Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så jeg skriver her, i håp om og få noen gode og forståelsesfulle svar. Jeg og kjæresten min har vært sammen ett halvt år, og vi har det kjempe fint i sammen. Vi trives veldig godt sammen og det og bo sammen. Men den siste tiden har jeg vært litt usikker på det og flytte ut, har ikke følt meg klar enda. Men siden avstanden er to timer, og vi ser hverandre mest i helgene har jeg hatt en liten breakdown de siste ukene siden jeg vil være med han.

I går var jeg veldig på det at han skulle se på ett hus der han bor, og at jeg evt kunne søke meg jobb der. Fordi jeg har ingenting fast her jeg bor, jeg er lei jobben og jeg vil få litt forandring i livet mitt. Da sier han at han syntes det er for tidlig. Og "tenk hvis det skulle blitt slutt". Er den setningen som plager meg, han sier han har trua men tenk om det blir det og hva gjør jeg da.

Burde jeg ta det ille opp, og overreagerer jeg? Jeg ble bare veldig lei meg...

Anonymkode: 869af...442

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skjønar ikkje?
Du skriv at du har flytta ut fordi du har vert usikker, men no vil at han skal sjå etter hus fordi de vil bu i lag? :vetikke:

Anonymkode: f0ec4...18f

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har fått testa det og bo sammen da han fortsatt bor hjemme hos foreldrene. Vi har vært en del alene da. Jeg var usikker litt i starten, på det og flytte ut da jeg ikke var helt klar. Men nå føler jeg meg klar. Jeg har aldri flytta ut noen steder før, og aldri han heller. Blir første gang for oss begge. Ble litt teit skrevet det.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi har fått testa det og bo sammen da han fortsatt bor hjemme hos foreldrene. Vi har vært en del alene da. Jeg var usikker litt i starten, på det og flytte ut da jeg ikke var helt klar. Men nå føler jeg meg klar. Jeg har aldri flytta ut noen steder før, og aldri han heller. Blir første gang for oss begge. Ble litt teit skrevet det.

Å kjøpe hus sammen når dere ikke har flytta ut hjemmefra engang er veldig tidlig... 

Finn heller noe å leie først. Dere har jo absolutt ingen erfaringer med hva det kreves for å ha egen bolig. 

Anonymkode: b426f...9d7

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Kor gamle er de?

Anonymkode: f0ec4...18f

AnonymBruker
Skrevet

23 og 26

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan dere ikke leie en leilighet sammen i første omgang? Om begge bor hos foreldrene(om jeg forsto deg rett), så er det en naturlig start som samboere. Om han allerede leier leilighet og bor alene, kan du jo leie sammen med han. 

At det kan bli slutt, det kan det. Men det kan det også bli om dere venter i 3 år til. Så man må ta noen sjanser i livet. Men for all del - LEI leilighet/hus i et par år før dere tenker på å kjøpe noe. 
Uansett, jeg må nok si meg litt enig med kjæresten din her, 6 måneder er litt tidlig å flytte sammen nå. Hverdagen kommer fort, og jeg tror at man bygger et mer solid grunnlag ved å være kjærester og ikke samboere litt mer enn 6 måneder. Ville snakket med han om å leie en leilighet på sikt, kanskje dere kan se på leiligheter på sensommeren/høsten? 

Anonymkode: 5f4c8...d2d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er bare det at han sa "tenk om det blir slutt " hva gjør vi da, siden avstanden er to timer. Er det som plager meg, fordi hørtes ut som han ikke har noe tru på oss. Har flere venninner som flytta inn med typen raskt, og kjøpte seg hus etter ett halvt år. Er bare det at det virker som han ikke har noe tro på oss.

AnonymBruker
Skrevet

Det har vært mye frem og tilbake slik du beskriver det i forholdet og dere har vært sammen 6 mnd - det er tidlig å flytte sammen da TS. Du kan jo finne deg en leilighet der han bor for egen del, ny jobb også og så se om du har boevne alene først.. 

Anonymkode: 4d821...c43

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han har et poeng, da. Har du noen gang vært sammen med noen der det ikke ble slutt? Dere er unge og har ikke vært ilag så lenge. Dessuten har du allerede flyttet fra ham en gang før. Klart han blir usikker da. Jeg ville leid noe sammen før huskjøp, kjenn litt på hvordan dere fungerer som samboere, og bygg et mer solid grunnlag i forholdet. Ikke rush, da kan hver og en få panikk.

Anonymkode: 95b12...2ef

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

23 og 26

Det er et digert, rødt flagg. Med mindre det er helt midlertidig, rett etter studier eller flytting. Jeg hadde løpt.. 

Anonymkode: aa83b...83d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det har vært mye frem og tilbake slik du beskriver det i forholdet og dere har vært sammen 6 mnd - det er tidlig å flytte sammen da TS. Du kan jo finne deg en leilighet der han bor for egen del, ny jobb også og så se om du har boevne alene først.. 

Anonymkode: 4d821...c43

Det har ikke vært mye frem og tilbake, fordi er han som er mest opptatt av og kjøpe seg et hus. Pusse opp, og leie ut. Jeg har vært skeptisk selv, men det er fordi jeg sparer veldig mye på det og bo hjemme. Han har en bra inntekt, men vil fortsatt bo hjemme. Jeg har sagt jeg kan flytte til der han bor, få meg jobb der og vi kan bo sammen. Men nå syntes han plutselig det er for tidlig, fordi det kan bli slutt. Overreagerer jeg som klarer og bli lei meg av noe sånt?

AnonymBruker
Skrevet

Det er et digert, rødt flagg. Med mindre det er helt midlertidig, rett etter studier eller flytting. Jeg hadde løpt.. 

Anonymkode: aa83b...83d

Okei, nå skjønte jeg ingenting her?

AnonymBruker
Skrevet

Han har et poeng, da. Har du noen gang vært sammen med noen der det ikke ble slutt? Dere er unge og har ikke vært ilag så lenge. Dessuten har du allerede flyttet fra ham en gang før. Klart han blir usikker da. Jeg ville leid noe sammen før huskjøp, kjenn litt på hvordan dere fungerer som samboere, og bygg et mer solid grunnlag i forholdet. Ikke rush, da kan hver og en få panikk.

KAN DU LESE TEKSTEN? Vi har ALDRI bodd sammen før, jeg skriver at vi har fått testa det og bo sammen fordi vi har vært en god del alene hjemme hos han når foreldrene har vært borte. Vi har vært sammen i et halvt år, og vi bor to timer unna hverandre. Jeg har kjent han siden i juli, og begge bor hos foreldrene sine

Skrevet

leie samen er bedre i starten siden dere begge bor hjemme og ikke har noooe erfaring med å "drifte" en leilighet hverken aleme eller sammen. Skjønner gooooodt han er redd for å kjøpe sammen så tidlig. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
monican94 skrev (1 minutt siden):

leie samen er bedre i starten siden dere begge bor hjemme og ikke har noooe erfaring med å "drifte" en leilighet hverken aleme eller sammen. Skjønner gooooodt han er redd for å kjøpe sammen så tidlig. 

Men hvorfor det? Føler vi har verdens beste forhold, og er mange som kjøper så tidlig sammen. De må jo ha mer trua da, er derfor jeg lurer på hvorfor han tenker sånn

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

KAN DU LESE TEKSTEN? Vi har ALDRI bodd sammen før, jeg skriver at vi har fått testa det og bo sammen fordi vi har vært en god del alene hjemme hos han når foreldrene har vært borte. Vi har vært sammen i et halvt år, og vi bor to timer unna hverandre. Jeg har kjent han siden i juli, og begge bor hos foreldrene sine

Eh... Jeg leste teksten, og du skrev at dere har testa det å bo sammen. Hvordan tenkte du at man skulle tolke det? Du kan ikke si at dere har testa det og forvente at folk skal skjønne at dere ikke har bodd sammen? Dere bør uansett ikke hoppe rett inn i huskjøp når dere ikke engang tydeligvis vet om dere har boevne utenfor foreldrenes hus. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dere har ikke fått testet å bo sammen. Du håper det. Men å «bo sammen» hos foreldrene hans, er ikke det samme. 

Ingen av dere har erfaring med å holde en husstand på noe vis (hvorfor har ingen av dere flyttet for dere selv enda?)

Lei noe først, dere har jo allerede et turbulent forhold etter kun 6 mnd, som også er veldig tidlig å flytte sammen. Man skal være helt sikker, før man vurderer å bo sammen med noen 

Anonymkode: e4f85...bee

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så dere er to voksne mennesker som aldri har bodd uten foreldrene deres, har vært sammen i kun seks måneder og du mener dere skal kjøpe leilighet sammen nå? Det er jo galskap spør du meg. Dere bør begge to flytte hjemmefra og inn i HVER SIN leilighet i ett års tid og lære dere å bo alene, gjøre alt husarbeid og betale regninger før dere tenker på å kjøpe bolig. 

Anonymkode: 1709f...c13

• Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Eh... Jeg leste teksten, og du skrev at dere har testa det å bo sammen. Hvordan tenkte du at man skulle tolke det? Du kan ikke si at dere har testa det og forvente at folk skal skjønne at dere ikke har bodd sammen? Dere bør uansett ikke hoppe rett inn i huskjøp når dere ikke engang tydeligvis vet om dere har boevne utenfor foreldrenes hus. 

Vi har fått testa det og bo sammen da han fortsatt bor hjemme hos foreldrene. Vi har vært en del alene da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...