AnonymBruker Skrevet 4. mars #1 Del Skrevet 4. mars Jeg fikk Digipost med beskjed om at jeg har fått for mye penger. Har fått 15000kr for mye på barnetillegg særkullsbarn. Hva betyr det? Jeg er 100% aleineforsørger og ikke bodd med den andre forelderen siden barnet var baby. Barnet er nå 7 år og har svært lite samvær. Er barnet mitt særkullsbarn da? Anonymkode: 42d07...703 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #2 Del Skrevet 4. mars Du har vel en samboer? Eller så ville vel hverken særkullsbarn eller for mye penger blitt nevnt. Du får mindre i barnebidrag når du blir samboer, selv om det er en teit regel. Anonymkode: a8714...b90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #3 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du har vel en samboer? Eller så ville vel hverken særkullsbarn eller for mye penger blitt nevnt. Du får mindre i barnebidrag når du blir samboer, selv om det er en teit regel. Anonymkode: a8714...b90 Jeg bor aleine og gjort det siden jeg flyttet med baby for snart 7 år siden. Anonymkode: 42d07...703 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #4 Del Skrevet 4. mars Det betyr at du har han alene. Man skiller mellom særkullsbarn og fellesbarn, og forskjellen er fribeløpet før barnetillegget blir redusert. Anonymkode: 59b5c...7b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars #5 Del Skrevet 5. mars Hva er det barnetillegg på? Er det på uføretrygd eller noe annet fra nav? Du kan ringe nav og høre hva de mener. Anonymkode: 52f3a...a93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars #6 Del Skrevet 5. mars Det kravet fikk jeg også for noen år siden. Kanskje rundt 2017 eller noe. Er uføretrygdet. Har ett barn, og skilte meg, og flyttet. Faren hadde bare samvær annenhver helg ca. Plutselig en dag fikk jeg et brev fra NAV i posten, der det sto at jeg hadde fått for mye utbetalt ang noe med barnet, og de krevde meg for 13 000 kr. Heldigvis så hadde jeg de pengene på sparekonto, så jeg bare betalte. Men fy søren, sånne krav til uføretrygdede er ikke akkurat å stille folk i noen god posisjon! Det er jo krise for mange. Anonymkode: d83cf...4db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars #7 Del Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Det kravet fikk jeg også for noen år siden. Kanskje rundt 2017 eller noe. Er uføretrygdet. Har ett barn, og skilte meg, og flyttet. Faren hadde bare samvær annenhver helg ca. Plutselig en dag fikk jeg et brev fra NAV i posten, der det sto at jeg hadde fått for mye utbetalt ang noe med barnet, og de krevde meg for 13 000 kr. Heldigvis så hadde jeg de pengene på sparekonto, så jeg bare betalte. Men fy søren, sånne krav til uføretrygdede er ikke akkurat å stille folk i noen god posisjon! Det er jo krise for mange. Anonymkode: d83cf...4db Ja. Det er litt krise for meg og det knakk meg litt. Men skal snakke med nav og spørre hvor feilen var. Jeg har skrevet inn riktig inntekt så jeg skjønner ikke dette. Men skal be de se over saken med meg og hvor/hva som gikk galt og sørge for at det er riktig nå, skal få det skriftlig og at det er rett nå så dette ikke skjer neste år. Jeg får bare få en nedbetaling og betale ned hver mnd. Er trangt fra før, men har nå klart slike knekker før. Har prioritert ordentlig mat til barnet mitt og selv spist mye havregryn, det er jo veldig billig og sunt. Anonymkode: 42d07...703 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars #8 Del Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva er det barnetillegg på? Er det på uføretrygd eller noe annet fra nav? Du kan ringe nav og høre hva de mener. Anonymkode: 52f3a...a93 På uføretrygd ja. Anonymkode: 42d07...703 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå