Gå til innhold

Erfaringer med omskjæring

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, jeg vurderer sterkt å omskjære min kommende sønn på grunn av alle helsefordelene dette medbringer. Er det noen her inne som har erfaringer med dette og har lyst å dele hvordan det gikk, og hvilke klinikker eller sykehus som er gode?

Anonymkode: 38720...cbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har bare hørt av en mann at det ødelegger mye av følelsen ved sex. 

Synes generelt det er en uting å lemleste barn, men 🤷‍♀️

Anonymkode: 7749f...64f

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei, jeg vurderer sterkt å omskjære min kommende sønn på grunn av alle helsefordelene dette medbringer. Er det noen her inne som har erfaringer med dette og har lyst å dele hvordan det gikk, og hvilke klinikker eller sykehus som er gode?

Anonymkode: 38720...cbd

Hva er "alle helsefordelene"? Tror eneste grunn til at folk omskjærer guttene er religion..

Anonymkode: 85c7b...bcf

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du er i de miljøene hvor dette er en rituell sak, så er det nok bedre spørre der.

Anonymkode: 5d3ac...81a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://sml.snl.no/omskj%C3%A6ring%23:~:text%3DDen%20eneste%20sikre%20medisinske%20positive,av%20denne%20(sjeldne)%20kreftformen.&ved=2ahUKEwis6POgkvGLAxWzExAIHecsFwAQFnoECBMQBQ&usg=AOvVaw2ljHAo3Sm-Lb_CVaFULolW

Den eneste sikre medisinske positive gevinsten ved omskjæring er en klar reduksjon av peniskreft, som er en variant av hudkreft. Menn med trang forhud har overhyppighet av denne (sjeldne) kreftformen.

har dere mye peniskreft i familien, TS?

Hva slags komplikasjoner man kan oppleve etter omskjæring avhenger av hva som har blitt gjort. De mest vanlige komplikasjonene rett etter inngrepet er infeksjoner og blødninger, psykisk sjokk og gangvansker. Senere kan man oppleve psykiske plager, smerter i underlivet, smerter ved samleie og manglende orgasme.

Anonymkode: 85c7b...bcf

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Både min mann og mine to sønner er omskåret. Eldste sønn gjorde det først da han var over 16 år, siden hans far nektet å skrive under på at det var greit. Han hadde dermed smerter ved reisning frem til han var over 16 år, stakkars gutt, fordi far var "prinsipielt mot det". (Ikke samme far til eldste og yngste.)

Såvidt jeg har forstått det har begge gutter et ok sexliv, og min mann vet jeg at har et normalt velfungerende sexliv selv om han er omskåret. Ingen problemer med det. 

Anonymkode: 8fcd0...05d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Både min mann og mine to sønner er omskåret. Eldste sønn gjorde det først da han var over 16 år, siden hans far nektet å skrive under på at det var greit. Han hadde dermed smerter ved reisning frem til han var over 16 år, stakkars gutt, fordi far var "prinsipielt mot det". (Ikke samme far til eldste og yngste.)

Såvidt jeg har forstått det har begge gutter et ok sexliv, og min mann vet jeg at har et normalt velfungerende sexliv selv om han er omskåret. Ingen problemer med det. 

Eg er ikke omskåret og har ingen smerter ved reisning eller samleie. Stor fordel når en onanerer🤭

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Da har nok sønn din hatt trang forhud.  Hvis han har hatt vondt, og da kunne det faktisk blitt gjort noe før han var 16.

Så her sønnen her slet med å tisse pga trang forhuden, ble en ballong når han skulle tisse. Dette var noe helsestasjon her fanget opp. Og vi ble henvist. Og ble operert, alt ble ikke fjernet men de laget et snitt og fjernet noe for å lage større plass.

Anonymkode: ea1b7...fb7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Herregud lot dere gutten gå helt til han ble seksten år før han fikk hjelp med dette? Det er jo barnemishandling! Dette burde dere fanget opp MYE tidligere slik at han kunne fått hjelp, man kan lage et lite snitt, man trenger sjeldent full omskjæring på grunn av trang forhud. 

Anonymkode: 28ef8...2a5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...