Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det kun helsestasjon som kan skrive dette eller fastlege også? Og skal jeg ha med barnet til fastlege for å vise at jeg ammer eller hvordan fungerer det egentlig? 

Anonymkode: 544a9...dc7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helsesykepleier eller fastlege kan ordne det ☺️

AnonymBruker
Skrevet
MzMe skrev (9 timer siden):

Helsesykepleier eller fastlege kan ordne det ☺️

Men skal jeg ha med baby til fastlege? ☺️Må planlegge litt når han er sulten så greit å vite 

AnonymBruker
Skrevet

Haha, lurer på det samme. Syns hele greia er litt rar, skal jeg amme foran legen eller hva er det man gjør egentlig? 

Anonymkode: 3cbbb...be6

AnonymBruker
Skrevet

Du skal/trenger ikke å amme foran helsepersonell for å få attest for ammefri, holder at du snakker med dem og forklarer behovet :) 

Anonymkode: 37f5b...b83

Skrevet

Det skal holde å ringe til helsestasjonen og spørre helsesykepleier om attest. De vet vel om bandet ammes eller ikke? Det pleier å stå i journalen. Ingen trenger å se at du ammer. 

At noen arbeidsgivere er såpass mistro til sine ansatte er helt sykt. De færreste lyver om noe sånt. Hvis de først skulle lyve, så er det enkelt å få en attest uansett. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Skogkløver skrev (1 minutt siden):

Det skal holde å ringe til helsestasjonen og spørre helsesykepleier om attest. De vet vel om bandet ammes eller ikke? Det pleier å stå i journalen. Ingen trenger å se at du ammer. 

At noen arbeidsgivere er såpass mistro til sine ansatte er helt sykt. De færreste lyver om noe sånt. Hvis de først skulle lyve, så er det enkelt å få en attest uansett. 

Det synes jeg ikke. Jeg kjenner ei som tok ut betwlt ammefri til ungen var 2 år for å kunne jobbe redusert. Hun brukte ikke tida til amming, på ingen måte. Hun trente og henta tidlig i bhg. Var i min omgangskrets, så dette vet jeg. Full forståelse for at man ber om dokumentasjon hvis barnet eksempelvis er over ett år. 

Anonymkode: edddc...a6f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fint at man slipper å amme for å bevise det, men da skjønner jeg heller ikke poenget med denne attesten? Det er jo bare unødvendig bruk av tid for helsepersonell. 

Helt sikkert noen som utnytter dette, men det må da være et fåtall. Er jo samme med trening i arbeidstiden og fleksitid, fullt mulig å utnytte dette.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du skal/trenger ikke å amme foran helsepersonell for å få attest for ammefri, holder at du snakker med dem og forklarer behovet :) 

Så bra, var redd jeg måtte sitte å håndmelke meg selv eller noe om han plutselig ikke er sulten 😂

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ringte legekontoret og forklarte behovet. Trengte ikke se legen en gang, hun skrev attesten og jeg hentet det i resepsjonen. 

Anonymkode: 360d6...519

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fint at man slipper å amme for å bevise det, men da skjønner jeg heller ikke poenget med denne attesten? Det er jo bare unødvendig bruk av tid for helsepersonell. 

Helt sikkert noen som utnytter dette, men det må da være et fåtall. Er jo samme med trening i arbeidstiden og fleksitid, fullt mulig å utnytte dette.

Enig! Men er jo arbeidsgiver som ønsker dette og har fått det inn i tariff. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...