Slarti Skrevet 17 timer siden #81 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Skulle ønske damer tok slik initiativ på meg. Anonymkode: e7140...23e Kan et menneske virkelig med handa på hjerte ønske å bli offer for et overgrep? Jeg vet det er mye rare mennesker i verden men å ønske å bli utsatt for sexuell trakasering eller overgrep??? Skal love deg at det er lite koselig at det kommer en eldre dame (eller en dame i samme alder for den saks skyld). som har burde vert kasta ut pga mengden inntatt alkohol, å tar godt ballegrep på deg og prøve å kline med deg når du sitter med kompiser å slapper av med noen øl. Eller når du sitter i baren og slapper av etter eksamen. Men for å svare på første post. Ja jeg har opplevd det opp til flere gang, Både på byen og faktisk også av kunder i min tid med deltidsjobb i butikkbransjen. Nei, jeg kan ikke gi deg mer rabatt selv om du insisterer på å tafse på meg og betale natura for rabatten. Med tanke på hvordan enkelte mennesker er (både damer og menn) er jeg sykt glad for at jeg ikke jobber i sengeavdelinga på en møbelbutikk. Hva dem opplever må være traumatisk. Og bare får å svare Anonym ..23e Jeg vil ikke påstå jeg er noe kjekkas. men helt midt på treet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #82 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det skal alltid være så mye diskusjon om begreper, styrke, svakhet og skyld i debatter hvor man egentlig bare trenger å ta enkel stilling. Ja, men jeg sliter å ta enkel stilling til et sånt konsept som er så fjernt fra det jeg selv kan relatere meg til. Det er enkelt når det gjelder kvinner, for jeg kan ikke sette meg inn i deres følelser, og jeg kan nesten forstå menn som opplever uønsket seksuell oppmerksomhet fra andre menn, fordi tabuet er så stort, og mange folk identifiserer sex med kjønn på et innlært mønster. (Jeg sliter med det og: et sug er et sug!) Men det er veldig lite som bygger opp for en traume opplevelse med å bli antastet av en kvinne. Så for de menn som lever hele livet med drømmen at de skal oppleve dette som del av å være mann, har man ikke begrepsapparatet for å forstå problemet. Og da ender man opp med å tilnærme seg dette på den måten du finner vanskelig. Anonymkode: 70b29...f27 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #83 Del Skrevet 17 timer siden Slarti skrev (10 minutter siden): Skal love deg at det er lite koselig at det kommer en eldre dame (eller en dame i samme alder for den saks skyld). som har burde vert kasta ut pga mengden inntatt alkohol, å tar godt ballegrep på deg og prøve å kline med deg når du sitter med kompiser å slapper av med noen øl. Jeg må innrømme det sjokkerer meg å høre at damer gjør slikt, det er ikke sånt jeg forbinder med dem. Anonymkode: e7140...23e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #84 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg må innrømme det sjokkerer meg å høre at damer gjør slikt, det er ikke sånt jeg forbinder med dem. Anonymkode: e7140...23e Du har noen av de som er så sleipe at de tar deg i skritt eller på rumpa når du har hendene fulle, så du ikke får tatt hånda deres vekk eller kommet deg kjapt unna uten å miste det du holder i. Anonymkode: e665b...674 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #85 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du har noen av de som er så sleipe at de tar deg i skritt eller på rumpa når du har hendene fulle, så du ikke får tatt hånda deres vekk eller kommet deg kjapt unna uten å miste det du holder i. Anonymkode: e665b...674 #MeeToo Anonymkode: e7140...23e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #86 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): #MeeToo Anonymkode: e7140...23e *MeToo.. Anonymkode: e7140...23e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #87 Del Skrevet 14 timer siden Jeg tror alle gutter/menn som var på byen i forbindelse med Grete Waitz-løpet i gamle dager opplevde å bli trakassert av fulle damer i 40-50-årene, det var ville greier! Egentlig bra at det løpet er avskaffet, der var detr mye drikking og upassende oppførsel! Anonymkode: 80ef4...e11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #88 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg tror alle gutter/menn som var på byen i forbindelse med Grete Waitz-løpet i gamle dager opplevde å bli trakassert av fulle damer i 40-50-årene, det var ville greier! Egentlig bra at det løpet er avskaffet, der var detr mye drikking og upassende oppførsel! Anonymkode: 80ef4...e11 Hva er Grete Walz løpet? Anonymkode: e7140...23e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #89 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva er Grete Walz løpet? Anonymkode: e7140...23e Okei, huff fant den gamle artikkelen her. Hvorfor pleide damene å oppføre seg sånn akkurat den dagen? https://www.vg.no/nyheter/i/m6B1BO/jentesleppet-er-kelnernes-skrekk Anonymkode: e7140...23e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #90 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Okei, huff fant den gamle artikkelen her. Hvorfor pleide damene å oppføre seg sånn akkurat den dagen? https://www.vg.no/nyheter/i/m6B1BO/jentesleppet-er-kelnernes-skrekk Anonymkode: e7140...23e Fordi de kom i flokk, drakk masse og de opplevde at det var "deres" dag naturligvis. Rullegardina går ned når selvrettferdigheten går opp, "alt er lov" og det er "deres kveld". Folk som trakasserer er aldri på sitt mest empatiske når de gjør det, og de er sjeldent de mest empatiske ellers heller. De blir ofte sure hvis de får korreks, for da får de ikke gjøre som de vil 😪 som bortskjemte barn. Folk som ber andre tåle, tåler som oftest minst. Anonymkode: e665b...674 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 45 minutter siden #91 Del Skrevet 45 minutter siden (endret) Har skjedd meg flere ganger. - Fått ødelagt to skjorter av kvinner på dansegulvet som ikke ville slippe tak i meg. Hun ene grep jeg tak i såpass hardt, for å få henne til å slippe, at det ville vært rart om hun ikke hadde blåmerker. - Klapset/klypet på rumpa utallige ganger. Hun ene slo så hardt at jeg var øm i flere timer etterpå. (Dette av folk jeg ikke kjente, det at venninner eller kollegaer har gjort det har aldri plaget meg.) - Blitt befølt i skrittet av kvinner som gikk forbi ved to anledninger. - Blitt flashet en del ganger. Blant annet ei som jeg måtte få vaktene til å hive ut da hun nektet å la meg være i fred, demonstrerte at hun ikke hadde på seg undertøy, tok på seg selv og prøvde å tvinge fingrene i munnen min. - Våknet på nach av at en kvinne jeg virkelig ikke var tiltrukket av red meg. Dyttet henne av meg og jogget hjem. Kastet opp av lukten hennes på meg, og dusjet og skrubbet meg i over en time uten å få den vekk. Kunne kjenne lukten i flere uker etterpå, selv om det sannsynligvis var mentalt. Virkelig ikke noe moro å få sine intimsoner og autonomi brutt på slike måter. Det er en merkelig følelse, både kvalmende samtidig som man blir mentalt satt ut. Dog har jeg aldri følt meg fysisk truet, og det faktum at jeg har kunne håndtert alle som har gjort slike overtramp, slik at de ikke ville kunne gjort mer mot meg, gjør at det ikke har plaget meg for mye i ettertid. Ser for meg at for kvinner, hvor den fysiske potensielle trusselen er så mye sterkere, så kan dette oppleves som vesentlig verre. Endret 44 minutter siden av Katten.2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå