Gå til innhold

Da har jeg fått airfryer i hus

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg fikk i gave , takket, bukket og neiet. 

Men hva i alle dager er forskjellen på den en varmluftsovn eller en Micro? 
Hva blir bedre av å lage det i den? 

Anonymkode: 4ee31...d1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er som varmluft i ovnen. Mindre plass og kjappere oppvarming. 

Ikke raskere enn mikroen da 😅

jeg ga bort min, brukte den aldri

Anonymkode: 2685c...8fd

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset brukes den til alt mulig. 

Det er en innkjøringsfase. Og det blir nok noen bommerter, men maten blir god og sunn. 

Prøv å tørke sopp til høsten. Krønsjy sopp har blitt favoritt snackset her i heimen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pommes, alt som har panering.
Samboer elsker også kyllingfilet laget der fordi han foretrekker litt tørr kylling. 

Hjemmelagde pommes syns jeg blir bedre og potetbåter. 

også er den genial til bacon. Vi bruker vår masse selvom jeg er svært glad i komfyren vår. Syns ting blir med crispy i airfryer. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjerringa har ønsket seg det, men jeg har protestert fordi jeg forstår ikke vitsen når vi har en god stekeovn med varmuft, samt all verdens kokekar. Har aldri opplevd at vi ikke har det vi trenger for å lage den maten vi har lyst på. 

Mulig at en airfryer kan ha sine praktiske sider, men ofte blir den for liten til å kunne lage nok mat til mer enn to personer, og så er det jo bare enda en ting som fyller opp benker og skap, og som må rengjøres og vedlikeholdes.

Anonymkode: b564a...453

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan brukes til så og si alt egentlig.

Bruker kun ovn til flytende ting som supper og større ting. ellers går det nesten kun i airfryer.
En av de beste oppfinnelsene innen matlaging :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg tror det er litt elsk eller hat 😄 Jeg bruker min masse, men vi er en liten husholdning (2-3 ettersom uke). Steker burgere, fiskeburger, kjøttboller, crispy duck (som faktisk blir crispy), vårruller, kjøttspyd etc., div. grønnsaker, varmer pizza, og fin som ekstra ovn om jeg lager mye ulikt samtidig. Laget ribbe i den, og selv jeg som ikke liker ribbe noe særlig syntes det ble godt. Bruker den mye oftere enn ovnen fordi det går raskere.

Anonymkode: 8c94d...56a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror det er litt elsk eller hat 😄 Jeg bruker min masse, men vi er en liten husholdning (2-3 ettersom uke). Steker burgere, fiskeburger, kjøttboller, crispy duck (som faktisk blir crispy), vårruller, kjøttspyd etc., div. grønnsaker, varmer pizza, og fin som ekstra ovn om jeg lager mye ulikt samtidig. Laget ribbe i den, og selv jeg som ikke liker ribbe noe særlig syntes det ble godt. Bruker den mye oftere enn ovnen fordi det går raskere.

Anonymkode: 8c94d...56a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

største fordelen kontra stekeovn-slipper oppvarming. Får du brått lyst på et rundstykke til frokost-så tar det 6-8 min fra fryst tilstand. Trenger ikke vente 10-15 min først på at ovnen skal bli varm, deretter steketiden. bruker den ellers til pomefrites, panert fisk, kjøttboller, pølser osv. Slipper stå å passe på og snu det :ler: 

Anonymkode: 6a3a9...d19

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Den brukes mye. Særlig ting man ellers ville frityrstekt, da du får samme resultat, uten olje. 

Til alt av paneringer (lager fra bunnen), får bedre resultat enn i varmluftsovn (og jeg har multi airflow). Særlig kyllingvinger og kyllinglår får du utrolig crispy og saftig. 

Til å lage grønnkålchips og sprø brokkoli. 

Rask oppvarming av småretter og restemat, mye bedre resultat enn mikro, og mye raskere enn varmluft. 

Og også en god del som blir like bra i varmluft, men som lages mye raskere i airfryer. 

Anonymkode: f9b03...b94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg fikk i gave , takket, bukket og neiet. 

Men hva i alle dager er forskjellen på den en varmluftsovn eller en Micro? 
Hva blir bedre av å lage det i den? 

Anonymkode: 4ee31...d1e

Kan brukes til det meste. Middager,snaks, rundstykker,boller,kaker,pommes fritz,potetbåter,bacon osv i det uendelige! Bruker vår daglig! Har Cosori

Anonymkode: 1bb0b...a30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brukes myyye her, alt går fortere er vel største fordelen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
PurpleTuliip skrev (1 time siden):

Pommes, alt som har panering.
Samboer elsker også kyllingfilet laget der fordi han foretrekker litt tørr kylling. 

Hjemmelagde pommes syns jeg blir bedre og potetbåter. 

også er den genial til bacon. Vi bruker vår masse selvom jeg er svært glad i komfyren vår. Syns ting blir med crispy i airfryer. 

Hvis kyllingen blir tørr i airfryeren så gjør dere noe feil. Har aldri hatt så saftig kylling som i airfryer.

Anonymkode: a3e41...169

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den er fantastisk til fisk. Ellers bruker vi den til det aller meste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukes kun til å varme rundstykker her i huset 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis kyllingen blir tørr i airfryeren så gjør dere noe feil. Har aldri hatt så saftig kylling som i airfryer.

Anonymkode: a3e41...169

Han steker den ekstra lenge og dermed blir den tørr 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Vi bruker den egentlig kun til pommes frites - men det er også der de blir best!

Anonymkode: 203f7...03f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker den til det meste, men som oftest:

Oppvarming av ferdig friterte varer (vårrull, nuggets, pommes, chili cheese ++)

Oppvarming av middagsrester (putter det i ildfast form). Har kasta mikroen for trenger den ikke lenger.

Riste brød og steke rundstykker. Ostesmørbrød

Steke kyllingfilet og fisk

Steke eggemuffins

Gratinere ting I små ildfaste former 

Nachos 

Anonymkode: fc9d2...c2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kjerringa har ønsket seg det, men jeg har protestert fordi jeg forstår ikke vitsen når vi har en god stekeovn med varmuft, samt all verdens kokekar. Har aldri opplevd at vi ikke har det vi trenger for å lage den maten vi har lyst på. 

Mulig at en airfryer kan ha sine praktiske sider, men ofte blir den for liten til å kunne lage nok mat til mer enn to personer, og så er det jo bare enda en ting som fyller opp benker og skap, og som må rengjøres og vedlikeholdes.

Hvem er det som lager maten da? Elsker min airfryer. Mannen min hadde ikke fått protestere på det, for å si det sånn...

Anonymkode: ce3ec...648

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er hun veldig impulsiv og lite gjennomtenkt, lite selvstendig, eller bare dum? 

Selvfølgelig ser ikke alltid jeg og mannen formålet med det den andre ønsker seg. 

Kan love at han verken så vitsen med slowcooker, sous vide eller airfryer. Men at de var noe jeg ønsket meg var mer enn nok for han. (og nå setter han også stor pris på maten - er han som blir mest skuffet om taco ikke er laget med hjelp av slowcookeren). 

Anonymkode: f9b03...b94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...