AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Del Skrevet 3 timer siden Hva var din brutto før fødsel? Over hvor lang tid valgte du å motta foreldrepenger? Hvor mye fikk du utbetalt i måneden? Hadde dere andre inntektskilder som f.eks penger fra partneren eller andre stønader? Forlenga du permisjonen og levde kun på kontantstøtte? Anonymkode: 34757...4b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Del Skrevet 2 timer siden Får vanlig lønn fra jobben min, og så får de tilbakebetalt fra NAV. Har 80% foreldrepenger, så får 38700 i mnd før skatt. Etter skatt blir det ca 32000. I tillegg får jeg ca 2500 i mnd utbetalt fra NAV i måneden grunnet at jeg jobba litt ekstra i en annen jobb. For å ha tilnærmet det jeg har i normal lønn har jeg pauset nedbetaling på lånekasselånet mitt på 2500 og så får jeg jo 1700 fra NAV i mnd i barnetrygd. Så det går helt fint å ha 80%. Får ikke penger fra partner, trenger ikke det. Anonymkode: bb6cb...34f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonymLala Skrevet 2 timer siden #3 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Får vanlig lønn fra jobben min, og så får de tilbakebetalt fra NAV. Har 80% foreldrepenger, så får 38700 i mnd før skatt. Etter skatt blir det ca 32000. I tillegg får jeg ca 2500 i mnd utbetalt fra NAV i måneden grunnet at jeg jobba litt ekstra i en annen jobb. For å ha tilnærmet det jeg har i normal lønn har jeg pauset nedbetaling på lånekasselånet mitt på 2500 og så får jeg jo 1700 fra NAV i mnd i barnetrygd. Så det går helt fint å ha 80%. Får ikke penger fra partner, trenger ikke det. Anonymkode: bb6cb...34f Er det ikke lurt å få barnebidrag om du har krav på det, selv om ikke du trenger? Barnet kan jo ha god nytte som voksen av det om det settes på sparekonto. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #4 Del Skrevet 1 time siden Hadde og har ca 60 tusen brutto, får foreldrepenger av arbeidsgiver og de får refundert. Har valgt 100% foreldrepenger. Får også 3500 ca i barnetrygd (to barn) og rundt 7000 fra lånekassen da jeg tar videreutdanning (over flere år). Får også 3000 i mnd i barnebidrag for eldste barnet. Har full fellesøkonomi med partner så hva vi "får" av hverandre aner jeg ikke, anser alt som felles penger. Har ikke bestemt oss helt om permisjon ennå, men regner med jeg må ha en måned-seks uker ulønnet. Sparer derfor foreldrestipendet fra lånekassen. Anonymkode: 5ca54...54d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #5 Del Skrevet 1 time siden Valgte vanlig 100%. Hadde vanlig full lønn fra jobben. Jeg og mannen sparte like mye inn på en konto før permisjon. Når jeg var i ulønnet fikk jeg "lønn" fra denne kontoen + at jeg fikk kontantstøtten. Det ble nesten like mye i måneden som jeg vanligvis får i lønn. Så da kanskje 40% fra mannen, 40% fra egne sparepenger og 20% fra NAV? Var 4 mnd i ulønnet perm, frem til vi hadde barnehageplass. Vet ikke hva som er mest vanlig eller rettferdig men dette funket greit for oss. Anonymkode: eefdf...993 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #6 Del Skrevet 1 time siden anonymLala skrev (1 time siden): Er det ikke lurt å få barnebidrag om du har krav på det, selv om ikke du trenger? Barnet kan jo ha god nytte som voksen av det om det settes på sparekonto. Barnebidrag fra en mann jeg bor sammen med? 😅 Vi skal sette barnetrygden fra NAV i fond når jeg er ferdig med permisjonen. Det blir noen hundretusen på 18 år. Anonymkode: bb6cb...34f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonymLala Skrevet 1 time siden #7 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Barnebidrag fra en mann jeg bor sammen med? 😅 Vi skal sette barnetrygden fra NAV i fond når jeg er ferdig med permisjonen. Det blir noen hundretusen på 18 år. Anonymkode: bb6cb...34f Ah, det kom ikke frem i innlegget ditt når du skrev du ikke får bidrag fra partner. Da regner jeg med at han bidrar i hverdagen på lik linje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #8 Del Skrevet 1 time siden anonymLala skrev (18 minutter siden): Ah, det kom ikke frem i innlegget ditt når du skrev du ikke får bidrag fra partner. Da regner jeg med at han bidrar i hverdagen på lik linje. TS spurte i HI om man får penger fra partneren sin. Jeg svarte at jeg ikke får penger fra min partner da jeg ikke trenger det. Så jo, det kom frem i innlegget mitt. Jeg skreiv ingenting om barnebidrag. Man får vel ikke barnebidrag fra partner. Ordet partner innebærer at man er sammen. Anonymkode: bb6cb...34f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 39 minutter siden #9 Del Skrevet 39 minutter siden Har to jobber, 120% til sammen. Får 70 000 i måneden før skatt, ca halvparten fra ene arbeidsgiver da de forskutterer lønn, og resten fra NAV senere i måneden. Har 100% uttak. Skal ha ulønnet permisjon etter det, i ca 6 mnd. Lever på kontantstøtte, barnetrygd og oppsparte penger de månedene Ingen penger fra partner, jeg er den som tjener mest av oss. Anonymkode: 15019...8f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå