Gå til innhold

Er det håp i er forhold når lidenskapen ikke lenger finnes?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Får ofte høre at kjæresten min er kjedelig. Og uromantisk og en rimelig slapp og traus type. Noen av mine venner mener at han er såpass uromanisk og gjør så lite ut av seg at jeg bør slå opp med han og finne meg noen som gir meg oppmerksomhet. 

Det kan stemme. Han gjør minimalt ut av seg, finnes ikke sjalu,  rutinedyr,  er såpass forstigbar at jeg kan fullføre setningene hans og han har en skikkelig klein humor. Men han har også satt  10.000 i fond til meg i 40års gave fordi han mener økonomisk frihet er mer romantisk enn blomster,  brukt flere dager i uken i to år på å øvelseskjøre med meg helt til jeg fikk førerkort,  kjøper middag når jeg kommer hjem fra seinvakter, lader sykkebatteriet når jeg glemmer det,  kjøper mat til småfuglene i hagen. Blir med meg på ting  han innerst inne ikke bryr seg så mye om fordi det betyr noe for meg. 

Venninnene mine har rett.  Det finnes ikke mye forelskelse igjen. Jeg har ikke mye lidenskap slik som det engang var og lite nærhet. Det er ikke ofte jeg har lyst på sex lenger. Men er ikke dette også egenskaper som er verdifulle i et forhold? Eller er toget kjørt når lidenskapen ikke lenger er der? 

Anonymkode: 2ecd2...950

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det kommer helt ann på hva de som er i forholdet tenker om det.

Jeg vet om et par som er bestevenner, bor sammen, er så inderlig gode mot hverandre økonomisk, hva omsorg angår etc etc. Slik du beskriver. De sier at det er slik de vil ha det, og det tror jeg så absolutt på. 

Det røper også gavene de gir hverandre, for å si det mildt. 

Men om dette er greit og ønskelig for din partner, vet bare han. 

Anonymkode: 6d85b...e79

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva er viktig for deg da? Dere snakker kanskje ikke samme kjærlighetsspråket, men han gjør jo flere ting som er svært snilt da. 

Hva ønsker du selv?

Anonymkode: aad11...952

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Første sp.målet er om dere har barn sammen eller ikke.  Dersom svaret er nei eller de har flyttet ut. Så er det kun du som kan ta den avgjørelsen. Men det er vanskelig avgjørelse, flere av vennene mine har skilt seg. Noen angrer og noen er fornøyd med avgjørelsen. Men de fikk seg noen overaskelser når de skilte seg.  Hvor dyrt det var, de som ikke liker å være alene syns det var vanskelig å finne seg ei ny.   

Jeg har vært gift i 20 år og vil si at forholdet aldri er kjørt dersom begge ønsker at det skal bli bra.   Vi har hatt flere år med oppturer og nedturer. 2024 tror jeg er det beste året vi har hatt sammen, men vi ønsker det begge to.  I år har begge hatt for mye å gjøre på jobb, så da er vi flinke til å gi hverandre plass, så vet vi begge to at det blir bedre etterhvert.  

Anonymkode: 09441...fcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Får ofte høre at kjæresten min er kjedelig. Og uromantisk og en rimelig slapp og traus type. Noen av mine venner mener at han er såpass uromanisk og gjør så lite ut av seg at jeg bør slå opp med han og finne meg noen som gir meg oppmerksomhet. 

Det kan stemme. Han gjør minimalt ut av seg, finnes ikke sjalu,  rutinedyr,  er såpass forstigbar at jeg kan fullføre setningene hans og han har en skikkelig klein humor. Men han har også satt  10.000 i fond til meg i 40års gave fordi han mener økonomisk frihet er mer romantisk enn blomster,  brukt flere dager i uken i to år på å øvelseskjøre med meg helt til jeg fikk førerkort,  kjøper middag når jeg kommer hjem fra seinvakter, lader sykkebatteriet når jeg glemmer det,  kjøper mat til småfuglene i hagen. Blir med meg på ting  han innerst inne ikke bryr seg så mye om fordi det betyr noe for meg. 

Venninnene mine har rett.  Det finnes ikke mye forelskelse igjen. Jeg har ikke mye lidenskap slik som det engang var og lite nærhet. Det er ikke ofte jeg har lyst på sex lenger. Men er ikke dette også egenskaper som er verdifulle i et forhold? Eller er toget kjørt når lidenskapen ikke lenger er der? 

Du er HELDIG!❤️‍🔥

Anonymkode: 69df5...deb

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke håp når man ikke synes at partner er morsom. 

Anonymkode: 95729...265

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er håp for alle så lenge dere kan kommunisere om hva dere ønsker sammen og hver for dere. Tipper dere kjenner hverandre veldig godt og da kan man gi hverandre mye støtte i livet. Godt å ha når dere er 70 og 80, noe mange kan misunne deg.

Tipper dere vet hva som skal til for å få høyere frekvens på sex også, om dere har lyst å gjøre noe med den biten. Uansett kan du jo prøve å snakke med han om det, hvis du tenker dere trenger å legge litt mer jobb i å være romantiske og interessante for hverandre?

Hvis du er happy som ting er så er jo forholdet bra😊

Anonymkode: 369ba...975

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det du beskriver er akkurat som kjæresten min. Jeg bryr meg ikke om blomster. 

Han har gitt meg en nydelig ring, helt ut av det blå. Utover det så er det de små handlingene han gjør i hverdagen.

Han lytter til meg og plutselig kan han ha bestilt noe eller gi meg noe han har hørt meg snakke om, uten at jeg nødvendigvis ville kjøpt det selv.

Han dropper alt om jeg virkelig trenger han og han tar over alt, inkludert 3 særkullsbarn, om jeg er syk eller føler meg dårlig.

I tillegg er vi veldig intime og kosete da. Vi klemmer og koser med hverandre og elsker å pirre hverandre. Som når han tar inn eller ut av oppvaskmaskinen liker jeg å snike meg innpå han bakfra å klå på han🤭 

Han er bestevennen min og vi har ingen hemmeligheter for hverandre. Han ser rett inn i kjernen min og elsker meg for alt jeg er.

Hva tenker du ville vært romantisk?

Anonymkode: b3d18...9a4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Der du beskriver et verdifullt i et forhold. Hold på den mannen, han er gull verd. Dere elsker hverandre, og han viser det på sin (også fine ) måte, det er det som teller.

Anonymkode: 72da1...f5c

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Han høres som en nydelig person ❤️

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men hæ? For noen venner. 

I et forhold setter jeg mye mer pris på de små, hverdagslige tingene enn blomster, smykker og lignende. Jeg elsket for eksempel når eksen min dro og fylte bensin på bilen min for meg på eget initiativ fordi jeg hater å stoppe og fylle bensin. Det var sånne ting som var viktige for meg, ikke "romantiske" gester hentet fra cheesy, amerikanske filmer. 

Så det spørs jo helt hva du setter mest pris på. Trenger du en mer romantisk mann, og ikke er fornøyd med den du har, så bør du kanskje lete videre. Men det skal sies, å finne en mann som er den typen er vanskelig. De fleste menn driver ikke med sånt. 

Anonymkode: 0803e...f09

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du har en snill mann du kan stole på?

Litt dårlige venner da.

Trenger du mer spenning, ta motorsykkellappen,hopp i fallskjerm.

En mann som mater småfuglene og setter penger i fond, er gull verdt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Litt morsomt at vennene mener det er bedre med en mer flørtete fyr som vil pule hele tiden.For å sette det på spissen.

Sikkert mer spennende med en sånn mann på firmaturer.

Anonymkode: a0075...c6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...