firetoen Skrevet 4. mars #21 Del Skrevet 4. mars Hadde oppriktig tenkt at det var jævlig kult og at hun sikkert har litt av en historie å fortelle ! Respekt av en muslimsk kvinne og ta en profesjonsutdanning som på mange måter strider med egen kulturs virkelighetsoppfatning. Spørsmålene dine avslører skremmende lavt kunnskapsnivå, sånn btw! 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #22 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette. Mange syter over at innvandrere "bare går på NAV" - men når de jobber så er det ikke godt nok det heller. Hva jeg hadde tenkt dersom jeg møtte på en psykiater med hijab? Ingenting. Har studert religioner (blant annet islam) på universitetet, er ikke redd for muslimer/kvinner med hijab - mange av disse kvinnene er sterke flotte kvinner. Anonymkode: e46cd...ec0 Handler ikke om det. Handler om nøytralitet i en jobbsituasjon. Anonymkode: 7948a...146 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #23 Del Skrevet 4. mars firetoen skrev (2 minutter siden): Hadde oppriktig tenkt at det var jævlig kult og at hun sikkert har litt av en historie å fortelle ! Respekt av en muslimsk kvinne og ta en profesjonsutdanning som på mange måter strider med egen kulturs virkelighetsoppfatning. Spørsmålene dine avslører skremmende lavt kunnskapsnivå, sånn btw! Men det er jo mange muslimske kvinner som tar en slik profesjonsutdannelse uten at de har på seg hijab på jobb. Anonymkode: 7948a...146 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #24 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (10 minutter siden): spørsmålet er jo om du ville fått like god behandling som andre med ditt kors, hvis hun var opptatt av å signalisere at hun var troende muslim. Jeg tenker at jeg nok ville følt at jeg ble sett ned på og at kulturforskjellene ( til tross for flytende norsk) kunne blitt for vanskelig for meg. Men var rollen hennes bare å holde seg i bakgrunn og gi meg beroligende, så hadde det kanskje vært det beste. Anonymkode: ec423...653 Du, jeg jobber med muslimske kvinner på daglig basis siden jeg er ansatt i voksenopplæringen, og mitt kors og deres hijab er er helt og totalt uproblematisk. Vi snakker gjerne om det, hverandres tro og trospraksiser, men det skaper ikke uoverensstemmelser, bare erfaringsutveksling og forståelse. Anonymkode: ae8df...786 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
firetoen Skrevet 4. mars #25 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men det er jo mange muslimske kvinner som tar en slik profesjonsutdannelse uten at de har på seg hijab på jobb. Anonymkode: 7948a...146 Det er ikke _mange_ muslimske psykiatere (eller psykologer) i Norge nei. Uten at det faktum har noe betydelig for min holdning til en psykiater med hijab! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #26 Del Skrevet 4. mars firetoen skrev (1 minutt siden): Det er ikke _mange_ muslimske psykiatere (eller psykologer) i Norge nei. Uten at det faktum har noe betydelig for min holdning til en psykiater med hijab! Det er ikke übersjeldent. Anonymkode: 7948a...146 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #27 Del Skrevet 4. mars Ville følt meg mer utilpass dersom jeg traff på en psykiater fra Nord-Norge eller Bergen. Anonymkode: 0c159...f3b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #28 Del Skrevet 4. mars Hadde ikke blitt spesielt overrasket. Er jo en litt oppbrukt klisjé at andregenerasjons-innvandrere fra Pakistan, India (ja, vet det er flest hinduer og sikher i India), Iran etc tar prestisjetunge studier. Anonymkode: 08ff3...f09 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #29 Del Skrevet 4. mars Hva hadde du tenkt hvis du møtte en psykiater med kort topp og kort skjørt som nesten viser kjønnsorganene , for det har jeg ? Skal jeg dømme henne for hennes for lite klær ? Mens du dømmer en med et plagg på hodet?? Der har du det, du dømmer en med hijab på, men hadde nok klappet fram og opp en som var halv naken. Likevel er det « religions « frihet i dette landet. Puuuh. Anonymkode: 41193...41b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #30 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Vet ikke hvordan bruk av hijab fungerer? Anonymkode: d849a...fa8 Det blir som et skaut der man ikke ser noe av håret. Anonymkode: cd274...c83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #31 Del Skrevet 4. mars Personlig liker jeg ikke at folk dytter religion opp i trynet mitt (en hijab er synlig på LANG avstand!) og jeg synes heller ikke hijab har noe i et fritt, vestlig demokrati å gjøre, når man vet hvor mange som blir drept for å IKKE bruke den. Så det hadde ikke fungert for min del. Anonymkode: 7ce49...466 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #32 Del Skrevet 4. mars Møtt mange muslimske leger i psykiatrien. Er ikke noe forskjell på de og andre. De er på jobb og er profesjonelle selv om jeg ikke ser håret. Anonymkode: 262fb...9d7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars #33 Del Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Hadde det vært helt uproblematisk for deg, eller hadde du gjort deg noen tanker om hodeplagget? Det er vel en illusjon at man møter en fagperson som er hundre prosent nøytral. Det er vel ikke mulig. Betyr valg av hodeplagg at hun setter religionen foran mennesket? Vil hun med et hodeplagg markere veldig at homofili er synd i islam? Og hva med en psykiater som har vakt på legevakta og det kommer inn en ung jente som har blitt voldtatt. Hvordan hadde konsultasjon blitt for jenta om psykiater ble tilkalt, og hun hadde hijab? Bare noen tanker etter å ha møtt på en psykiater i hijab ( i min fritid, ikke som pasient) Anonymkode: ec423...653 Hva med synlig kors rundt halsen? Hva med turban? Anonymkode: 649aa...c1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 5. mars #34 Del Skrevet 5. mars Hadde vært helt greit det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pålandjorda Skrevet 5. mars #35 Del Skrevet 5. mars Sett på persone som kvalifisert. null problem Har møtt legevikar med hijab, og skulle ønske henne som fastlege. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myrmica Skrevet 5. mars #36 Del Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Og hva med en psykiater som har vakt på legevakta og det kommer inn en ung jente som har blitt voldtatt. Hvordan hadde konsultasjon blitt for jenta om psykiater ble tilkalt, og hun hadde hijab? Anonymkode: ec423...653 I dette scenarioet tror jeg det potensielt er et større problem om psykiateren var en mann enn en kvinne med hijab. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 5. mars #37 Del Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Personlig liker jeg ikke at folk dytter religion opp i trynet mitt (en hijab er synlig på LANG avstand!) og jeg synes heller ikke hijab har noe i et fritt, vestlig demokrati å gjøre, når man vet hvor mange som blir drept for å IKKE bruke den. Så det hadde ikke fungert for min del. Anonymkode: 7ce49...466 I et fritt, vestlig demokrati har man nettopp lov til å gå med religiøse plagg/smykker. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars #38 Del Skrevet 5. mars Hadde ikke brydd meg. Anonymkode: cd8b7...c0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars #39 Del Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Ville tenkt ho var ei knall-tøff dame som virkelig virkelig har kjempa for å bli psykolog! Anonymkode: 55d39...2f5 Lege .... Anonymkode: 3a61c...6df 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gregarious Skrevet 5. mars #40 Del Skrevet 5. mars Hijab er greit, derimot er nikab/burka/chador selvsagt helt uaktuelt å ha på seg i helsevesenet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå