AnonymBruker Skrevet 5. mars #1 Skrevet 5. mars Vi har sagt strengt i fra at han ikke får se det, men så oppdager vi at han har sett alle episodene når han er hjemme alene. Hva hadde dere gjort? Han sier han ikke er redd. Har lagt passord på Netflix nå. Anonymkode: be0a6...005
AnonymBruker Skrevet 5. mars #2 Skrevet 5. mars Du lager selvsagt ett eget brukernavn med aldersgrense pp til han og kode på deres så han ikke kan se sånt! Burde gjort det før han så det! Men ikke alltid så lett å tenke på sånt! Handlinger får konsekvenser, men ville ikke gjort så veldig mye. Vi har alle vært unge og ville se ting. Anonymkode: 95e4b...ab0 6 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars #3 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi har sagt strengt i fra at han ikke får se det, men så oppdager vi at han har sett alle episodene når han er hjemme alene. Hva hadde dere gjort? Han sier han ikke er redd. Har lagt passord på Netflix nå. Anonymkode: be0a6...005 Snakk med han om det han har sett. Ikke sikkert han hat skjønt alt og at det derfor ikke har gjort inntrykk. Men om han har skjønt en del så kan han ha behov for å snakke om ting. Anonymkode: 14ce8...ccf
AnonymBruker Skrevet 5. mars #4 Skrevet 5. mars 😂 Snøflakgenerasjonen ja... Anonymkode: def5c...13c 17 4
AnonymBruker Skrevet 5. mars #5 Skrevet 5. mars Helt ærlig? Ville ikke gjort noe som helst med det. Uansett hvor mye du nekter han å se noe, så får han det med seg andre steder. Du kan heller prise deg lykkelig for at han ser det nå, og ikke når første sesong kom ut. Da var det nemlig squid game i skolegården som gjaldt. Det slipper du mest sannsynlig nå 😊. Anonymkode: e10fe...9fc 8 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars #6 Skrevet 5. mars I mitt barns klasse er det et barn på 7 år (2.klasse) som har sett Squid game i sin helhet. De leker det hver dag på skolen. Litt irriterende med så slepphendte foreldre, for det påvirker alle oss andre. MEN 11 år, det går nok fint. Det er ikke så annerledes enn mange pc-spill de spiller i den alderen. Anonymkode: 500a2...890 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars #7 Skrevet 5. mars Han har sett, så ikke mye å gjøre med det. Det er bra at han ikke ble redd. Jeg så skrekkfilmer fra jeg var sju år og ble redd (eldre søskenbarn som satte på til meg!). Du har satt passord nå. Ikke mer å gjøre. Men det du kan gjøre, er å se slikt sammen med han slik at han slipper å se det i smug. Da kan dere snakke om det. Squid game har faktisk en veldig dypt mening i handlingen. Det er utrolig mye mer enn bare spill og blod i den! Noen barn klarer fint å se sånt uten å bli merket av den grunn. Anonymkode: 652f9...331 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars #8 Skrevet 5. mars Jesus christ.. Jeg så The Shining når jeg var 10 år. Tok ikke skade av det. Anonymkode: 74ca2...99d 7 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars #9 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jesus christ.. Jeg så The Shining når jeg var 10 år. Tok ikke skade av det. Anonymkode: 74ca2...99d Samme her, så all slags skrekkfilmer når jeg var liten. Jeg likte det jo! Enda stor fan av skrekkfilmer 😁 og da jeg var enda mindre enn det elsket jeg spøkelser og mysterier. Anonymkode: e1ed0...b33 6
AnonymBruker Skrevet 5. mars #10 Skrevet 5. mars Jeg så James Bond og Mumien da jeg var 9… Det var kjempespennende. Masse dreping der også. Er helt normal i dag. Var verre da vi begynte med skrekkfilmer i tenårene. Det satte spor Anonymkode: b0b53...773 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars #11 Skrevet 5. mars Det har min også. Så lenge hxn sover godt om natta og oppfører seg pent. Spiller det ingen rolle. Anonymkode: 7c771...21f 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars #12 Skrevet 5. mars Hadde han blitt redd hadde han sikkert skrudd av. Jeg tenker det går helt fint. Anonymkode: 7db1d...665
Al34n0nym1 Skrevet 5. mars #13 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): 😂 Snøflakgenerasjonen ja... Anonymkode: def5c...13c Det er en grunn til hvorfor barn og ungdom i dag stiller mye mer svakere, mindre robuste, selvoppgående og mer psykisk syke i dag. Alt skal tilrettelegges for å forhindre en liten skrubbsår så at persilleungen deres ikke skal se blod. Hehe 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars #14 Skrevet 5. mars Å snike seg til å se skumle ting er veldig vanlig. Det var alltid noen foreldre som var litt slepphendte. Og den lokale videobutikken var ikke så nøye på det med alder. Likevel, aldersgrenser er noe man skal holde seg til. Og ikke minst er regler noe det er forventet at man skal følge. Ville tatt en skikkelig prat om hva som er greit, og ikke, og hvorfor dere er bekymret. Og viktigheten av dialog. Anonymkode: 0fd37...842
AnonymBruker Skrevet 5. mars #15 Skrevet 5. mars Jeg tenker at så lenge man skjønner det er en fil går det nok helt fint. Squid game er splatt og et veldig kunstig miljø, så hadde ikke vært bekymret for det. Hadde han vært redd hadde han nok sagt det eller fått mareritt. Anonymkode: d86c3...1fd
AnonymBruker Skrevet 5. mars #16 Skrevet 5. mars Han kunne virkelig funnet værre ting å se på. Tenker at det dere har gjort ved å sette passord er mer enn bra nok konsekvens siden han da må snakke med dere for å få sett noe. Anonymkode: 9d198...af8
AnonymBruker Skrevet 5. mars #17 Skrevet 5. mars Jeg så skrekkfilmer fra jeg var rundt 8-9 år og tok ikke skade av det. Så lenge han ikke får mareritt går det helt fint. PS, Hun nakne dama som råtner foran Jack i the Shining, var litt for hard kost for 9 år gamle meg. Ble redd for å gå på do om natten 😅 Anonymkode: 3f600...575
AnonymBruker Skrevet 5. mars #19 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Jesus christ.. Jeg så The Shining når jeg var 10 år. Tok ikke skade av det. Anonymkode: 74ca2...99d Og jeg leste samtlige Stephen King-bøkene som var utgitt den gangen, som 11-åring. Dagens foreldre må virkelig skjerpe seg. Det er liksom greit og hurra for å se Spermageddon med analsexpress og "jeg skal knulle deg til du revner", men ikke greit med fiksjon der noen blir skutt ... Anonymkode: d340a...f43 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars #20 Skrevet 5. mars Men sosiale medier er greit 😅 Anonymkode: 5122a...bca 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå