AnonymBruker Skrevet 11. mars #141 Del Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (På 9.3.2025 den 22.11): Oki, for å beskytte meg selv med hensyn til en del av holdningene/refleksjonene i tråden her, så lar jeg være å dele sårbare private opplevelser. Nøyer meg med å dele litt fra en jobb jeg hadde før. Da jobbet jeg blant annet som vert for utdrikningslag/bursdager/teamfest på et helt uskyldig sted (ikke noen strippere eller lignende, hva de ev. dro til etterpå vet jeg ikke - siden dette alltid var på ettermiddag/tidlig kveld) Når den rette gjengen kom inn så var det bare å stramme beltet for å sikre seg mot at grafsende fyllehender kunne komme ned i buksa. Og bare smile og være hyggelig. Det var en del av jobben Noe som kanskje gikk som trakassering : - Noen få ganger var det noen som grafset så hardt at jeg fikk blåmerker/sår - det var ikke noe særlig. - Kyss/slafs på munnen(Selv om jeg selv holdt min lukket) var også ubehagelig. Jeg kjente ikke kundene så jeg var litt bekymret for smitte spesielt hvis jeg ikke rakk å få lukket munnen med en gang. - Kunne også bli kvalm hvis det var tvilsom ånde.(Det var viktig å ikke vise at man ble distugsted slik at kundene kom igjen og ga helst ga gode anbefalninger) - En gang fikk jeg ørebetennelse fordi jeg hadde spytt i øret jeg ikke fikk ut, og det var iskaldt ute da jeg gikk hjem. Fikk lue av jobben og ble faktisk veldig rørt av det. Anonymkode: 46f5e...7b6 Kvinner flest har blitt seksuelt trakkasert, jeg lurer på hva prosentandelen er for menn. Anonymkode: e7140...23e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doolittle Skrevet 11. mars #142 Del Skrevet 11. mars Opplevd det selv ved flere anledninger. Alle menn jeg har snakket med slikt om har egne historier. Både kvinner og menn har drittsekker i sine rekker. Ikke så ofte de kvinnelige drittsekkene banker, voldtar eller dreper oss menn da, så jeg antar vi ikke har så mye å klage på egentlig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars #143 Del Skrevet 11. mars Da Grete Waitz løpet var en greie var det temmelig mye. Men det var bi begrenset til den helgen. M47 Anonymkode: bf942...fc0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #144 Del Skrevet 12. mars Som jeg skrev i tråden som inspirerte til denne: jeg var på jobb i et typisk midlertidig studieyrke og min kvinnelige leder kom bakfra tok armen rundt kroppen min og befølte penis i arbeidstiden. Jeg har og blitt følt mot mitt ønske av en annen mann. Jeg anser meg selv som ganske gjennomsnittlig på de fleste synlige områder, men jeg har en kompis som var genuint attraktiv i ungdommen. Muskuløs og kjekk, og damene hang etter ham som fluer. Jeg har aldri sett verre og ja jeg ble sjalu fordi han kunne velge og vrake. Poenget er at han ble faktisk trakassert titt og ofte av kvinner og han likte det ikke. Anonymkode: fcf30...58a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
daemi Skrevet 12. mars #145 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (På 4.3.2025 den 19.22): Leste noen kommentarer av menn som sa de har blitt ufrivillig tafset på i skrittet og forsøkt dradd inn på toalettet etc. etc. av damer. Hvor vanlig er dette? Har du noengang blitt seksuelt trakkasert av damer? Anonymkode: e7140...23e Det skjedde med meg når jeg var i tidlig 20-årene. En godt voksen dame (sent 40 - tidlig 50 årene) tok tak i armen min, dro meg av gårde og sa "Vi skal pule på dass". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #146 Del Skrevet 12. mars daemi skrev (1 time siden): Det skjedde med meg når jeg var i tidlig 20-årene. En godt voksen dame (sent 40 - tidlig 50 årene) tok tak i armen min, dro meg av gårde og sa "Vi skal pule på dass". Samme her, men vil gjette at hun var sent 30 åra, eller tidlig 40 åra og ganske overvektig mens jeg var var en tynn spjæling på 18 eller 19 og ganske så full. Anonymkode: 9247d...db5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #147 Del Skrevet 12. mars Slarti skrev (På 6.3.2025 den 23.33): Helt klart at du ikke tar ting seriøst. Du har maset om utseende, alder og så vidre. Nå kommer du med en slik kommentat. Det handler ikke om å ha draget men handler om å bli trakkasert og vodtatt. Hadde en kvinne opplevd dette hadde det blitt et helvete. Igjen Du beviser din egen foruntatthet og uvitenhet. For ikke å glemme et tankegods som hører hjemme en helt annen plass en denne planeten. Hadde du opplevd dette hadde du ikke kommet med slike kommentarer. For å si det rett ut: Det er kommentarer som dette som gjør at menn ikke tør å si fra om slikt. Det har INGENTING med å ha draget. Edit: anon ... 23e Jeg vil gå så langt å si at du er en del av problemet. Når du ikke klarer å sette deg in i dette og kommer med slike kommentarer så får det folk som er utsatt for overgret til ikke å si i fra. Og det nytter ofte ikke å anmelde, pga holdninger som du har. Og si at "du har draget" til noen som er voldtatt er rett å slett frekt og viser at du har nada medlidenhet og forståelse for andre mennesker. Tror det er årsaken til at du ikke får slik oppmerksomhet. Denne tråden er bare en variant av alle de andre trådene vedkommende har laget. Trådene handler ikke om seksuell trakassering eller overgrep, om noen er blitt forledet til å tro det. Trådene handler ene og alene om at han ikke får oppmerksomhet fra damer og er sykelig bitter over det. Han ønsker bekreftelse på at alt handler om å være attraktiv, at ingen damer går for menn som ikke er pene osv. Det har nå blitt så mye av denne ensidige gnålingen om dette, i tråd etter tråd, og gjennom svært lang tid, at jeg ikke skjønner at vedkommende bruker får holde på. Han forsøker å "ro seg inn" ved å skrive "skulle vært anmeldt" og lignende fraser, men det du skriver i dette innlegget er essensen i det som tråden handler om. Han viser veldig tydelig det ensidige fokuset på utseende i starten, så får han motbør, og prøver å hente seg litt inn igjen de siste sidene. Kan ikke skjønne at brukerne her inn ikke gjennomskuer hvem det er straks dere ser de gjentatte frasene om utseende. Anonymkode: ed128...65d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bamseklemmer Skrevet 12. mars #148 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (På 5.3.2025 den 8.58): Ser ikke ut som det har plaget deg. Anonymkode: e7140...23e Nei.. det behaget meg, så ingen trakkasering.. Dette er jo 50+ damer.. godt voksen, men like kåt som en 20 åring.. så tafsingen ser jeg på som god gammeldags flørt.. kvinner og menn hadde det så mye hærligere, og enklere på 80-90 tallet🪄 AnonymBruker skrev (På 5.3.2025 den 9.02): Mulig @Bamseklemmer bare elsker litt oppmerksomhet 😉 Anonymkode: 86634...dcf Ingen tvil.. jeg elsker oppmerksomhet fra damer😉 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #149 Del Skrevet 12. mars Bamseklemmer skrev (18 minutter siden): Nei.. det behaget meg, så ingen trakkasering.. Dette er jo 50+ damer.. godt voksen, men like kåt som en 20 åring.. så tafsingen ser jeg på som god gammeldags flørt.. kvinner og menn hadde det så mye hærligere, og enklere på 80-90 tallet🪄 Ingen tvil.. jeg elsker oppmerksomhet fra damer😉 Du kan jo gjerne tone litt ned, når du ser at det er menn som har gitt seriøse svar i tråden der de forteller om sine opplevelser, som ikke er greit å lese i det hele tatt, og som skal tas på alvor. Jeg har selv sett hvordan menn kan bli behandlet av oss kvinner, og blitt flau over hvordan noen kan finne på å opptre. Det er gjerne rus med i bildet, men det er ingen unnskyldning for å opptre slik enkelte kan gjøre. Det er bra at menn står frem, for dette er et tema som er litt tabu, menn skal bare tåle å stå i det. Men det er IKKE greit. Anonymkode: ed128...65d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bamseklemmer Skrevet 12. mars #150 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du kan jo gjerne tone litt ned, når du ser at det er menn som har gitt seriøse svar i tråden der de forteller om sine opplevelser, som ikke er greit å lese i det hele tatt, og som skal tas på alvor. Jeg har selv sett hvordan menn kan bli behandlet av oss kvinner, og blitt flau over hvordan noen kan finne på å opptre. Det er gjerne rus med i bildet, men det er ingen unnskyldning for å opptre slik enkelte kan gjøre. Det er bra at menn står frem, for dette er et tema som er litt tabu, menn skal bare tåle å stå i det. Men det er IKKE greit. Anonymkode: ed128...65d Tone ned for hvem? Må jeg ta ansvar og vise hensyn for andre menn? De damene jeg skriver om er ikke kriminell, og de synes også MeToo har gått for langt.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #151 Del Skrevet 12. mars Bamseklemmer skrev (23 minutter siden): Tone ned for hvem? Må jeg ta ansvar og vise hensyn for andre menn? De damene jeg skriver om er ikke kriminell, og de synes også MeToo har gått for langt.. Har du sett hva tråden omhandler? Synes du kan ta dine smått pinlige historier inn i andre mer passende tråder. Anonymkode: 6eb99...e3c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #152 Del Skrevet 12. mars Å bli sexsuelt trakkasert av kvinner har vært en helt vanlig siden jeg først opplevde det ved 13-14 års alderen da en eldre kvinne sleiket meg i ansikt. Siden har det vært masse hender som har vært der de ikke burde ha vært, selvfølgelig overdreven fysiske "sjekking" på fest (type fysisk nå skal vi ha sex, dradd i, forsøkt avkledd osv.). Det var en gang ei dame (vi hadde studert sammen) som dreiv og ringte meg flere ganger om dagen med tung pusting og stønning i røret. Hun lånte hele tiden nye telefoner som hun ringte fra, slik at alle telefonnumre, selv fra mine nære venner føltes uttrykt. Jeg har fortsatt en sterk aversjon mot telefoner. Jeg måtte bruke advokat for å få henne til å slutte. Til i jobbsammenheng både med sjefer, kunder og kollegaer, hvor jeg mange ganger har tenkt: "hadde en mann oppført seg slik, hadde det blitt bråk". Jeg tror at det er en mye større aksept for slik oppførset fra kvinner enn fra menn, slik at det antageligvis er en større andel av kvinner enn menn som trår over streken. Samtidig er overtrampene større fra de mennene som gjør det større Anonymkode: dc727...dc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #153 Del Skrevet 12. mars Jeg har aldri opplevd det. Var én fyr som ble litt nærgående på byen da jeg var 19, men da tok jeg armen hans og slengte han med ansiktet inn i en vegg med armlås... Jeg er pen, høy og slank og aldri hatt problemer med at menn har behandlet meg som et kjøttstykke. Aldri fått dickpics eller andre skitne tilnærmelser. Samboeren min har fått mye tilnærmelser🤷 Anonymkode: 832b2...cee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
draug 75 Skrevet 14. mars #154 Del Skrevet 14. mars Trakassert og trakassert... Altså tilnærmelser, flørt, seksuell oppmerksomhet, uønska seksuell oppmerksomhet, trakassering.... Det er klart at det finnes kvinner som kan være både tydelige og målbevisste i å vise sine ønsker om å få kuken din oppi seg. Hvor ønsket det er det byttes mellom hvor deilig hun er og hvor tilgjengelig du sjøl er. Vanligvis så kan man, hvis man av en eller annen grunn ikke vil/ kan pule, så takker man for komplimentet og så blir det med det. Hyggelig, takk men nei takk. Ikke slutt med det. Så oppstår problemet når hun ikke tar det til seg og lar det bli med det. Og da er det forskyldt. Da er det vi kan snakke om trakassering. Enten at hun ikke gir seg og skygger banen, men kjører på enda hardere, eller at hun hevner seg. Og spesielt det siste skjer og det går under radaren. Det har gitt seg utslag i ryktespredning (typisk "han liten tiss og fort ferdig" - begge deler er, i all beskjedenhet, for ordens skyld feil), roping etter meg ("har du ikke kuk, du da?") og sånt tøv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #155 Del Skrevet 14. mars draug 75 skrev (10 minutter siden): Trakassert og trakassert... Altså tilnærmelser, flørt, seksuell oppmerksomhet, uønska seksuell oppmerksomhet, trakassering.... Det er klart at det finnes kvinner som kan være både tydelige og målbevisste i å vise sine ønsker om å få kuken din oppi seg. Hvor ønsket det er det byttes mellom hvor deilig hun er og hvor tilgjengelig du sjøl er. Vanligvis så kan man, hvis man av en eller annen grunn ikke vil/ kan pule, så takker man for komplimentet og så blir det med det. Hyggelig, takk men nei takk. Ikke slutt med det. Så oppstår problemet når hun ikke tar det til seg og lar det bli med det. Og da er det forskyldt. Da er det vi kan snakke om trakassering. Enten at hun ikke gir seg og skygger banen, men kjører på enda hardere, eller at hun hevner seg. Og spesielt det siste skjer og det går under radaren. Det har gitt seg utslag i ryktespredning (typisk "han liten tiss og fort ferdig" - begge deler er, i all beskjedenhet, for ordens skyld feil), roping etter meg ("har du ikke kuk, du da?") og sånt tøv. Har det virkelig skjedd? Finnes det damer som er så ondskapsfulle? Anonymkode: 86634...dcf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #156 Del Skrevet 14. mars Mannen min har snakket om dette med meg og fortalt meg noen episoder. Noen få var i ungdomstiden når alle var fulle. Men han syntes det verste var når han gikk i uniform (flere typer uniformer). Da hadde han et par ekle episoder hvor han satt på nattbuss eller lignende, men de gav seg alltid når han ble streng nok i stemmen/kroppen. Han jobbet også som taxi sjåfør i noen år, og kveldstiden i helgene syntes han var det verste. Fulle kvinner (i alle aldre) satte seg inn og gjorde grove tilnærmelser. Flere av de grep tak i skrittet hans under kjøring (farlig!), tok av seg klær, prøvde å lokke med ekstra penger om de kunne "stoppe og kose seg litt" et stille sted. De har ikke vært så mange, kanskje 10-20 stk over en periode på 4 år (noen av dem kastet han bokstavelig talt ut av bilen når de nektet å gi seg). Men det var nok til at han sluttet og fant seg en annen jobb. Anonymkode: 2510b...aef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #157 Del Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (På 12.3.2025 den 10.21): Jeg tror at det er en mye større aksept for slik oppførset fra kvinner enn fra menn, slik at det antageligvis er en større andel av kvinner enn menn som trår over streken. Anonymkode: dc727...dc9 Dette kan da ikke stemme? Vi trenger mer protest hvis det er tilfelle Anonymkode: e7140...23e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #158 Del Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette kan da ikke stemme? Vi trenger mer protest hvis det er tilfelle Anonymkode: e7140...23e Jeg tror det er mørketall på dette. I forhold til seksuell trakassering, så tror jeg kvinner roper høyere enn menn. Blant menn så tror jeg dette er tabu. Anonymkode: 86634...dcf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #159 Del Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (20 timer siden): Flere av de grep tak i skrittet hans under kjøring (farlig!), tok av seg klær, prøvde å lokke med ekstra penger om de kunne "stoppe og kose seg litt" et stille sted. Anonymkode: 2510b...aef Kvinner som prøver å betale for sex? Første gang jeg har hørt om. Anonymkode: e7140...23e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #160 Del Skrevet 15. mars En tidligere venninne fikk sent i 40 årene en ekkel oppførsel i fylla. Hun begynte å te seg ovenfor veldig mye yngre menn omtrent slik vi pleier bli behandlet av ekle gamle grisete menn. Det var rett og slett ubehagelig å gå ut med henne etterhvert. Anonymkode: 9334d...802 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå