Gå til innhold

Hva ville du tenkt om du møtte en psykiater som hadde hijab?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gaia skrev (15 minutter siden):

Da kan du heller ikke ha en psykiater som er dypt kristen heller da? 

Strengt tatt ikke, men det er færre symboler knyttet til dette: kors er nærmest universelt i Norge uavhengig av tro. Jeg ville kansje reagert hvis jeg så fisk-symbolet, men det er mere vanlig å feste på bilen.

Så utfordringen her er at jeg antagelig ikke ville oppdaget problemet før etter noen samtaler.

Anonymkode: cc273...4df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, men med forbehold. Det er ikke vanlig å gå til «samtaleterapi» hos en psykiater. Psykiatere har hovedansvar for medisin, diagnostisering og medisinsk behandling av alvorlige psykiske lidelser. Hvis jeg skulle trenge medisiner eller skulle lide av alvorlig psykisk lidelse vil jeg nok stolt på at vedkommende å gi meg riktig tabletter, gi riktig diagnose som stemte, og kunne skille mellom om dette faktisk er en psykisk lidelse og ikke en fysisk enn. Dette krever tillit til vedkommende som lege, men ikke mer for meg. 

Jeg ville hatt større utfordringer med en psykolog som brukte hijab, fordi samtalene kan ofte krever en dypere relasjon. For meg er trygghet og tillit avgjørende i den type terapi. Og jeg ville ikke følt meg trygg. 

Anonymkode: 591e7...401

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Muslimer mener psykisksykdom ikke eksisterer, så jeg hadde bedt om en annen.

Anonymkode: 16f8d...93d

Ja! Men det er en statusjobb da......

Anonymkode: 38f80...186

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...