, er ikke det helt åpenlyst? de liker å pule rundt selv, men vil ikke at dama skal gjøre det. trenger du virkelig å spørre? Anonymkode: f7d0f...0f4 Men hvorfor? Hvorfor ønsker de ikke å åpne forholdet? Fordi de vil at dama skal være dydig? Anonymkode: 05fa9...30d
AnonymBruker Skrevet 5. mars #10 Skrevet 5. mars Fordi de vet dama får ligge rundt med alt og alle, mens menn må jobbe for det. Anonymkode: 6683d...b05 3 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars #11 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men hvorfor? Hvorfor ønsker de ikke å åpne forholdet? Fordi de vil at dama skal være dydig? Anonymkode: 05fa9...30d Mulig fordi de ikke kan utstå tanken på at kona har sex med andre menn... De er redde for å miste henne til en annen mann. Det kan være mange grunner til det 🤷 Anonymkode: c818c...d6f 2
Snublefot62 Skrevet 5. mars #12 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men hvorfor? Hvorfor ønsker de ikke å åpne forholdet? Fordi de vil at dama skal være dydig? Anonymkode: 05fa9...30d Igjen - er alle disse personene helt like? Jeg tror ikke du finner et universelt svar på hvorfor disse personene velger å gjøre som de gjør, eller har meninger om det. For eks vil jeg tro noen gjør det av kontrollbehov. Andre tipper jeg mener det er over grensen at begge gjør det. Noen driter kanskje rett i hva kjæresten føler/tenker og synes derfor det er helt greit å gjøre det selv. Kanskje noen mener at de har større seksualdrift enn partner og derfor har "rett" til å være utro? Religion? 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars #13 Skrevet 5. mars Uavhengig i hva ts spør om, så hadde jeg raskt gått på byn og pult en, hvis min mann viste seg å være utro. Så kunne vi tatt utro praten etterpå og hva skulle skje etterpå... Anonymkode: a3bfc...78e 2 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars #14 Skrevet 5. mars Fordi han tillater seg selv å oppleve spenningen med ei ny, men han orker ikke tanken på at kona skal ha en annen. Den utro er ofte sjalu, grunnen forklares i det gamle ordtaket " på seg selv kjenner man andre". Anonymkode: 7118a...72a 4 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars #15 Skrevet 5. mars Grunnen til at dine to ekser er sånn, er pga dobbeltmoral. Håper du finner deg en bedre kjæreste neste gang. Anonymkode: 4b542...e90 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars #16 Skrevet 5. mars Jeg vil si at dersom en av partene i et forhold ligger rundt, så har de i praksis åpnet forholdet og har lite å komme med dersom den andre parten ønsker å ligge rundt også. Men hva slags «forhold» som er igjen etter dette kan jo diskuteres. Anonymkode: 811d4...fda 1 1
Fremmed fugl Skrevet 5. mars #17 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (5 timer siden): Er det fordi de egentlig vil ha privilegiet til å pule rundt selv, men at kona holder seg trofast? Jeg har observert det i to av venneforholdene. Der har konene foreslått å åpne forholdet etter å ha funnet ut om utroskap. Det var heller ikke snakk om "en tabbe etter fuktig natt på byen", men et forhold på si som har vart en stund. Hvorfor er det slik at de ikke vil åpne forholdet når de uansett har seg med ei annen dame? Da hadde de sluppet å gjemme seg og lyve. Eller tenner de på å bedra og såre kona si? Anonymkode: 05fa9...30d Er vel ikke så rart. Hvorfor skulle utroskap sånn generelt være et ønske om å ha et åpent forhold? Eller er det en meget spesiell situasjon, der mannen krever å få lov å fortsette med sin elskerinne, samtidig som ektefellen må være trofast. Da er det vel noenting med makt og maktspill som mannen liker. Det å føle seg overlegen. Men det har jeg aldri hørt om. Har opp gjennom årene vært borti en del bekjente der det har vært utroskap, men aldri hørt om et krav om å få lov å fortsette med elskerinne eller elsker men at partner må være trofast. 2 2
norw Skrevet 5. mars #18 Skrevet 5. mars Åpent forhold er jo først og fremst en fordel for kvinnen. Hun kan finne seg andre menn regelmessig, mannen derimot kan forvente seg en ørkenvandring med mindre han er godt over middels attraktiv. 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars #19 Skrevet 5. mars norw skrev (1 time siden): Åpent forhold er jo først og fremst en fordel for kvinnen. Hun kan finne seg andre menn regelmessig, mannen derimot kan forvente seg en ørkenvandring med mindre han er godt over middels attraktiv. Dette er snakk om menn som er regelmessig utro men ikke vil ha åpent forhold, så premisset holder ikke. Anonymkode: adec0...32d
AnonymBruker Skrevet 5. mars #20 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette er snakk om menn som er regelmessig utro men ikke vil ha åpent forhold, så premisset holder ikke. Anonymkode: adec0...32d Folk som er utro lyver og dekker over FORDI de liker trygghet ved fast partner som bare vil ha dem. Anonymkode: d637c...410 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå