Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det flere som blir helt forvirra av den? Man kan så vidt jeg ser ikke legge inn utsettelse for ferie lenger, bare for sykdom? 😵‍💫 Man kan sikkert trikse det til på en annen måte, men hallo? Den har blitt mye dårligere enn sist jeg brukte den, som var tidlig i fjor. Nå er den bare knotete. Er det noe jeg ikke forstår her?

Anonymkode: 60956...fb4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du trenger ikke trykke på Utsettelse. Bare legg til periodene du skal ha permisjon. Periodene i mellom blir automatisk "periode uten permisjon".

Anonymkode: a1b91...de3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

image.thumb.png.4604d706d6e365c64dcb2a050c56a112.png

Du kan og trykke på hver periode for å gjøre dem kortere/lenger.

NAV bryr seg ikke hva du gjør i periodene uten uttak. Utsettelse er vel bare om du skal vente lenge med oppstart eller noe.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det noe jeg ikke forstår her?

Ja, det eneste du legger inn er de periodene du skal ha foreldrepenger. Alt annet blir stående som «periode uten uttak» automatisk. Det er veldig enkelt. 

Anonymkode: e9ad2...d17

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

image.thumb.png.4604d706d6e365c64dcb2a050c56a112.png

Du kan og trykke på hver periode for å gjøre dem kortere/lenger.

NAV bryr seg ikke hva du gjør i periodene uten uttak. Utsettelse er vel bare om du skal vente lenge med oppstart eller noe.

Takk, må sette meg ned og se mer på det. Synes den var mer intuitiv før.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, det eneste du legger inn er de periodene du skal ha foreldrepenger. Alt annet blir stående som «periode uten uttak» automatisk. Det er veldig enkelt. 

Anonymkode: e9ad2...d17

Det legger seg inn automatisk utifra hva man har valgt, men når man begynner å redigere og ta bort så får man feilmeldinger og må svare på flere spørsmål for at det skal bli i orden igjen. Synes det bare er forvirrende og støyete, jeg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Takk, må sette meg ned og se mer på det. Synes den var mer intuitiv før.

Det legger seg inn automatisk utifra hva man har valgt, men når man begynner å redigere og ta bort så får man feilmeldinger og må svare på flere spørsmål for at det skal bli i orden igjen. Synes det bare er forvirrende og støyete, jeg. 

Jeg redigerte uten å måtte svare på noen spørsmål. Redigerer du på riktig måte? Trykk på perioden du vil redigere så utvider den seg og du kan endre enten datoene eller bruke + - for å få flere/færre uker. Mulig det kommer opp feilmelding om du forsøker å legge inn flere uker enn du har tilgjengelig. Ikke trykk på den knappen om utsettelse eller andre knapper, bare på selve perioden, eller på den pilen ned:

image.png.98c070efeb2cb3d288a618eb7c13bb13.png

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg redigerte uten å måtte svare på noen spørsmål. Redigerer du på riktig måte? Trykk på perioden du vil redigere så utvider den seg og du kan endre enten datoene eller bruke + - for å få flere/færre uker. Mulig det kommer opp feilmelding om du forsøker å legge inn flere uker enn du har tilgjengelig. Ikke trykk på den knappen om utsettelse eller andre knapper, bare på selve perioden, eller på den pilen ned:

image.png.98c070efeb2cb3d288a618eb7c13bb13.png

Ja, var det jeg gjorde. Ble krøll da jeg endret datoen for å forkorte en periode der jeg skal ha ferie, og da ble det bare surr for meg. Får bare se mer på det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...