Gå til innhold

Er det greit å være introvert på jobb?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jobber med serviceyrke, på et sted der det er lite kunder. Det er ikke mye å gjøre, og for meg som hater å prate så blir jo jeg nesten nødt til å prate. Men jeg hater det. Jeg ønsker ikke å snakke med mine kollegaer om noe annet enn jobb og ønsker ikke at de skal bli kjent med meg og mitt privatliv. På en kontorjobb hadde det helt sikkert ikke vært noe problem å ikke snakke, men når jobben hovedsakelig går ut på å ekspidere kunder, så er det ikke andre ting man kan «tukle» med for å unngå smalltalk.

Er det frekt av meg å virke distansert? Jeg er bare veldig privat og introvert av meg

Anonymkode: 1ea0c...637

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke egentlig frekt, men det kan være kollegene dine blir usikker på deg pga det. De vet jo ikke hva som foregår i hodet ditt. Jeg er lik som deg, så dette er basert på egne erfaringer:)

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, det er greit. At det er et serviceyrke betyr ikke at du må skravle masse med kolleger. Du er der for kundene, ikke for å underholde kolleger. 

Anonymkode: 4a703...f72

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er veldig introvert selv, men det ville vært rart å være sammen med kollega i timesvis i stillhet? 

Anonymkode: 026d1...b1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Er det frekt av meg å virke distansert? Jeg er bare veldig privat og introvert av meg

Du har ikke vurdert en annen jobb?

Det blir fort litt dårlig stemning hvis du skal virke distansert hele tiden. Og det vil gå utover deg mest vil jeg tro.

Anonymkode: 52591...316

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er veldig introvert selv, men det ville vært rart å være sammen med kollega i timesvis i stillhet? 

Er ikke stille i timesvis, viser jo livstegn og smiler og sier et eller annet. Men engasjerer meg ikke, og viser heller ikke at jeg er der for å prate

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er ikke stille i timesvis, viser jo livstegn og smiler og sier et eller annet. Men engasjerer meg ikke, og viser heller ikke at jeg er der for å prate

Men hva gjør du i mellomtiden? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...