Gå til innhold

Er det på tide at kvinneguiden inkluderer moderering av avsporende og forsurende tullekommentarer også?

Er det på tide at kvinneguiden inkluderer moderering av avsporende og forsurende tullekommentarer også?  

16 stemmer

1. 1. Er det på tide at kvinneguiden inkluderer moderering av avsporende og forsurende tullekommentarer også?

• Ja
      8
    • Nei
      3
    • 0/10
      5

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Veldig mange brukere opplever ubehagelige kommentarer kan som oppleves støtende når de åpner deg i et innlegg. Jeg snakker da om kommentarer som ikke har noe som helst produktivt i seg og som bare er der for å trykke ned trådstarter som f.eks 0 av 10.

Reglene for forumet omfatter både avsporinger og tulle innlegg. Er det ikke da på tide å inkludere tullekommentarer også, som kun er der for å krenke, såre? Rett og slett nedlatende kommentarer?

Anonymkode: 3f5b5...e44

• Liker 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om det er angrep av typen «du er feit» «du er dum» osv så kan de sikkert bare fjernes.

0/10 er ikke så ille

Anonymkode: 37a33...a4f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Om det er angrep av typen «du er feit» «du er dum» osv så kan de sikkert bare fjernes.

0/10 er ikke så ille

Anonymkode: 37a33...a4f

Det kan oppleves som ganske så ille for den som har publisert et veldig sårt innlegg, for å så ende opp med å måtte forsvare at innlegget faktisk er ekte.

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ville satt pris på mer moderering av amerikansk eller russisk propaganda...

Anonymkode: 70702...6c4

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis denne modereringen hadde vært betalt, så hadde det vært arbeid for alle trygda folk i Norge.

Det er så mange slike kommentarer at jeg tror det hadde vært for mye arbeid for moderatorer. Dessuten er jo noen av de potte sure, navlebeskuende kommentarene underholdning. 

Anonymkode: e161c...df3

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.3.2025 den 18.27):

Det kan oppleves som ganske så ille for den som har publisert et veldig sårt innlegg, for å så ende opp med å måtte forsvare at innlegget faktisk er ekte.

Det er et godt poeng! Kanskje noen underforum kunne blitt ekstra strengt moderert? Gravid, prøver og sorg, f.eks.

Skrevet

Få heller vekk konspirasjonsteorier, russisk propaganda og kvinnefiendtlighet.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvis denne modereringen hadde vært betalt, så hadde det vært arbeid for alle trygda folk i Norge.

Det er så mange slike kommentarer at jeg tror det hadde vært for mye arbeid for moderatorer. Dessuten er jo noen av de potte sure, navlebeskuende kommentarene underholdning. 

Hvem er det underholdning for, de som ikke bryr seg om emnet i det hele tatt? Da har man ikke noe i tråden å gjøre. Dette er respektløst ovenfor de som starter trådene. De som starter trolleinnlegg kan da bare ta seg en bolle.

Jeg tror egentlig forumet er helt ødelagt allerede, da man ser at det er mange som sitter å morer seg med å hisse opp folk.

Dvs det må nok komme inn mye mer reklame eller evt betale for at det skal modereres mer. 

På Reddit kan man i alle fall upvote og downvote, slik at disse kommentarene kommer nederst. Likevel så ser man der også mye ødeleggelse. 

Anonymkode: 0268f...97e

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hvem er det underholdning for, de som ikke bryr seg om emnet i det hele tatt? Da har man ikke noe i tråden å gjøre. Dette er respektløst ovenfor de som starter trådene. De som starter trolleinnlegg kan da bare ta seg en bolle.

Jeg tror egentlig forumet er helt ødelagt allerede, da man ser at det er mange som sitter å morer seg med å hisse opp folk.

Dvs det må nok komme inn mye mer reklame eller evt betale for at det skal modereres mer. 

På Reddit kan man i alle fall upvote og downvote, slik at disse kommentarene kommer nederst. Likevel så ser man der også mye ødeleggelse. 

Anonymkode: 0268f...97e

Noen på-siden-kommentarer er morsomme, hvis jeg spør om tips til fine arbeidskjoler, og noen bestemmer seg forå poste en forsvarstale for buksa. Men de passer slett ikke i alle tråder. Har selv opplevd at sensitive emner har blitt sablet ned og hakket på. Det er kjipt. Når jeg poster om f.eks. mote er jeg litt mer hardhudet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...