Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en ettåring, eller er snart 16 mnd, jeg  holder på å bli sprø av. 
Ting skal gjøres nøyaktig slik hen vil hvis ikke flyr det leker veggimellom. Ved måltid er det ikke lenger snakk om å få hjelpe hen og ting skal være akkurat slik hen har sett for seg hvis ikke kan det være det samme med hele måltidet. Og det flyr i gulvet etterfulgt av gråting som varer og varer. 
Hen har ikke språk enda så gleder meg til det er på plass. 
Det er også gråting og «dramatisk slenge seg på gulvet» når ting ikke går slik som hen vil. 

Er dette vanlig for hans alder? Noen som kjenner seg igjen eller har jeg gjort noe galt her? 

Anonymkode: e381f...ae6

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har også en sånn. Helt annerledes enn førstemann som var rolig som en sommerdag. Nr 2 har et helt annet temperament og vi jobber hver dag med å finne ut hva vi kan gjøre for å lette frustrasjonen til barnet. Stresser ikke, gir barnet kjærlighet og tålmodighet, men fjerner det fra farlige situasjoner.

Har hørt at småbarn med temperament blir lettere å håndtere som tenåringer så vi tar det som tidlig intervensjon  😂

Anonymkode: 6cc60...c5b

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Min var også sånn. Føler meg deg❤️

Anonymkode: 63ff8...aca

Skrevet

Han er mao en gutt 😄

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jepp! Min er 22 måneder nå, men startet ganske tidlig han også 🥵🥵 jeg får ikke lov å hjelpe han med de trappetrinnene, da gråter han og starter på nytt. Hvis han ikke får som han vil så kaster han seg på gulvet. Han pleier også bite hånden sin:( klorer seg i ansiktet eller drar seg i håret 😭 Det er absolutt ille! Han forstår veldig mye nå, gjør ting når jeg bar han om å gjøre det. Men når han får sånne episoder så må jeg bare la det skje å være rolig med han ❤️ Det er tøft, men håper dette går over. Jeg får veldig vondt av han! Han er også litt tøff med andre barn som er større enn han, han kan dytte eller ta fra dem leker. 😭 håper virkelig det ordner seg når han tipper 2 års alderen. 

Endret av Himmelen_91
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Himmelen_91 skrev (21 minutter siden):

Jepp! Min er 22 måneder nå, men startet ganske tidlig han også 🥵🥵 jeg får ikke lov å hjelpe han med de trappetrinnene, da gråter han og starter på nytt. Hvis han ikke får som han vil så kaster han seg på gulvet. Han pleier også bite hånden sin:( klorer seg i ansiktet eller drar seg i håret 😭 Det er absolutt ille! Han forstår veldig mye nå, gjør ting når jeg bar han om å gjøre det. Men når han får sånne episoder så må jeg bare la det skje å være rolig med han ❤️ Det er tøft, men håper dette går over. Jeg får veldig vondt av han! Han er også litt tøff med andre barn som er større enn han, han kan dytte eller ta fra dem leker. 😭 håper virkelig det ordner seg når han tipper 2 års alderen. 

Du får "veldig vondt av han" når han trasser? :vetikke:

Anonymkode: 4a7a8...d76

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du får "veldig vondt av han" når han trasser? :vetikke:

Anonymkode: 4a7a8...d76

Selvfølgelig vondt for mamma hjertet å se eget barn klore seg i ansiktet eller drar seg i håret😟

AnonymBruker
Skrevet

Takk, da er jeg ikke alene, 

Barnet mitt er blitt veldig flink til å håndtere bestikk, spise selv og slikt da! Så det er veldig fint. Helt til det koker over og det havner i gulvet fordi det ikke går og jeg ikke får lov til å hjelpe. 

Anonymkode: e381f...ae6

AnonymBruker
Skrevet

Både søster og jeg har to barn. En enkel som småbarn/barn, men krevende som tenåring og motsatt....Føler med deg. Den skriking når de trasser føles som kniver gjennom marg og bein. 

Anonymkode: b9f0c...06b

Skrevet

Synes alderen fra 1-2år var den desidert verste. Det er liksom en gjettelek hele dagen, å gjetter man feil blir det krise😅 blir en del lettere når språket kommer. Men nei, det er ikke unormalt. Er vel kommet i selvstendighetsfasen og vil ordne selv😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...