AnonymBruker Skrevet 4. mars #1 Skrevet 4. mars Skriver dette innlegget da jeg er litt frustrert og stresset. Mannen har byttet jobb for 3 gang på under 10 år, grunnen hver gang er at han mister all motivasjon og gir fort f. Han får tilsnakk at sjefene sine, men går bare i forsvarsmodus istedet for å gjøre noe med det. Nå har han fått tilsnakk igjen, og det virker som at det knakk han litt. Jeg hater å se han sånn, men vet helt ærlig ikke hva jeg skal gjøre med det. Han skal til fastlegen for å se om det kan gjøres noe. Noen som har noen forslag på hva som kan gjøres? Anonymkode: 0c23d...69c
AnonymBruker Skrevet 4. mars #3 Skrevet 4. mars Har dette vært jobber han genuint har hatt interesse for? Kanskje han bør ta en ny utdanning eller videreutdanning for å kvalifisere seg til noe han liker bedre? Det dummeste man kan gjøre er vel å sykmelde seg. Det vil raskt bli en negativ spiral... Anonymkode: ae567...7ec
AnonymBruker Skrevet 5. mars #4 Skrevet 5. mars Finn ut om han er deprimert, har noe vitaminmangler, om han trenger hjelp til å snakke ut om ting. Det kan være så mye med menn som de ikke sier. Anonymkode: ecca5...0e4
AnonymBruker Skrevet 5. mars #5 Skrevet 5. mars Det er tøft å bli kritisert, ingen liker det, men hvis han havner i samme situasjon flere ganger må han jo gå i seg selv og prøve å finne ut hvorfor han går fra å mangle motivasjon til å "gi f". Er det realistisk å bytte bransje? Vil han trives bedre med å gjøre noe helt annet? Kan han vri motivasjonen til å handle om økonomi og penger heller enn selve jobben/arbeidsstedet? Jeg jobbet i flere år på et sted jeg ikke trivdes, og det som reddet meg var en årskalener der alle ferier og fridager var markert (lett å se hvor mye fri jeg faktisk hadde) og så gulet jeg ut hver dag jeg møtte på jobb mens jeg tenkte på feriepengeutbetalinger og pensjonspoeng Må man så må man, liksom. Ellers enig i å være obs på eventuelle underliggende ting og gjerne dra inn fastlegen. Er han skeptisk, så avdramatiser. Det er vanlig å slite med forskjellige ting i livet, ikke noe rart med det, og det er dumt å gå med problemer man kan få hjelp med! Anonymkode: dc3fd...30d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå