Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet dette med donasjon i utlandet er tidkrevende, kostbart og stressende.

Er det mange som da finner anonyme donorer i Norge privat?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Massør i Oslo skrev (22 timer siden):

Vet dette med donasjon i utlandet er tidkrevende, kostbart og stressende.

Er det mange som da finner anonyme donorer i Norge privat?

Nå vet jeg ikke helt hva du er ute etter, men klinikken du velger å være pasient hos finner anonym donor til deg dersom det er det du ønsker. Om du har åpen donor, kan du ta med selv.

Anonymkode: 89d26...c91

AnonymBruker
Skrevet

Dere som foreldre trenger ikke å vite om donor, men barnet vil ha krav på å vite sitt opprinnelige opphav uansett.

Og derfor velger jeg ikke å donere egg. 

Anonymkode: 94476...3ae

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Nå vet jeg ikke helt hva du er ute etter, men klinikken du velger å være pasient hos finner anonym donor til deg dersom det er det du ønsker. Om du har åpen donor, kan du ta med selv.

Anonymkode: 89d26...c91

Jeg tenker det ikke er alle som har råd til å gjøre det på denne måten. Selvsagt en fin måte å gjøre det på, men reisekost, kost til klinikk, gjerne mange forsøk. Det blir betydelig. Noe ikke alle har råd til. Dette skal jo ikke kun være forbehold de som har god råd.

så derfor spørsmålet. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Dere som foreldre trenger ikke å vite om donor, men barnet vil ha krav på å vite sitt opprinnelige opphav uansett.

Og derfor velger jeg ikke å donere egg. 

Anonymkode: 94476...3ae

Hadde du gjort det om det var anonymt?

Anonymkode: 1dfef...b65

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hadde du gjort det om det var anonymt?

Anonymkode: 1dfef...b65

Ja!

AnonymBruker
Skrevet

Sæddonasjon utenom klinikk hadde jeg aldri i livet sjanset på.

For det første så har man null kontroll på hvor mye sæd denne personen donerer. 

Dessuten så vil man jo da ikke ha noen dokumentasjon på at dette er en donasjon i juridisk forstand. Hva skjer om fyren tropper opp og vil ha foreldrerett eller samvær? 

Anonymkode: 6ac05...c35

• Nyttig 2
Skrevet
Massør i Oslo skrev (På 3/4/2025 den 8:17 PM):

Knowing this with donation abroad is time-consuming, costly and stressful.

Are there many who then find anonymous donors in Norway privately?

Jeg ville ikke ha anonym donor siden ville at barna mine skulle vite hvor de kommer fra. Så jeg gikk på co-parentmatch.com i stedet og fant en fyr som hadde donasjonssuksess og så fin ut, og ekstremt godt utdannet. Vi tenkte å gå gjennom eggdonasjon på grunn av min alder (47), men jeg ville prøve først med ham, vet ikke hvorfor jeg bare hadde en følelse av at det kunne fungere. Og det gjorde det, fra første gang. Jeg ble gravid med tvillinger i 2022. Vi er fortsatt i kontakt med giveren og han besøker oss noen ganger. Tror dette var en mye bedre beslutning enn å gå med en klinikk, i det minste vet jeg at han er en hyggelig fyr og alt er rett og slett bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...