AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #61 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kanskje for deg, men ikke for meg eller noen av mennene i min vennegjeng. Anonymkode: 1721a...3e9 Har dere ekstra bra utseende siden dere får så mye av slik oppmerksomhet? Anonymkode: e7140...23e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #62 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har dere ekstra bra utseende siden dere får så mye av slik oppmerksomhet? Anonymkode: e7140...23e Utseende har faktisk overraskende lite å si når det kommer til slikt. Er det samme som fokuset ditt på "eldre damer" Tror du "stykke" damer aldri blir sexuelt trakkasert eller voldtatt? Det du driver med med slike kommentarer er bagatellisering. Og er med på å gjøre at folk føler det er tabu. "jeg er ikke pen så derfor vil ingen tro på meg" Jeg har opplevd det flere ganger i mine yngre dager og jeg er over hode ikke ekstremt pen, vil faktisk si at jeg er nok ikke mer en maks en 6er. mest sannsynlig en svak 5. Og det er akkurat det som er problemet. Ting blir bagatellisert og prøvd bortforklart. Enkelte nekter å tro at det er mulig. Men jo det er ekstreme mørketall. Anonymkode: 1721a...3e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #63 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Utseende har faktisk overraskende lite å si når det kommer til slikt. Er det samme som fokuset ditt på "eldre damer" Tror du "stykke" damer aldri blir sexuelt trakkasert eller voldtatt? Det du driver med med slike kommentarer er bagatellisering. Og er med på å gjøre at folk føler det er tabu. "jeg er ikke pen så derfor vil ingen tro på meg" Jeg har opplevd det flere ganger i mine yngre dager og jeg er over hode ikke ekstremt pen, vil faktisk si at jeg er nok ikke mer en maks en 6er. mest sannsynlig en svak 5. Og det er akkurat det som er problemet. Ting blir bagatellisert og prøvd bortforklart. Enkelte nekter å tro at det er mulig. Men jo det er ekstreme mørketall. Anonymkode: 1721a...3e9 Grunnen til at jeg spør er fordi damer vanligvis er tilbakeholdne og tar lite initiativ. Jeg tenker at menn som til stadighet klarer å fremkalle slik dyrisk atferd fra damer må ha noe ekstraordinært ved seg. Det er på ingen måte ment for å bagatellisere slik atferd. Anonymkode: e7140...23e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #64 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Dette er overraskende mange Anonymkode: e7140...23e Jeg kjenner til to hendelser der det virker som damer tror menn synes det er digg å bli sugd av kvinner de ikke egentlig har et forhold til når de sover. Sannheten er at begge syntes det var ekstremt ubehagelig. Det eneste som stopper folk fra å si ifra, er imperativet om at man skal tåle og finne seg i og ikke fortelle om sine erfaringer på en måte som tilsier at det var ubehagelig (for kvinner og menn). Da renner bagatellisering og latterliggjøring inn i debatten. For menn er det i tillegg et imperativ om at de faktisk skal sette pris på det i tillegg. De er heldige og damer er digg, etc. Synes ikke vi har kommet så mye lenger. Vi har de samme latterliggjørende og bagatelliserende stemmene som setter en stopper for det. De kule som tror de tåler så mye, men som ofte går i harnisk når de selv får kritikk og som ikke tåler når folk sier ifra. Anonymkode: e665b...674 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #65 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Du må ha sinnsykt bra utseende for å gjøre damene gal på den måten. Anonymkode: e7140...23e Nei. Kjenner helt vanlige menn som er blitt trakassert. Når det er eldre damer, holder det ofte å være ung mann. Anonymkode: e665b...674 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #66 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): damer vanligvis er tilbakeholdne og tar lite initiativ. Anonymkode: e7140...23e Ta deg en tur på byen edru, kun for å observere så ser du hvor feil du tar. Jeg brukte å gå natteravn før, og skal love deg at damene ikke er mye tilbakeholden. Det er dem ikke nå, og det var dem heller ikke for 20+ år siden når jeg ble trakassert opp til flere ganger på byen. (ja når som i alle gangene og ikke bare den ene) Men dem gamle stereotypene lever ennå i beste velgående. Og jeg vil ikke si jeg fremkaller slik dyrisk adferd. Jeg vil si jeg var som regel er tilfeldig offer for slik adferd. Jeg tipper jeg ble sett som på et lett "offer" så dem gikk etter meg. Slik er det nok med MANGE andre. Så skal man kunne diskutere dette på en seriøs måte må man bare slette alle fordommene samt "jeg tror" og "jeg mener" Den ene jeg kjenner som jeg vet om aldri har følt seg trakassert er av denne 1% av menn som kan velge å vrake. Han hadde alltid dame på armen så han fikk være i fred. Mens folk som ikke hadde dame fikk det i stede. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): For menn er det i tillegg et imperativ om at de faktisk skal sette pris på det i tillegg. De er heldige og damer er digg, etc. Synes ikke vi har kommet så mye lenger. Vi har de samme latterliggjørende og bagatelliserende stemmene som setter en stopper for det. Dette. Slik er det den dag i dag. Hadde du likt å våkne etter et nash hvor du la deg alene av at en mann drev å slikket deg? For det er helt klart at en mann skal elske å våkne av at en fremmed dame suger han. Anonymkode: 1721a...3e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #67 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ta deg en tur på byen edru, kun for å observere så ser du hvor feil du tar. Jeg brukte å gå natteravn før, og skal love deg at damene ikke er mye tilbakeholden. Det er dem ikke nå, og det var dem heller ikke for 20+ år siden når jeg ble trakassert opp til flere ganger på byen. (ja når som i alle gangene og ikke bare den ene) Men dem gamle stereotypene lever ennå i beste velgående. Og jeg vil ikke si jeg fremkaller slik dyrisk adferd. Jeg vil si jeg var som regel er tilfeldig offer for slik adferd. Jeg tipper jeg ble sett som på et lett "offer" så dem gikk etter meg. Slik er det nok med MANGE andre. Så skal man kunne diskutere dette på en seriøs måte må man bare slette alle fordommene samt "jeg tror" og "jeg mener" Den ene jeg kjenner som jeg vet om aldri har følt seg trakassert er av denne 1% av menn som kan velge å vrake. Han hadde alltid dame på armen så han fikk være i fred. Mens folk som ikke hadde dame fikk det i stede. Dette. Slik er det den dag i dag. Hadde du likt å våkne etter et nash hvor du la deg alene av at en mann drev å slikket deg? For det er helt klart at en mann skal elske å våkne av at en fremmed dame suger han. Anonymkode: 1721a...3e9 De stedene jeg går er damene slettes ikke så frempå. Hvor er disse uteplassene? Jeg burde gå dit i stedet. Anonymkode: e7140...23e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 16 timer siden #68 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Hvorfor tror du akkurat disse mennene får så mye seksuell oppmerksomhet? Anonymkode: e7140...23e Altså de gangene jeg har opplevd det, er det fordi kvinnene er sveiseblinde. Jeg er ikke noe fruktfat, det er ikke fordi jeg er spesiell, det er fordi jeg er der. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #69 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De stedene jeg går er damene slettes ikke så frempå. Hvor er disse uteplassene? Jeg burde gå dit i stedet. Anonymkode: e7140...23e Der er vel på steder der ikke alle mennene står og ser på dem og sikler. De verste stedene. De unngår jeg. Alle trenger space til å være litt pågående. Er den plassen okkupert av en gruppe pågående siklere, så handler mer av utelivet på det stedet om å slippe unna blikkontakt og slippe å komme i prat. Anonymkode: e665b...674 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #70 Del Skrevet 16 timer siden Har vært både buss og taxisjfør + døvakt, så har opplevd litt av hvert. Mest bare komisk egentlig, er ikke så "hårsår". Anonymkode: 68a09...c5b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #71 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De stedene jeg går er damene slettes ikke så frempå. Hvor er disse uteplassene? Jeg burde gå dit i stedet. Anonymkode: e7140...23e Hva er det med at du alltid går i forsvar? Jeg sa at du skulle ta deg en tur mens du er er edru og kun observere. Da ser du. Det er ikke enkelte uteplasser. det er mange uteplasser. Som nevnt tidligere, at du ikke ser noe betyr ikke at det ikke skjer. Så fram til du er villig til å innse dette, å faktisk skjønne hvor store mørketall det er, legger jeg saken død for min del. Du spurte. Du fikk svar. Du virker som du er i fornektelse fremdeles. Da nytter det ikke. Anonymkode: 1721a...3e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #72 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg kjenner til to hendelser der det virker som damer tror menn synes det er digg å bli sugd av kvinner de ikke egentlig har et forhold til når de sover. Sannheten er at begge syntes det var ekstremt ubehagelig. Jeg har hørt om denne typen menn, men jeg sliter med å se for meg at dette skulle være en stor statistisk gruppe. Det hjelper jo ikke mye for de som opplever at de blir utsatt for overgrep. Men at såpass mange skulle ha en slik tilnærming til sex, vil jeg faktisk betrakte som et samfunnsproblem. Anonymkode: 70b29...f27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #73 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva er det med at du alltid går i forsvar? Jeg sa at du skulle ta deg en tur mens du er er edru og kun observere. Da ser du. Det er ikke enkelte uteplasser. det er mange uteplasser. Som nevnt tidligere, at du ikke ser noe betyr ikke at det ikke skjer. Så fram til du er villig til å innse dette, å faktisk skjønne hvor store mørketall det er, legger jeg saken død for min del. Du spurte. Du fikk svar. Du virker som du er i fornektelse fremdeles. Da nytter det ikke. Anonymkode: 1721a...3e9 Jeg vet det forekommer. Jeg benekter ingenting. Skulle ønske damer tok slik initiativ på meg. Anonymkode: e7140...23e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #74 Del Skrevet 16 timer siden Kun i demensomsorgen eller i psykiatrien 😯 Anonymkode: d3e19...26e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Gnom Skrevet 16 timer siden #75 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (22 timer siden): Leste noen kommentarer av menn som sa de har blitt ufrivillig tafset på i skrittet og forsøkt dradd inn på toalettet etc. etc. av damer. Hvor vanlig er dette? Har du noengang blitt seksuelt trakkasert av damer? Anonymkode: e7140...23e Ja. Det har jeg. Flere ganger. Den jeg husker best var når en ukjent kvinne kom bort til meg, tok tak i skrittet mitt og lurte på hvor stor pikk jeg hadde. Midt på byen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #76 Del Skrevet 16 timer siden Rosa Gnom skrev (3 minutter siden): Ja. Det har jeg. Flere ganger. Den jeg husker best var når en ukjent kvinne kom bort til meg, tok tak i skrittet mitt og lurte på hvor stor pikk jeg hadde. Midt på byen. Anser du deg selv som en attraktiv mann? Anonymkode: e7140...23e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #77 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg har hørt om denne typen menn, men jeg sliter med å se for meg at dette skulle være en stor statistisk gruppe. Det hjelper jo ikke mye for de som opplever at de blir utsatt for overgrep. Men at såpass mange skulle ha en slik tilnærming til sex, vil jeg faktisk betrakte som et samfunnsproblem. Anonymkode: 70b29...f27 Seksuell trakassering og overgrep har alltid vært et samfunnsproblem. Det er det for en del menn også. Seksuelle krenkelser er for mange svært ydmykende. Det trenger ikke gi problemer videre, men å tråkke over andres grenser er å gi dem dårlige erfaringer. I sum kan selvfølgelig dårlig behandling være et problem og det gir mennesker inntrykk av at samfunnet synes det er ok at de blir behandlet sånn. Selv opplever jeg ikke alltid trakasseringen som verst (med mindre det er veldig grovt). Det verste er den potensielle mangelen på støtte fra evnt. kolleger eller eller andre rundt når det blir tatt opp, og usikkerheten på hvem man evnt. har i ryggen. Dessverre har vi ikke et samfunn som er enstemmig om dette. Vi har en stor nok bølge som mener man skal tåle og like og at det er opp til de som blir trakassert å sette grenser, samt mistenkeliggjøring av denne typen erfaringer (hva gjorde hen, var det egentlig sånn, tolker de ikke nå alt som trakassering) og anklager om veikhet når folk sier ifra. Det skal alltid være så mye diskusjon om begreper, styrke, svakhet og skyld i debatter hvor man egentlig bare trenger å ta enkel stilling. Anonymkode: e665b...674 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Gnom Skrevet 15 timer siden #78 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Anser du deg selv som en attraktiv mann? Anonymkode: e7140...23e Nei. Jeg ser på meg selv som helt gjenomsnittlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #79 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Anser du deg selv som en attraktiv mann? Anonymkode: e7140...23e Slutt å mas. Vær så snill. Anonymkode: e665b...674 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #80 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Slutt å mas. Vær så snill. Anonymkode: e665b...674 Sorry, men trengte info. Eneste måte å få det på er er å spørre. Det ser ut til å være mer tilfeldig enn jeg først antok. Anonymkode: e7140...23e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå