Gå til innhold

Merkelig situasjon. Mekling, samvær etc

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Er i en merkelig situasjon angående eldste barnet mitt. Jeg er gift og har to barn sammen med min nåværende ektefelle. Eldste barn er fra et tidligere forhold.

Barnet har selv valgt å bo sammen med den andre forelderen, å ha samvær hos meg. I ettertid har barnet grått og vært fra seg:

-«jeg sa bare det fordi den andre forelderen har en katt!».

-»hvis jeg fikk velge igjen ville jeg valgt å bo hos deg»

Barnet gråter å bærer seg, vil ikke hjem, ber om å få bli lenger, sier hen ikke har det godt og videre. Slike fraser hører jeg de helgene og feriene barnet er sammen med oss. Det er forferdelig tungt for foreldrehjertet å høre på, å samtidig levere fra seg det kjæreste man har til noe som (ut fra slik det ser ut), ikke har det godt hos den andre forelderen. Ønsker også å påpeke at alle disse utsagnene er ting barnet selv tar opp, helt på egen maskin, uten at noe lignende har vært tema i forkant. 
Dette har selvfølgelig ført til at jeg har tatt initiativ til at en mekler skulle prate med barnet, når mekleren så snakker med barnet, sier det at det elsker å være hos den andre forelderen og vil fortsette med det, det er helt sikker på at det har det best slik det er nå. 

Det jeg tenker er jo at barnet må fortsette i nåværende situasjon uansett, siden jeg ikke kommer noen vei så lenge barnet selv sier at det vil fortsette slik. Barnet selv vet selvfølgelig hva det har sagt og valgt, slik at det ikke er noe spørsmål for hen i senere alder hvorfor ting er slik de er og hvorfor ting har vært slik de har vært. 

Hva kan dette være? 

Anonymkode: f9a72...8a4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke u vanlig at barn holder på sånn i slike situasjoner, for å overbevise forelderen som ble valgt bort om at hen er glad i den. Barnet føler skyld, da det er vanskelig å velge, men er samtidig fornøyd hos den andre forelderen. 

Anonymkode: bf66a...cb4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor langt unna bor du? Kan du flytte nærmere, slik at barnet kan ha delt omsorg? Var det du som flyttet bort for tidligere felles hjemsted? For meg høres det ut som om barnet sørger over situasjonen. Jeg hadde også grått av fortvilelse om mor/far bodde langt unna med mine yngre søsken…

Anonymkode: 9eeec...b67

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvor langt unna bor du? Kan du flytte nærmere, slik at barnet kan ha delt omsorg? Var det du som flyttet bort for tidligere felles hjemsted? For meg høres det ut som om barnet sørger over situasjonen. Jeg hadde også grått av fortvilelse om mor/far bodde langt unna med mine yngre søsken…

Anonymkode: 9eeec...b67

Det er en mulighet for at det er årsaken. Nei dessverre kan vi ikke det.. 

Anonymkode: f9a72...8a4

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammelt er barnet?

Anonymkode: 3ddd5...f5a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...