Gå til innhold

Så lei «dating-spillet»

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har chattet med en mann i ca 4 uker, vi prater også mye på telefonen, mange timer hver uke. Så traff vi hverandre og vi hadde kjemi. Var intime og det var veldig fint. 
Etter dette sier jeg at jeg ville treffe han igjen og han sier det samme til meg. Men jeg merker jo at han har trukket seg litt tilbake…

Han svarer på meldinger, men bare kort, skriver jeg noe som hinter til at jeg liker han får jeg ikke noe bekreftelse på at han gjør det samme. Men han svarer alltid på meldingene. Han har forandret seg helt fra da vi startet å chatte. Da var han veldig på, tok kontakt, ringte osv. Så nå må jeg være forsiktig med å vise min interesse, for da kan han bli skremt bort…. Det blir jo bare et spill. Hvorfor sier han at han vil treffe meg igjen? For å være «snill»? Eller er menn bare slik? Trenger han tid? Han var jo så på i begynnelsen og da sa han at han satte veldig pris på at jeg var veldig åpen med hva jeg tenkte og følte. Hvorfor sier han ikke bare at han ikke er interessert? Er han interessert? Jeg skjønner ikke noe og må vel bare droppe å spørre mer siden jeg jo liker han kjempegodt og ikke vil skremme han bort…. Slitsomt dette dating-opplegget…. 
Er forøvrig i 40-årene begge to. Og nye på dette med dating da begge har vært i lange forhold.

Anonymkode: b43e5...a78

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du er jo veldig på da. Dere har møttes en gang og kjent hverandre i 4 uker? 

Anonymkode: b6c3b...3f5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er enig med TS, hvis man er ute etter ett forhold og treffer noen man liker så er man da vel på! Jeg vil i hvert fall ha noen som er på og som er glad for at jeg er på, drit at begge skal late som ett eller annet og telle timer og dager og hva som er passe for å svare eller ta kontakt for å ikke være "desperat". Umulig opplegg som har kommet av alle valgmuligheten simultant med internett og apper og what not.....bedre da man traff en interesse og var så på som mulig for å få den.

Anonymkode: 03b61...e35

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvordan er jeg veldig på?

Han sa jo at han likte det…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Han ville bare ha sex. 

Anonymkode: f6f36...bd6

Så hvorfor sier han at han vil treffes og bli bedre kjent da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Så du lå med han på første date. Ikke alltid så lurt…

Anonymkode: afe69...aad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg er enig med TS, hvis man er ute etter ett forhold og treffer noen man liker så er man da vel på! Jeg vil i hvert fall ha noen som er på og som er glad for at jeg er på, drit at begge skal late som ett eller annet og telle timer og dager og hva som er passe for å svare eller ta kontakt for å ikke være "desperat". Umulig opplegg som har kommet av alle valgmuligheten simultant med internett og apper og what not.....bedre da man traff en interesse og var så på som mulig for å få den.

Anonymkode: 03b61...e35

Om de kun har møttes den ene gangen, synes jeg det er ganske mye.

Dater en mann i ca 4 uker selv, men vi har møttes 2-3 ganger per uke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke mye og du er ikke needy. Han er ikke interessert. Move on

Anonymkode: 2899a...f51

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det er ikke mye og du er ikke needy. Han er ikke interessert. Move on

Anonymkode: 2899a...f51

Nettopp! Så hvorfor sier han ikke det da? Og sier heller at han vil bli bedre kjent? Dette er jo helt håpløst…. Et merkelig spill….

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Prøv å ikke legg så mye i det akkurat nå. Jeg vet det er vanskelig, men prøv likevel. 

Du må ikke være redd for å skremme han bort. Det er første steget inn i ett hekt med en mann som egentlig ikke er klar for ett forhold med deg. 

Ikke fokuser på hvorfor han gjør som han gjør, tenk heller at du ikke liker at han sier en ting, men i praksis viser noe annet. 

Foreslå noe konkret og se om han blir med. Hvis han ikke følger opp med noe konkret så er han dessverre ikke så interessert. Da lar du han gå nå. 
For du vil ikke sitte på vent, mens han holder deg varm med smuler. 

Anonymkode: 8235a...061

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Nettopp! Så hvorfor sier han ikke det da? Og sier heller at han vil bli bedre kjent? Dette er jo helt håpløst…. Et merkelig spill….

For å holde døren på gløtt vel. 

Mange er sånn. De vil ikke avslutte helt, men vil ikke gå videre heller. Så de prøver å holde seg innen for minimum interesse. Bare i tilfelle.

Det kommer til å slite deg helt ut om du aksepterer det. 

Anonymkode: 8235a...061

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan enten finne noen som er interessert i å date på samme måte som deg eller så kan du la han bestemme forholdet og dets omfang. Jeg var også drittlei spillet og bestemte meg for å slutte å date på denne måten. Fant mannen min på ferie gjennom felles interesse og han var skrudd på fra første sekund. 

Anonymkode: c92ba...d02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du er tydeligvis fin nok til sex, men ikke bra nok til forhold. Han har fått prøvekjørt deg, og velger noe bedre. Move on

Anonymkode: cb793...7f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har dere på noe tidspunkt snakket om at begge er ute etter kjæreste , noe langsiktig?

Du skriver at begge har vært i lange forhold og da kan man kvie seg for å hoppe inn i et nytt med den første man dater etter et brudd.

Bedre at du tar et steg tilbake, om det er sånn at han fikk kalde føtter etter daten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det kun meldinger? Det er så slitsomt med de konstante meldingene. Møtes dere hver dag? 

Anonymkode: 25daa...eff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så du lå med han på første date. Ikke alltid så lurt…

Skjønner ikke den her jeg…hvorfor er det ikke lurt å ligge på første date? Er man liksom billig da og interessen forsvinner? Det gir jo null mening. Man burde jo like noen bedre etter sex. Og hvis sexen er dårlig ville den vært dårlig om man hadde venta i 5 mnd også? Jeg har ligget med 10 menn ila mitt 43 år gamle liv. 6 av de endte med forhold, tror søren meg jeg lå med de alle på første eller andre date jeg. Av de få mennene jeg har møtt som jeg har vært seksuelt interessert i har jeg hatt lyst til å ligge med veldig fort. 
kan vi ikke bare tenke over det ts sier, hvorfor må det være et spill? Kan man ikke bare ligge og kose seg? Man skremmer ikke bort folk fordi, da er han ikke rett mann tenker jeg. 

Anonymkode: 0c543...ab6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er klassisk. Mange lager et luftslott før man møtes fysisk. At det skal bli så fantastisk og at alt skal klaffe. Man kan klaffe så sinnsykt på meldinger og på telefon, men det er først når man møtes fysisk at man virkelig får kjenne på kjemi.

Har opplevd dette mange ganger. Det er et enormt rødt flagg hvis du nå går i begrense deg selv-fella. Hvis du er redd for å skremme han bort, da er det allerede kjørt. Du kan ikke skremme bort en mann som er interessert i deg. Det er så såre enkelt.

Det har ingenting med sex på første date å gjøre. Det er en avleggs holdning. Er han interessert i deg, så burde han bare blitt enda mer interessert. Nå må vi slutte å være så gammeldagse.

FØLG meral.eth på Instagram, hun gir deg alle svarene du trenger.

Endret av Yoolanda
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yoolanda skrev (9 minutter siden):

Dette er klassisk. Mange lager et luftslott før man møtes fysisk. At det skal bli så fantastisk og at alt skal klaffe. Man kan klaffe så sinnsykt på meldinger og på telefon, men det er først når man møtes fysisk at man virkelig får kjenne på kjemi.

Har opplevd dette mange ganger. Det er et enormt rødt flagg hvis du nå går i begrense deg selv-fella. Hvis du er redd for å skremme han bort, da er det allerede kjørt. Du kan ikke skremme bort en mann som er interessert i deg. Det er så såre enkelt.

FØLG meral.eth på Instagram, hun gir deg alle svarene du trenger.

Absolutt!!

Menn som blir skremt etter en date blir fort skremt av andre ting også når man blir mer involvert. Det er slitsom å hele tiden gå på eggskall i redd for at noen skal bli skremt. Er man voksen så si man rett ut hva man liker og vil ha isteden for å være feig. 

Syns TS heller gå frem som et godt eksempel og bare skrive som det er " Det har vært hyggelig å bli kjent, men om du har ikke noe intensjoner om å møte ytterligere blir denne tektsutvekslingen mellom oss litt meningløst. Ønsker deg lykke til videre".

@TS, hvis du er lei, så gjør noe med det. Ikke gidd å gi oksygen til slike dating-oppførsel. 

Endret av Btw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...