AnonymBruker Skrevet 4. mars #1 Del Skrevet 4. mars Hadde det vært helt uproblematisk for deg, eller hadde du gjort deg noen tanker om hodeplagget? Det er vel en illusjon at man møter en fagperson som er hundre prosent nøytral. Det er vel ikke mulig. Betyr valg av hodeplagg at hun setter religionen foran mennesket? Vil hun med et hodeplagg markere veldig at homofili er synd i islam? Og hva med en psykiater som har vakt på legevakta og det kommer inn en ung jente som har blitt voldtatt. Hvordan hadde konsultasjon blitt for jenta om psykiater ble tilkalt, og hun hadde hijab? Bare noen tanker etter å ha møtt på en psykiater i hijab ( i min fritid, ikke som pasient) Anonymkode: ec423...653 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 4. mars Populært innlegg #2 Del Skrevet 4. mars Ta den av. Du er på jobb. Ville jeg tenkt. Anonymkode: 7948a...146 38 2 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #3 Del Skrevet 4. mars Samme det. Anonymkode: 89f1a...374 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #4 Del Skrevet 4. mars Hadde ikke brydd meg. Anonymkode: 48940...a52 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #5 Del Skrevet 4. mars Så lenge hun hadde snakket godt norsk så hadde det vært uproblematisk. Eller, jeg hadde gjerne ikke klart å spørre om hennes vei til yrke som muslimsk kvinne så gjerne det hadde vært litt ugunstig at jeg som pasient hadde blitt oppriktig nysgjerrig og ikke minst imponert over yrkesvalg hennes Anonymkode: bd61d...35c 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #6 Del Skrevet 4. mars Erfaringsmessig så ser kvinner med hijab under 60 ned på ikke muslimske kvinner. Jeg hadde nok følt meg utilpass og det ville ha ødelagt settingen. Anonymkode: aa6cf...664 24 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #7 Del Skrevet 4. mars Finn deg en annen hvis hodeplagget plager deg så mye. Syt når utlendinger "naver" Syt når utlendinger har profesjonsutdanninger. Anonymkode: d849a...fa8 23 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #8 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ta den av. Du er på jobb. Ville jeg tenkt. Anonymkode: 7948a...146 Vet ikke hvordan bruk av hijab fungerer? Anonymkode: d849a...fa8 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #9 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hadde det vært helt uproblematisk for deg, eller hadde du gjort deg noen tanker om hodeplagget? Det er vel en illusjon at man møter en fagperson som er hundre prosent nøytral. Det er vel ikke mulig. Betyr valg av hodeplagg at hun setter religionen foran mennesket? Vil hun med et hodeplagg markere veldig at homofili er synd i islam? Og hva med en psykiater som har vakt på legevakta og det kommer inn en ung jente som har blitt voldtatt. Hvordan hadde konsultasjon blitt for jenta om psykiater ble tilkalt, og hun hadde hijab? Bare noen tanker etter å ha møtt på en psykiater i hijab ( i min fritid, ikke som pasient) Anonymkode: ec423...653 Ville tenkt ho var ei knall-tøff dame som virkelig virkelig har kjempa for å bli psykolog! Anonymkode: 55d39...2f5 12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dakia Skrevet 4. mars #10 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ville tenkt ho var ei knall-tøff dame som virkelig virkelig har kjempa for å bli psykolog! Anonymkode: 55d39...2f5 I motsetning til andre psykologer, eller hva mener du?😅 19 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #11 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vet ikke hvordan bruk av hijab fungerer? Anonymkode: d849a...fa8 ? på jobb er man nøytral. Anonymkode: 7948a...146 8 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dakia Skrevet 4. mars #12 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Erfaringsmessig så ser kvinner med hijab under 60 ned på ikke muslimske kvinner. Jeg hadde nok følt meg utilpass og det ville ha ødelagt settingen. Anonymkode: aa6cf...664 Vel, kanskje du trenger den timen sis🥲 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #13 Del Skrevet 4. mars Dakia skrev (1 minutt siden): I motsetning til andre psykologer, eller hva mener du?😅 Bingo. For ikke å snakke om muslimene på studiet som ikke brukte hijab. Dvs alle. Anonymkode: 7948a...146 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #14 Del Skrevet 4. mars Hadde vært null problem for meg. Har selv mitt lille gullkors rundt halsen hver dag, og det plager virkelig ikke meg at andre uttrykker sin kultur med lignende symboler. Anonymkode: ae8df...786 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #15 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hadde det vært helt uproblematisk for deg, eller hadde du gjort deg noen tanker om hodeplagget? Det er vel en illusjon at man møter en fagperson som er hundre prosent nøytral. Det er vel ikke mulig. Betyr valg av hodeplagg at hun setter religionen foran mennesket? Vil hun med et hodeplagg markere veldig at homofili er synd i islam? Og hva med en psykiater som har vakt på legevakta og det kommer inn en ung jente som har blitt voldtatt. Hvordan hadde konsultasjon blitt for jenta om psykiater ble tilkalt, og hun hadde hijab? Bare noen tanker etter å ha møtt på en psykiater i hijab ( i min fritid, ikke som pasient) Anonymkode: ec423...653 Hadde følt meg sett ned på! Anonymkode: 285a8...7f3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #16 Del Skrevet 4. mars I en slik jobb en man nøytral. Ingen religiøse symboler og plagg. Nøytrale klær ellers. Nøytral og lite sminke. Ikke vise altfor mye hud. Anonymkode: 7948a...146 18 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #17 Del Skrevet 4. mars Dakia skrev (7 minutter siden): I motsetning til andre psykologer, eller hva mener du?😅 Hun er ikke psykolog. Hun er lege! Anonymkode: ec423...653 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #18 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hadde vært null problem for meg. Har selv mitt lille gullkors rundt halsen hver dag, og det plager virkelig ikke meg at andre uttrykker sin kultur med lignende symboler. Anonymkode: ae8df...786 spørsmålet er jo om du ville fått like god behandling som andre med ditt kors, hvis hun var opptatt av å signalisere at hun var troende muslim. Jeg tenker at jeg nok ville følt at jeg ble sett ned på og at kulturforskjellene ( til tross for flytende norsk) kunne blitt for vanskelig for meg. Men var rollen hennes bare å holde seg i bakgrunn og gi meg beroligende, så hadde det kanskje vært det beste. Anonymkode: ec423...653 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #19 Del Skrevet 4. mars Jeg ville tenkt at hun er muslim;) Helt ubetydelig om hun har hijab eller ikke. Anonymkode: eda3e...885 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #20 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Finn deg en annen hvis hodeplagget plager deg så mye. Syt når utlendinger "naver" Syt når utlendinger har profesjonsutdanninger. Anonymkode: d849a...fa8 Dette. Mange syter over at innvandrere "bare går på NAV" - men når de jobber så er det ikke godt nok det heller. Hva jeg hadde tenkt dersom jeg møtte på en psykiater med hijab? Ingenting. Har studert religioner (blant annet islam) på universitetet, er ikke redd for muslimer/kvinner med hijab - mange av disse kvinnene er sterke flotte kvinner. Anonymkode: e46cd...ec0 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå