AnonymBruker Skrevet 5. mars #41 Del Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg mente seksuelt trakkasert av kvinnelige kollegaer på sykehjemmet, dette tror jeg ikke er vanlig på et sykehjem. Anonymkode: e7140...23e Jeg jobber innen helse, og siste 10 år innen rusbehandling og døgn psyk. Det er flest kvinner på jobb, men har aldri sett noen ta på en mannlig ansatt. Det må i så fall være en gratulasjonsklem eller slikt, heller aldri hørt noen komme med verbale utsagn av seksuell karakter mot mannlige kollega. Det jeg derimot har hørt er latter og fnising når han kjekke fra kjøkkenet kommer med maten. Men da er det pga han kjekke på kjøkkenet har sendt en melding til en ung sykepleier hos oss og loddet stemningen for noe mer. Ikke fordi 7-8 kvinnfolk står i vinduet, våt mellom beina og klar til å knulle stakkars mannen. Anonymkode: 2aa08...9d4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars #42 Del Skrevet 5. mars Jada, blir det med jevne mellomrom. «Verst» var det i slutten av tenårene, og de eldre damene 30-40 år var uten tvil de drøyeste. Jeg jobbet i dagligvare og hadde bare kvinnelige ledere på de ulike avdelingene. Samtlige klapset meg på rumpen, flere ganger, og noen kløp meg. Kunder kunne også være veldig direkte og frempå. Jeg har også våknet opp i sengen etter nachspiel (hvor jeg la meg alene), og oppdaget en ung jente som suger meg, jeg var ung selv. Ellers har det helst vært kolleger oppigjennom som gjort tilsvarende. Har faktisk måtte dytte bort en dame som i fylla kastet seg over meg og skulle kline, og som hun sa «vi skal knulle, vi skal knulle». Siste i rekken var en kollega på vel 50 (jeg 38) som klapset meg på rumpen, fikk panikk og sa unnskyld mange ganger. Hun klarte bare ikke å dy seg. Innimellom her har det vært veldig mange mindre greier. Jeg må nok innrømme at det generelt sett ikke plager meg nevneverdig, jeg takler det fint og synes det er et lite krydder i hverdagen at jeg kan fremme slike instinkter i andre. Respekterer at veldig mange synes dette er uakseptabel oppførsel, så jeg oppfører meg ikke slik mot andre. Men selv synes jeg det bare er morsomt når andre oppfører seg slik mot meg. Hmm, når jeg tenker meg om, så har jeg vel da ikke blitt seksuelt trakassert.. Eneste som gikk over grensene mine var vel da hun som gav meg oralsex. Hun var kjæresten til min beste venn, så hun sendte jeg på dør. Dessverre mistet jeg min beste venn på grunn av det. Men som blir nevnt i tråden her, de eldre damene er de freidigste, uten tvil Anonymkode: cd899...0a4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars #43 Del Skrevet 5. mars Noen ganger på byen. Møtt et par som tror det er innafor sjekketeknikk å ta mannfolk i skrittet. I jobbsammenheng har vel egentlig ikke opplevd annet enn upassende kommentarer, som sikkert noen vil tolke som seksuell trakassering, men jeg tenker det bare var veldig klønete forsøk på flørt Anonymkode: 81765...8a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars #44 Del Skrevet 5. mars Det er en forskjell på uønsket seksuell oppmerksomhet og seksuell trakassering. Ved trakassering så gir de seg ikke og respekterer så absolutt ikke et nei. Anonymkode: 483bc...d1b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars #45 Del Skrevet 5. mars Leder med personalansvar begynte å rote med gutta på gulvet. Det startet med meg, hun gikk rastk videre. Hadde fått vann på mølla. Jeg gruet meg til å være på jobb. Se flørtingen, jobbfester var verre. Alle visste de dro ned i kjelleren og hadde sex. Jeg ble sykemeldt. Behandlet for depresjon. Jeg endte opp med å skifte jobb. Det hører med til historien at når han andre ikke var på kontoret, drev hun å tafset på meg under bordet på andre fester. Jeg ga ingen respons. Han andre i denne historien tok livet sitt etter flere år. Har alltid lurt på om det på arbeidsplassen hadde noe med saken å gjøre, men det er så lenge mellom de hendelsene at jeg tviler. Hadde kjønnene vært reversert hadde dette vært en metoo sak. Anonymkode: 1ffec...47d 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars #46 Del Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (16 timer siden): Leste noen kommentarer av menn som sa de har blitt ufrivillig tafset på i skrittet og forsøkt dradd inn på toalettet etc. etc. av damer. Hvor vanlig er dette? Har du noengang blitt seksuelt trakkasert av damer? Anonymkode: e7140...23e Det er trollposter. Gjerne av de samma folkene. Har blitt trakkasert av damer. Handlet aldri om seksuelle ting for meg. Anonymkode: 69d69...33d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars #47 Del Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg mente seksuelt trakkasert av kvinnelige kollegaer på sykehjemmet, dette tror jeg ikke er vanlig på et sykehjem. Anonymkode: e7140...23e Nei, det håper jo heller ikke jeg. Samtidig vet jeg det skjer ofte nok at det er snakk mellom kvinnelige kolleger om en digg nyansatt. Heller ikke greit og man føler seg gjerne degradert, særlig når man er en av få eller ingen andre av sitt kjønn på arb.plassen. jeg er heller ikke av den oppfatning at gutter er bedre å si ifra enn jenter. Har også vært vitne til at damer har trakassert en trener vi hadde. Han var ganske ung og noen eldre damer skulle absolutt ha oss til å høre på at de skjønte hvorfor vi drev med denne idretten, for å si det sånn, når treneren vår så sånn ut. Han ble kjempeflau. Han var jo treneren vår og plutselig ble han presentert som sexobjekt overfor de han trente. Lite kult, flaut og degraderende. Anonymkode: e665b...674 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars #48 Del Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er en forskjell på uønsket seksuell oppmerksomhet og seksuell trakassering. Ved trakassering så gir de seg ikke og respekterer så absolutt ikke et nei. Anonymkode: 483bc...d1b Jeg synes det absolutt er innafor å kalle det seksuell trakassering når noen beføler deg ut av det blå. At sjefen min tok meg på rumpa på en seksuell måte, er for meg trakasserende. Når han har bidratt til en arbeidskultur som i tillegg latterligjorde metoo og ellers aldri hadde for vane å lytte til sine ansatte, oppleves ikke handlingsrommet som særlig stort. Det eneste alternativet som stikker seg ut er å bytte jobb. Sånne folk lager en kultur for å ta for seg, om det så er ubevisst eller bevisst. Anonymkode: e665b...674 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars #49 Del Skrevet 5. mars Ja, selvfølgelig. Det er ganske vanlig. Har blitt seksuelt utnyttet også. Vi snakket litt om det i min vennegjeng, og over halvparten av mennene har følt seg voldtatt av kvinner minst én gang i livet. Anonymkode: d90a3...d1c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars #50 Del Skrevet 5. mars Har opplevd dette mange ganger. Både når jeg jobber i utelivsbransjen, når jeg selv har vært ute på fest og når jeg som ung var i områder med fulle kvinner. Helt fra jeg var 16/17. Hvordan det er nå lenger vet jeg ikke da jeg ikke er noe særlig ute på fest/by. Anonymkode: 3c0a2...fce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars #51 Del Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jada, blir det med jevne mellomrom. «Verst» var det i slutten av tenårene, og de eldre damene 30-40 år var uten tvil de drøyeste. Jeg jobbet i dagligvare og hadde bare kvinnelige ledere på de ulike avdelingene. Samtlige klapset meg på rumpen, flere ganger, og noen kløp meg. Kunder kunne også være veldig direkte og frempå. Jeg har også våknet opp i sengen etter nachspiel (hvor jeg la meg alene), og oppdaget en ung jente som suger meg, jeg var ung selv. Ellers har det helst vært kolleger oppigjennom som gjort tilsvarende. Har faktisk måtte dytte bort en dame som i fylla kastet seg over meg og skulle kline, og som hun sa «vi skal knulle, vi skal knulle». Siste i rekken var en kollega på vel 50 (jeg 38) som klapset meg på rumpen, fikk panikk og sa unnskyld mange ganger. Hun klarte bare ikke å dy seg. Innimellom her har det vært veldig mange mindre greier. Jeg må nok innrømme at det generelt sett ikke plager meg nevneverdig, jeg takler det fint og synes det er et lite krydder i hverdagen at jeg kan fremme slike instinkter i andre. Respekterer at veldig mange synes dette er uakseptabel oppførsel, så jeg oppfører meg ikke slik mot andre. Men selv synes jeg det bare er morsomt når andre oppfører seg slik mot meg. Hmm, når jeg tenker meg om, så har jeg vel da ikke blitt seksuelt trakassert.. Eneste som gikk over grensene mine var vel da hun som gav meg oralsex. Hun var kjæresten til min beste venn, så hun sendte jeg på dør. Dessverre mistet jeg min beste venn på grunn av det. Men som blir nevnt i tråden her, de eldre damene er de freidigste, uten tvil Anonymkode: cd899...0a4 Du må ha sinnsykt bra utseende for å gjøre damene gal på den måten. Anonymkode: e7140...23e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars #52 Del Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (14 timer siden): De representerte ingen fysisk trussel for meg. Jeg skal love det at kvinner kan representere en fysisk trussel for en mann. Om man er 18-19-20 på en uteplass og hun dama på 30-40 som er kraftig bygget og tydeligvis trener eller har en jobb hvor du bruker musklene er det faktisk traumatiserende når dem ikke aksepterer et nei og blir aggressiv. Det er heller ikke noe lett når du kommer som nyinnflyttet student fra bygda til en stor by som trondheim, bergen eller oslo og noe av det første du opplever på en uteplass er eldre damer som antaster deg og ikke godtar at du sier nei. Alle situasjoner er ikke slik, men det trenger ikke være fysisk trussel for at det skal være traumatiserende. Bare det at man blir ledd av når man sier i fra kan skape dype traumer, og det går historier om menn som har endt opp med å ta sitt eget liv pga dette. Det verste er at det bagatelliseres. Du vet ikke hvordan andre føler situasjonen. For det kan det være bare et ubehag mens en annen i akkurat samme situasjon vil kunne få panikk og angst. Folk er forskjellige, og reagerer på forskjellige måter. Folk anmelder ikke, siden dem føler er voldtekter siden dem er redd for at politiet skal le av dem. Ja det går historier hvor menn har blitt ledd av når dem oppsøker politiet for å anmelde en sove-voldtekt dem er utsatt for at et kvinnemenneske. Det er så mange historier om dette at det må være noe i det. Så det er faktisk traumatiserende for MANGE menn. Mens noen bare synes det er kjekt. Som en annen kommenterte. Halvparten i vennegjengen hans føler seg voldtatt av en kvinne. Er mye mørketall her, rett og slett for at man kvier seg får å si i fra. Anonymkode: 1721a...3e9 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars #53 Del Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg skal love det at kvinner kan representere en fysisk trussel for en mann. Om man er 18-19-20 på en uteplass og hun dama på 30-40 som er kraftig bygget og tydeligvis trener eller har en jobb hvor du bruker musklene er det faktisk traumatiserende når dem ikke aksepterer et nei og blir aggressiv. Det er heller ikke noe lett når du kommer som nyinnflyttet student fra bygda til en stor by som trondheim, bergen eller oslo og noe av det første du opplever på en uteplass er eldre damer som antaster deg og ikke godtar at du sier nei. Alle situasjoner er ikke slik, men det trenger ikke være fysisk trussel for at det skal være traumatiserende. Bare det at man blir ledd av når man sier i fra kan skape dype traumer, og det går historier om menn som har endt opp med å ta sitt eget liv pga dette. Det verste er at det bagatelliseres. Du vet ikke hvordan andre føler situasjonen. For det kan det være bare et ubehag mens en annen i akkurat samme situasjon vil kunne få panikk og angst. Folk er forskjellige, og reagerer på forskjellige måter. Folk anmelder ikke, siden dem føler er voldtekter siden dem er redd for at politiet skal le av dem. Ja det går historier hvor menn har blitt ledd av når dem oppsøker politiet for å anmelde en sove-voldtekt dem er utsatt for at et kvinnemenneske. Det er så mange historier om dette at det må være noe i det. Så det er faktisk traumatiserende for MANGE menn. Mens noen bare synes det er kjekt. Som en annen kommenterte. Halvparten i vennegjengen hans føler seg voldtatt av en kvinne. Er mye mørketall her, rett og slett for at man kvier seg får å si i fra. Anonymkode: 1721a...3e9 Etter metoo er det lettere for menn å si ifra enn før. Anonymkode: e7140...23e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars #54 Del Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er trollposter. Gjerne av de samma folkene. Har blitt trakkasert av damer. Handlet aldri om seksuelle ting for meg. Anonymkode: 69d69...33d Hva får deg til å tro at det er trollposter? Anonymkode: e7140...23e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars #55 Del Skrevet 5. mars Ja. Har mange ganger blitt ufrivillig tafset på når jeg har vært på byen. Når jeg var en liten unge har også mange gamle damer drevet å tafset meg på rompa, ol. også. Anonymkode: 9247d...db5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars #56 Del Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): over halvparten av mennene har følt seg voldtatt av kvinner minst én gang i livet. Anonymkode: d90a3...d1c Dette er overraskende mange Anonymkode: e7140...23e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars #57 Del Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja. Har mange ganger blitt ufrivillig tafset på når jeg har vært på byen. Når jeg var en liten unge har også mange gamle damer drevet å tafset meg på rompa, ol. også. Anonymkode: 9247d...db5 Det er pedofili. Anonymkode: e7140...23e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 5. mars #58 Del Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (21 timer siden): Leste noen kommentarer av menn som sa de har blitt ufrivillig tafset på i skrittet og forsøkt dradd inn på toalettet etc. etc. av damer. Hvor vanlig er dette? Har du noengang blitt seksuelt trakkasert av damer? Anonymkode: e7140...23e Aldri. Jeg har opplevd hendelsene, men trakasering handler ikke ensidig om handlingene men hvordan de oppfattes. Men så er jeg en ufattelig billig mann 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars #59 Del Skrevet 5. mars Druid skrev (Akkurat nå): Aldri. Jeg har opplevd hendelsene, men trakasering handler ikke ensidig om handlingene men hvordan de oppfattes. Men så er jeg en ufattelig billig mann 🙂 Hvorfor tror du akkurat disse mennene får så mye seksuell oppmerksomhet? Anonymkode: e7140...23e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars #60 Del Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Etter metoo er det lettere for menn å si ifra enn før. Anonymkode: e7140...23e Lettere ja, Men fremdels TABU som bare rakkern. Er helt tydelig at det er folk som fremdeles tror at det ikke er mulig. Reff kommentarer som: "dette ville ikke hende i dag" "jeg har ikke opplevd det på min arbeidsplass" "Hadde du sakt fra i dag hadde det blitt tatt seriøst" Jo det hender i dag, Andre opplever det på sin arbeidsplass, kanskje til å med på din uten at du ser eller hører om det. Mange blir den dag i dag ikke tatt seriøst når dem sier i fra. Så slike kommentarer er en del av problemet. Det er ikke slik at det du ikke ser ikke hender. Og jeg tviler på at vi noen gang vil få bukt med det. Nei du har ikke det men andre har det. Det er denne mentaliteten som gjør at ingen tør å si i fra. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette er overraskende mange Anonymkode: e7140...23e Kanskje for deg, men ikke for meg eller noen av mennene i min vennegjeng. Anonymkode: 1721a...3e9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå