Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser mange mener det er bedre at foreldre skiller seg en å holde sammen for familien. At barna tar skade av å ikke se foreldrene lykkelige sammen….

Så jeg lurer, hva mener dere som har opplevd samlivsbrudd som barn selv? Fikk dere det bedre eller dårligere etter bruddet? Om dere fikk velge, hva ville dere valgt? 

Anonymkode: b1770...a9f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er både glad og takknemlig for at mine foreldre skilte seg. De var glad i hverandre, men de hadde det ikke noe bra sammen. Idag er begge to gift med nye partnere. De skilte seg når jeg var 18 år. De ville vente til jeg var myndig, siden jeg var yngst. Det var ikke noe godt for meg å få greie på. 

Anonymkode: 72040...689

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei

Anonymkode: 8262b...463

• Hjerte 2
Skrevet

Nei

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble veldig glad. De krangla høylytt hver kveld da de var sammen. Mamma gråt og det var bare kaos. En befrielse da de flytter fra hverandre og roen senket seg

Anonymkode: 33642...b39

• Liker 1
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg håpte alltid de skulle skille seg. De gjorde de ikke men jeg kunne enda ønsket de gjorde det. 

Anonymkode: b4492...f62

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja! Mye mye bedre med to glade foreldre hver for seg enn krangling, drama og dårlig stemning.

Anonymkode: c5812...76d

AnonymBruker
Skrevet

Fikk det mye bedre. Husker mamma blomstret opp og jeg har kun gode minner om at de hadde det bra på hver sin side. 

Anonymkode: 61169...31e

AnonymBruker
Skrevet

Ja, helt klart. De hadde det ikke bra sammen.

Anonymkode: d7a29...de1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt klart glad for det. Som mine barn igjen er glade for at jeg og faren deres skilte oss.

Det er en stoooooor forskjell på disse to skilsmissene, mine foreldre er fortsatt bitre, femti år senere. Mens faren til mine barn og jeg er gode venner i ettertid. 

For det jeg bar mest preg av da jeg var liten, var all drittslenging mellom min mor og far, de satte oss ungene opp mot hverandre og gjorde det de kunne for å rakke ned på motparten. 

Anonymkode: b8549...ab3

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke mine barn er glade for det. Det er barna det går utover uansett hva man velger.

Anonymkode: 326c1...849

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Glad for at de skilte seg. Men hata å bo 50/50. Skulle ønske jeg hadde sluppet det og ville heller valgt krangling, og ugrei stemning, enn 50/50. Så sånn sett hadde det vært bedre om de hadde holdt ihop 

Anonymkode: e7101...6f9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er glad for at de ventet til vi var voksne og flyttet ut😊

Anonymkode: 56da3...d5f

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg skulle ønske min far hadde jobbet for forholdet fremfor å ta utveien med å være utro. 

Anonymkode: 835c7...a91

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Synes som om de som er glad for det har dysfunksjonelle foreldre i utgangspunktet. Det å skrike og krangle foran barn er helt uhørt, uansett hva man føler for hverandre. 

De jeg kjenner som har foreldre som samarbeider godt, er de som er bitrest på skilsmissen. For de har jo aldri vært utsatt for denne siden av forholdet. 

Anonymkode: 11ce1...971

• Liker 2
Skrevet (endret)

Ja. Jeg er glad de skilte seg. 

Endret av Phoenix Heart
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Mye bedre at de kranglet hver for seg enn å råtne bort sammen. Jeg var voksen da når de skilte seg.

Selv er jeg skilt og barnet mitt takker meg en gang i blant for at jeg tok henne bort fra mor.

Anonymkode: 77816...dfe

AnonymBruker
Skrevet

Foreldrene mine skilte seg aldri, dessverre, jeg drømte om det det meste av oppveksten. Vet at mamma også hadde ønsket det, men hun turte ikke, var redd for å ikke klare å få det til økonomisk. Jeg hadde hatt en mye bedre oppvekst hadde mamma og pappa skilt seg. Min ustabile barndom har preget meg som voksen, så jeg vil påstå jeg hadde hatt et  mye bedre liv generelt hvis mamma hadde skilt seg fra pappa.

Anonymkode: 6bafe...a33

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skulle ønske de gjorde det minst 10 år før

Anonymkode: 72fd9...e58

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, alles liv ble mye bedre etter det.

Anonymkode: 566d6...35d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...