Gå til innhold

Er det tegn på at noen er på vei til å sprekke? - alkoholavhengig

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Og hva er det? 

Anonymkode: 406a6...373

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Min erfaring er at det starter lenge før det drikkes. Det blir litt mer og mer over tid, litt for mye, det må ikke være store ting eller hendelser alltid, men nok greier jevnt over tid. 

Anonymkode: c6cb4...254

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Min erfaring er at det starter lenge før det drikkes. Det blir litt mer og mer over tid, litt for mye, det må ikke være store ting eller hendelser alltid, men nok greier jevnt over tid. 

Anonymkode: c6cb4...254

Hvordan? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 4.3.2025 den 20.30):

Hvordan? 

Det tar gjerne en stund før en kasserolle med vann begynter å koker hvis du setter den på medium + varme. 

For min del nå, så sprakk jeg fordi jeg skulle i et 50 års lag. Jeg visste jo om dette selskap fire uker i forveien. Men den ene kvelden var nok til å sende meg på fylla i tre uker. Så nå må jeg starte fra scratch igjen... dag 2. 

Anonymkode: b6a71...882

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Slike mennesker er det bare og droppe. Snakker av egen erfaring, de bruker søte og snille ord for og holde seg inne med deg og hjelpe deg til og dekke over at de har det *artig* for det er jo ikke deres problem, problem har de ikke.

Unnskyldninger derimot, de kommer rekende på ei fjøl.

Anonymkode: 94756...e7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Slike mennesker er det bare og droppe. Snakker av egen erfaring, de bruker søte og snille ord for og holde seg inne med deg og hjelpe deg til og dekke over at de har det *artig* for det er jo ikke deres problem, problem har de ikke.

Unnskyldninger derimot, de kommer rekende på ei fjøl.

Alkoholavhengige generelt? Selv de tørrlagte? 

Anonymkode: dafcc...5c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vil ikke påstå at det er tegn du utenfra kan se. Men, om personen har sprukket- kan du nok se tegn om du leter.

Anonymkode: 37297...651

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Med mindre vedkommende har begynt å bagatellisere sitt eget alkoholproblem, sier han/hun ikke lengre har ett problem, bare hadde en pause, at han/hun fint kan ta seg en øl/ett glass i by og ne osv… Rødt flagg

Anonymkode: 37297...651

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Alkoholavhengige generelt? Selv de tørrlagte? 

Er de tørrlagt så har de ingen unnskyldninger for og drikke, det ser du vel selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Er de tørrlagt så har de ingen unnskyldninger for og drikke, det ser du vel selv?

Det er klart man har det... så svart hvitt er det ikke. Først begynner romantisering, så kommer unnskyldninger. "det var jo bare en periode" "jeg har det bedre nå, da går det fint med en øl" Osv 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Anonymkode: aca68...7b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Unnskyldninger finner man hele tiden. Dette tror jeg ikke du har så mye kunnskap om. Det er jo akkurat dette vi snakker om i denne tråden, en tørrlagt alkoholiker som muligens er i ferd med å sprekke. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Unnskyldninger finner man hele tiden. Dette tror jeg ikke du har så mye kunnskap om. Det er jo akkurat dette vi snakker om i denne tråden, en tørrlagt alkoholiker som muligens er i ferd med å sprekke. 

Dash, da er det bare og gå videre, har kastet vekk altfor mange år på egoistiske mennesker som kun tenker på seg selv og rusen. Det gidder jeg ikke igjen. De får heller ta kontakt når de er tørrlagt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dash, da er det bare og gå videre, har kastet vekk altfor mange år på egoistiske mennesker som kun tenker på seg selv og rusen. Det gidder jeg ikke igjen. De får heller ta kontakt når de er tørrlagt igjen.

Det er en sykdom... Du vet når man er så langt nede at man ikke finner noe vei til å få det bedre, og man blir satt i kø av helsesystemet eller det er underliggende problemer som ikke blir tatt tak i. Da kan alkoholen ofte være en selvmedisinering. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er en sykdom... Du vet når man er så langt nede at man ikke finner noe vei til å få det bedre, og man blir satt i kø av helsesystemet eller det er underliggende problemer som ikke blir tatt tak i. Da kan alkoholen ofte være en selvmedisinering. 

Jeg har smerter hver eneste dag jeg og, men jeg tyr ikke til flaska for det. De får bare skjerpe seg, jeg har ingen medlidenhet for de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har smerter hver eneste dag jeg og, men jeg tyr ikke til flaska for det. De får bare skjerpe seg, jeg har ingen medlidenhet for de.

Tipper du er en troll

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Tipper du er en troll

Fordi jeg ikke har medlidenhet for mennesker som tyr til rusmidler, kanskje har disse menneskene familie. Hvordan tror du at de har det, med aldri og vite om eller når personen ligger stupfull i sofaen. 

Vet du hva jeg ikke greier og forstå? Folk skal hele tiden synes synd på personen som inntar disse rudmidlene FRIVILLIG, men man hører sjelden eler aldri om de som må leve med disse menneskene, dekke over de og late som om alt er bra hjemme, mens de kan fortsette og drikke og leve i sin egen lile boble som om alt er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...