AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #1 Del Skrevet 14 timer siden Hei, sitter mye å tenker på kjøp av shetlandsponni, å det jeg lurer på er hvor dyrt er det å ha en shetlandsponni? Vokste opp med det så er godt kjent med det. Å er det mulig som ung ufør å eie en liten ponni? 😊 Anonymkode: 37422...448 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #2 Del Skrevet 13 timer siden tja, mellom 3000 og 10 000 i måneden ca? Det er umulig svare på uten å vite hva du vil ha i stalleie. En stallplass koster vanligvis omtrent det samme for en shettis som en større ponni, eventuelt litt justering for grovfor hvis det er inkludert. Man må ha hovslager/trimmer like ofte på en liten og stor hest, og det koster like mye. Veterinærprisene er like. Noe utstyr er billigere. Anonymkode: 61ae2...96b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Idasy Skrevet 12 timer siden #3 Del Skrevet 12 timer siden Så liten shettis koster like mye som stor hest med andre ord? Ville gjerne ha svar fra de som har små ponnier for å vite litt mer 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #4 Del Skrevet 12 timer siden Ja, det koster like mye for en shettis som stor hest. Hilsen ei som hadde shettis og hest før hun ble ufør, men hadde egen stall og beite. Nå er det ikke rom i økonomien til å ha hest lenger. Anonymkode: 0b321...e5d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #5 Del Skrevet 12 timer siden Idasy skrev (1 minutt siden): Så liten shettis koster like mye som stor hest med andre ord? Ville gjerne ha svar fra de som har små ponnier for å vite litt mer 😅 Den spiser mindre, så den koster mindre med tanke på for. Men leie av stallplass går pr boks, ikke størrelse på hesten. Hovslager/trimmer tar vanligvis betalt pr hest, uansett størrelse, det er tross alt fortsatt fire høver. Ett dekken koster stort sett det samme om det er str 90cm eller 135 cm. En grime koster stort sett det samme i størrelse ponni og full. En vaksine til ponni og stor hest har stort sett samme pris. Sulky koster gjerne litt mindre for ponni enn hest. Noen shettiser bruker knapt dekken og sliter ikke på utstyr, andre spiser bokstavelig talt opp dekken som om det er godis... Noen shettiser krever knapt en sytråd for å holdes inne i ett gjerde, andre krever fem rader med strømtråder og kommer seg fortsatt ut. Noen shettiser er hardføre og tåler det meste uten å bli syke, andre klarer de mest utrolige ting som krever veterinær... En shettis er ikke en budsjett-variant av en hest. Det er kanskje ikke like mye kostnader til treninger, konkurranser og slikt som det ville vært med en stor brun, men en shettis skal fortsatt holdes i gang, trenes, og brukes. Anonymkode: 61ae2...96b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #6 Del Skrevet 12 timer siden en liten katt koster det samme som en stor katt, en liten hund det samme som en stor osv osv det eneste som er "ulikt" er mengden for, men prisen på foret trenger ikke automatisk være billigere av den grunn - en liten hest det samme som en større hest - tankenom at størrelsen skulle ha nevneverdig utslag på kosten er naiv i beste fall.. Anonymkode: 33852...d89 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #7 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei, sitter mye å tenker på kjøp av shetlandsponni, å det jeg lurer på er hvor dyrt er det å ha en shetlandsponni? Vokste opp med det så er godt kjent med det. Å er det mulig som ung ufør å eie en liten ponni? 😊 Anonymkode: 37422...448 Tenk på ett tall, du må jo nødvendigvis sjekke kostnadene der du har tenkt å stalle opp og sjekke hva som er realistisk. Mine ponnier koster nesten ingenting, jeg har egen stall, jeg slår eget fôr (og ekstrakostnaden for de få målene til hesten er minimal) og jeg skor selv. Så noen lapper til veterinær i året og litt tilskuddsfôr. Utstyr kjøper jeg minimalt av. Man trenger liksom ikke stort mer enn et hodelag, et tau og en børste til en hest. Anonymkode: eb3fb...92c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #8 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Tenk på ett tall, du må jo nødvendigvis sjekke kostnadene der du har tenkt å stalle opp og sjekke hva som er realistisk. Mine ponnier koster nesten ingenting, jeg har egen stall, jeg slår eget fôr (og ekstrakostnaden for de få målene til hesten er minimal) og jeg skor selv. Så noen lapper til veterinær i året og litt tilskuddsfôr. Utstyr kjøper jeg minimalt av. Man trenger liksom ikke stort mer enn et hodelag, et tau og en børste til en hest. Anonymkode: eb3fb...92c Men jeg regner med at du har en børste for å rense hovene selv om du har en ponny. Anonymkode: 3c83d...e49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #9 Del Skrevet 11 timer siden Jeg har en ponni. Støre enn en shettis - men en ponni. Vi betaler ca 5200 i mnd i stall (2300) høy (2000+) og spon per mnd. forsikring på 8-900 i mnd. hovslager mellom 1500 og 2500 per gang og ridetimer og utstyr kommer i tillegg. Vi bor i en middels stor by og stallen er 30 min kjøring fra sentrum. Anonymkode: 60e6c...9a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå