AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Del Skrevet 3 timer siden Leste noen kommentarer av menn som sa de har blitt ufrivillig tafset på i skrittet og forsøkt dradd inn på toalettet etc. etc. av damer. Hvor vanlig er dette? Har du noengang blitt seksuelt trakkasert av damer? Anonymkode: e7140...23e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Del Skrevet 3 timer siden Jeg tror nok det er vanligere enn man får inntrykk av. Menn virker å ha høyere toleranse for slikt, og kan klare å si tydeligere i fra. Har hatt en god del slikt oppigjennom, men har klart å få de til å gi opp etter noen tydelige beskjeder. Jeg har faktisk på ett punkt opplevd å ha blitt seksuelt utnyttet etter et alt for stort alkoholinntak. Jeg protesterte så godt jeg kunne uten uten hell. Heldigvis var jeg for beruset til å få den opp, og endte med å gi opp kampen. Husker jeg tenkte "Lykke til! og sovnet tilslutt". Dagen etter var hun ganske forbanna på meg. Når typen hennes spurte meg om jeg visste hvorfor så sa jeg sannheten. Han reagerte med kommentaren "Det var synd, du kunne jo fått deg noe" 🤣 Helt surrealistisk, men begge var jo finnmarkinger så... kanskje det gir mening. Anonymkode: c0136...ac8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Del Skrevet 2 timer siden Såpass vanlig at de fleste var mine kompiser har blitt det minst en gang. De fleste sa ikke ifra, siden de ble sjokkert og vantro. Forskjellen jeg derimot opplever, er at menn ofte blir mindre redde bare, og det har nok noe med fysikk å gjøre. Man blir jo ofte sjokkert når man blir trakassert. Ikke den beste tilstanden å si ifra i. Anonymkode: e665b...674 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg tror nok det er vanligere enn man får inntrykk av. Menn virker å ha høyere toleranse for slikt, og kan klare å si tydeligere i fra. Anonymkode: c0136...ac8 Det er verre hvis mannen er veldig ung og ikke tør å si ifra. Anonymkode: e7140...23e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Såpass vanlig at de fleste var mine kompiser har blitt det minst en gang. De fleste sa ikke ifra, siden de ble sjokkert og vantro. Forskjellen jeg derimot opplever, er at menn ofte blir mindre redde bare, og det har nok noe med fysikk å gjøre. Man blir jo ofte sjokkert når man blir trakassert. Ikke den beste tilstanden å si ifra i. Anonymkode: e665b...674 Var det eldre damer? Anonymkode: e7140...23e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #6 Del Skrevet 2 timer siden Som ung jobbet jeg noen år på et sykehjem, i det som naturlig nok var et kvinnedominert arbeidsmiljø. Jeg opplevde ganske ofte å bli klådd på og få seksuelle kommentarer av demente beboere, men de var jo syke og jeg tror det bare er noe man må tåle i en sånn jobb. Det jeg derimot ikke synes er like greit når jeg tenker på det i dag er den seksuelle oppmerksomheten jeg fikk av noen av mine arbeidskolleger på nattevakt. Det var kun snakk om noen få kollegaer, men vi snakker damer som var godt gift, dobbelt så gamle som meg og som så på det som den mest naturlig ting av verden å tafse meg på rumpa og andre steder på kroppen, og holde meg fast å kysse meg. Det var kleint og ubehagelig, men jeg sa aldri noe til noen. Ikke noe jeg ble traumatisert av, men jeg ser i ettertid at det ikke var greit. Det hadde neppe passert i dag, spesielt ikke om kjønnene var byttet om. Anonymkode: eb2dc...f41 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #7 Del Skrevet 2 timer siden Har opplevd å bli klådd på av "damer på byen" Ikke alle var fornøyd når jeg sa nei å dytta dem vekk. et par "eldre" ble faktisk aggressive når jeg avviste dem, mens damer på min egen aldre som regel bare ble sure og fant en ny å prøve seg på. Opplevde som 16-17åring å bli tafsa på av ei i 40årene på en hjemmefest hvor jeg alt litt for full. Heldigvis var det folk der som reagerte og kasta henne ut, hun var i ferd med å stikke hendene under klærne mine. Men etter jeg fylte 25 ble det slutt på alt slikt. Var i tennårene tidlig 20årene jeg hadde alle slike opplevelser. En venn av meg våkna opp av at ei dame satt oppå han mens hun red han uten kondom. Ingenting av dette ble noen ganger anmeldt siden dette er "normalt" og "mannfolk kan ikke bli voldtatt" samt "hvilket mannfolk takker nei til sex?" Anonymkode: 1721a...3e9 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #8 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Som ung jobbet jeg noen år på et sykehjem, i det som naturlig nok var et kvinnedominert arbeidsmiljø. Jeg opplevde ganske ofte å bli klådd på og få seksuelle kommentarer av demente beboere, men de var jo syke og jeg tror det bare er noe man må tåle i en sånn jobb. Det jeg derimot ikke synes er like greit når jeg tenker på det i dag er den seksuelle oppmerksomheten jeg fikk av noen av mine arbeidskolleger på nattevakt. Det var kun snakk om noen få kollegaer, men vi snakker damer som var godt gift, dobbelt så gamle som meg og som så på det som den mest naturlig ting av verden å tafse meg på rumpa og andre steder på kroppen, og holde meg fast å kysse meg. Det var kleint og ubehagelig, men jeg sa aldri noe til noen. Ikke noe jeg ble traumatisert av, men jeg ser i ettertid at det ikke var greit. Det hadde neppe passert i dag, spesielt ikke om kjønnene var byttet om. Anonymkode: eb2dc...f41 Dette må ha vært lenge siden. Som du sier tviler jeg på at dette kunne skjedd på et sykehjem i dag. For noen gamle griser, du skulle ha meldt ifra. Anonymkode: e7140...23e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #9 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Har opplevd å bli klådd på av "damer på byen" Ikke alle var fornøyd når jeg sa nei å dytta dem vekk. et par "eldre" ble faktisk aggressive når jeg avviste dem, mens damer på min egen aldre som regel bare ble sure og fant en ny å prøve seg på. Opplevde som 16-17åring å bli tafsa på av ei i 40årene på en hjemmefest hvor jeg alt litt for full. Heldigvis var det folk der som reagerte og kasta henne ut, hun var i ferd med å stikke hendene under klærne mine. Men etter jeg fylte 25 ble det slutt på alt slikt. Var i tennårene tidlig 20årene jeg hadde alle slike opplevelser. En venn av meg våkna opp av at ei dame satt oppå han mens hun red han uten kondom. Ingenting av dette ble noen ganger anmeldt siden dette er "normalt" og "mannfolk kan ikke bli voldtatt" samt "hvilket mannfolk takker nei til sex?" Anonymkode: 1721a...3e9 Hvorfor tok det slutt etter du fyllte 25? Anonymkode: e7140...23e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #10 Del Skrevet 2 timer siden Både min mann og min sønn har opplevd det. Min sønn var 16 år da en kvinne rundt 50 år bare tok tak, og min mann har flere ganger blitt antastet av kvinner. I forhold til overgrep og trakkasering jeg og min datter har opplevd er det likevel begrenset. Min datter var knapt kommet i puberteten første gang hun opplevde slikt, av godt voksen mann. Bare en brøkdel av hva vi kvinner må tåle gutta her har opplevd. Det forekommer likevel. Anonymkode: fed30...4d7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #11 Del Skrevet 1 time siden Var kvinne som smatt inn på toalettet da min mann gikk inn. Da var han faktisk oppriktig redd for at hun skulle vri om på situasjonen og påstå seg trakkasert/voldtatt av ham, så ham prøvde å være veldig høflig selv om han egentlig var forbanna. Redd for hva hun skulle si om hun ble såret/fornærmet over å bli avvist. Så han prøvde å fleipe og le det bort, men var rimelig satt ut etterpå. Synes det var en skummel situasjon å havne i, for hun var jo tydeligvis ikke helt god når hum oppførte seg slik. Han tisset så fort han kunne, med bredrygg til henne, og løp ut, i håp om at det skulle bli så kjapt at vanskelig å påstå overgrep. Anonymkode: fed30...4d7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #12 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Dette må ha vært lenge siden. Som du sier tviler jeg på at dette kunne skjedd på et sykehjem i dag. For noen gamle griser, du skulle ha meldt ifra. Anonymkode: e7140...23e Drøye 20 år siden. Hadde jeg meldt fra hadde nok situasjonen blitt uutholdelig og som gutt/mann hadde jeg neppe blitt tatt seriøst. Fikk meg heldigvis en bedre jobb etterhvert 😊 Anonymkode: eb2dc...f41 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #13 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor tok det slutt etter du fyllte 25? Anonymkode: e7140...23e sikkert for at jeg ikke var lammeben lenger. Eller så lærte dem seg at jeg ikke var lysten. Eller så var det for at jeg endret omgangskrets og fant nye steder å henge hvor man fikk være i fred. fasiten på dette aner jeg ikke. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette må ha vært lenge siden. Som du sier tviler jeg på at dette kunne skjedd på et sykehjem i dag. For noen gamle griser, du skulle ha meldt ifra. Dette er nok noe som helt klart kunne skjedd i dag. Det bare blir ikke snakket om. Men kan jo som alle kjenner til så blir ikke menn sexuelt trakassert. Har selv hørt damer som jobber i helse snakke om han sexy nye mannlige sykepleieren/hjelpepleieren/turnuskandidaten/legestudenten, og hva dem har lyst å gjøre med vedkommende. AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hadde jeg meldt fra hadde nok situasjonen blitt uutholdelig og som gutt/mann hadde jeg neppe blitt tatt seriøst Dette er hvorfor ingen sier fra. Vi blir ikke tatt seriøst når vi sier fra. Jeg mener ikke menn opplever overgrep i samme omfang som damer. Men vi opplever det helt klart. Det er ekstremt vanlig, men det bare snakkes ikke om. Anonymkode: 1721a...3e9 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #14 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Drøye 20 år siden. Hadde jeg meldt fra hadde nok situasjonen blitt uutholdelig og som gutt/mann hadde jeg neppe blitt tatt seriøst. Fikk meg heldigvis en bedre jobb etterhvert 😊 Anonymkode: eb2dc...f41 Du ville blitt tatt mer seriøst hvis det var i dag. Anonymkode: e7140...23e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #15 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har selv hørt damer som jobber i helse snakke om han sexy nye mannlige sykepleieren/hjelpepleieren/turnuskandidaten/legestudenten, og hva dem har lyst å gjøre med vedkommende. Anonymkode: 1721a...3e9 Eldre damer? Uansett er det veldig uprofesjonelt. Anonymkode: e7140...23e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #16 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Eldre damer? Uansett er det veldig uprofesjonelt. Anonymkode: e7140...23e «Eldre damer?» Et oppheng du har? Anonymkode: ee03c...782 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #17 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Eldre damer? Uansett er det veldig uprofesjonelt. Anonymkode: e7140...23e Vi snakker damer fra slutten 30 og oppover til snart pensjonsalder. Og ikke bare gruppe men flere grupper over tid. Hørt mye slike samtaler i by med universitetssykehus. Spesielt når det er nye folk på praksis. Så nei ikke bare eldre damer, men dem også. Egentlig er det ingen aldersgruppe som skiller seg spesielt ut i mine erfaringer i alle fall. Har selv logge på sengepost hvor jeg hørte praten på natten om han kjekke legen i spesialisering som hadde begynt. Tipper dem ikke trodde noen var våkne når dem sto rett utenfor den åpne døren til fellesrommet jeg var på. Men hørt dem fleste samtalene om dette på bussen eller på kafe/kaffebar. AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du ville blitt tatt mer seriøst hvis det var i dag. Anonymkode: e7140...23e Dette tar ikke jeg for god fisk. Anonymkode: 1721a...3e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet 1 time siden #18 Del Skrevet 1 time siden I grunn ikke. Det som skjedde da jeg var 15/16 og jenta var 13/14 gjelder vel ikke. Hun fulgte etter meg hele skoleåret, og venninnene ropte etter meg "**** vil suge pikken din". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #19 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): «Eldre damer?» Et oppheng du har? Anonymkode: ee03c...782 Hvis det er 50 år gamle damer som til stadighet er interessert i 20 år gammle menn i så stor grad, er det nytt for meg. Anonymkode: e7140...23e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #20 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Vi snakker damer fra slutten 30 og oppover til snart pensjonsalder. Og ikke bare gruppe men flere grupper over tid. Hørt mye slike samtaler i by med universitetssykehus. Spesielt når det er nye folk på praksis. Så nei ikke bare eldre damer, men dem også. Egentlig er det ingen aldersgruppe som skiller seg spesielt ut i mine erfaringer i alle fall. Har selv logge på sengepost hvor jeg hørte praten på natten om han kjekke legen i spesialisering som hadde begynt. Tipper dem ikke trodde noen var våkne når dem sto rett utenfor den åpne døren til fellesrommet jeg var på. Men hørt dem fleste samtalene om dette på bussen eller på kafe/kaffebar. Dette tar ikke jeg for god fisk. Anonymkode: 1721a...3e9 Du har vært uheldig med folkene du har vært borti. Har forresten aldri hørt lignende på mitt sykehus Anonymkode: e7140...23e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå