Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var det mye slitsomme å få barn etter bikket 35 ell slutten av tennårene/begynnelsen av 20 årene? Angrer dere på dere startet på nytt?

Anonymkode: 9bd7e...24c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var ikke veldig ung slik som du skriver, så ikke helt meg du spør. Jeg var 26, 29 og 38. Jeg tror ikke alderen i seg selv har hatt så mye å si, men det at jeg hadde to store barn fra før som også skulle følges opp gjorde det tyngre. Det handlet også mye om slitasje ved at jeg hadde gått gjennom alt to ganger før. Jeg var sliten av å ha småbarn. Skulle jeg bli gravid igjen nå er det helt krise, for jeg orker det bare ikke.

Min yngste er en frisk og fin jente. En krevende graviditet, enkel baby de første mnd., men etter det har vi slitt mye med søvn. Nå er hun 3,5 år, sover fremdeles lite og er vanskelig  å legge.

Usikker på om jeg angrer. Det har vært veldig tøft og de eldste har mistet mye tid med meg. Samtidig har de hverandre for fremtiden, og det tror jeg er bra i vår familie. Nå er vi også på vei ut av de tøffeste småbarnsårene, og snart i de gyldne årene fra fire/fem og utover.

Anonymkode: 32817...3ec

AnonymBruker
Skrevet

Mangel på søvn har gått fint selv om jeg er 37 nå, men alt er jo travlere med 3 barn i hus. Heldigvis er de to eldste ganske store og til god hjelp. Det hender jeg kjenner et streif av anger dager jeg har null alenetid på grunn av ny baby i hus igjen, men den forsvinner fort.

Den største forskjellen er at jeg setter så mye større pris på å ha en baby nå enn hva jeg gjorde tidlig i 20-årene, mulig jeg tok det mer for gitt da. Nå er jeg nok mer reflektert, vet at det ikke er selvsagt å kunne få barn, og veien hit var lang. Det er så utrolig stort å få oppleve liten baby i hus igjen, helt fantastisk, og vi har en så fin ro.

Anonymkode: 4500d...d7b

Skrevet

Jeg fikk en da jeg var 20, og har en til på vei nå. Lurer på det samme! Har du planer om flere, eller er du gravid, Ts?😊

AnonymBruker
Skrevet
Pastels skrev (12 timer siden):

Jeg fikk en da jeg var 20, og har en til på vei nå. Lurer på det samme! Har du planer om flere, eller er du gravid, Ts?😊

Fikk min første når jeg var 19, andre når jeg var 24 og nå er jeg 35 og venter min tredje. Merker allerede det er andeledes å skulle bli mor denne gangen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var 20, 23 og 36 da jeg fikk mine barn. Angrer ikke et sekund på at jeg startet på nytt ☺️ minstemann har bare vært en eneste stor velsignelse for hele familien. 

Jeg føler jeg er mer til stede mentalt nå enn jeg var med de to første. Vet hvor fort tiden går, og stresser ikke med å nå alle milepæler fortest mulig osv. De eldste forguder minsten, og er flinke til å hjelpe til. 

Takler lite søvn bedre nå enn før faktisk, sånn mentalt sett, og har mye mer tålmod. Er kanskje mer sliten nå, men ikke så sliten at jeg ikke greier å henge på. Jeg er 38 år nå, og venter faktisk enda en baby i løpet av året 🥰 så ble absolutt ikke redd av å få baby igjen i voksen alder. 

Anonymkode: 48fe3...0d4

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk mine eldste da jeg var 22 og 23 (vet ikke om det kvalifiserer til "veldig ungt", men det er en god del under gjennomsnittsalder, i hvert fall). Venter en attpåklatt nå, er 39 år gammel. 

Jeg var egentlig veldig sliten da jeg fikk de to første... Så håper ikke jeg blir enda mer sliten denne gangen :P Men føler meg egentlig i bedre form på mange områder. Og ikke minst er jeg mye mindre usikker enn jeg var da de to første ble født.

Anonymkode: 16312...a4d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.3.2025 den 7.54):

Jeg var ikke veldig ung slik som du skriver, så ikke helt meg du spør. Jeg var 26, 29 og 38. Jeg tror ikke alderen i seg selv har hatt så mye å si, men det at jeg hadde to store barn fra før som også skulle følges opp gjorde det tyngre. Det handlet også mye om slitasje ved at jeg hadde gått gjennom alt to ganger før. Jeg var sliten av å ha småbarn. Skulle jeg bli gravid igjen nå er det helt krise, for jeg orker det bare ikke.

Min yngste er en frisk og fin jente. En krevende graviditet, enkel baby de første mnd., men etter det har vi slitt mye med søvn. Nå er hun 3,5 år, sover fremdeles lite og er vanskelig  å legge.

Usikker på om jeg angrer. Det har vært veldig tøft og de eldste har mistet mye tid med meg. Samtidig har de hverandre for fremtiden, og det tror jeg er bra i vår familie. Nå er vi også på vei ut av de tøffeste småbarnsårene, og snart i de gyldne årene fra fire/fem og utover.

Anonymkode: 32817...3ec

Gyldne år fra barna er 4-5? Kjenner ikke til den. Min 7 åring kan fortsatt være ganske krevende må nå jeg si

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.3.2025 den 22.21):

Var det mye slitsomme å få barn etter bikket 35 ell slutten av tennårene/begynnelsen av 20 årene? Angrer dere på dere startet på nytt?

Fikk barn som 24-åring og 41-åring + noen imellom og for meg var det ikke mer slitsomt som 41-åring. 

Nå i midten av 40-årene merker jeg at jeg begynner å bli litt stivere i kroppen i forhold til aktivitet med ungene, men tenker at de holder meg ung. 😀

Anonymkode: 5b950...389

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bedre helse nå enn i 20-årene! Har vel skjønt mer verdien av å ta vare på kroppen, spiser sunnere, mer aktiv etc. 

Ellers tåler jeg lite søvn utrolig mye bedre, jeg er flinkere til å nyte øyeblikkene, tryggere i egne valg. Alt er egentlig bedre med å få barn som litt eldre (var tenåring da jeg fikk første, fikk to til 14 og 16 år senere)

Anonymkode: 9873c...50b

Skrevet

Jeg fikk barn da jeg var 19 år og 37 år (og et par innimellom der også), og det er selvsagt en forskjell. På mange områder, som økonomisk, tid, energi osv. Det som var enkelt og bra da jeg var 19, føles noe tyngre nå. Mens det som var litt hard og vanskelig den gangen, er ikke det denne gangen. Det går liksom "opp i opp", om det gir noe mening.

Angrer selvsagt ikke på noen av barna. Jeg elsker babytiden og har følt det har vært stas hver gang jeg har begynt på nytt. Noe av det beste med å også få barn i moden alder er at vi stort sett har barnevakt i hus alltid, i storesøskene 😅 Det tyngste en nok energinivået. Kjenner at vi 'orker' mindre nå, litt kortere lunte kanskje. Jobber kontinuelig med dette da ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...