Gå til innhold

Mannen har mistet all motivasjon

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skriver dette innlegget da jeg er litt frustrert og stresset. Mannen har byttet jobb for 3 gang på under 10 år, grunnen hver gang er at han mister all motivasjon og gir fort f. Han får tilsnakk at sjefene sine, men går bare i forsvarsmodus istedet for å gjøre noe med det. Nå har han fått tilsnakk igjen, og det virker som at det knakk han litt. Jeg hater å se han sånn, men vet helt ærlig ikke hva jeg skal gjøre med det. Han skal til fastlegen for å se om det kan gjøres noe. Noen som har noen forslag på hva som kan gjøres? 

Anonymkode: 0c23d...69c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Adhd..? 

Anonymkode: e6fe4...0ea

AnonymBruker
Skrevet

Har dette vært jobber han genuint har hatt interesse for? 

Kanskje han bør ta en ny utdanning eller videreutdanning for å kvalifisere seg til noe han liker bedre?

Det dummeste man kan gjøre er vel å sykmelde seg. Det vil raskt bli en negativ spiral...

Anonymkode: ae567...7ec

AnonymBruker
Skrevet

Finn ut om han er deprimert, har noe vitaminmangler, om han trenger hjelp til å snakke ut om ting. Det kan være så mye med menn som de ikke sier. 

Anonymkode: ecca5...0e4

AnonymBruker
Skrevet

Det er tøft å bli kritisert, ingen liker det, men hvis han havner i samme situasjon flere ganger må han jo gå i seg selv og prøve å finne ut hvorfor han går fra å mangle motivasjon til å "gi f". Er det realistisk å bytte bransje? Vil han trives bedre med å gjøre noe helt annet? Kan han vri motivasjonen til å handle om økonomi og penger heller enn selve jobben/arbeidsstedet? Jeg jobbet i flere år på et sted jeg ikke trivdes, og det som reddet meg var en årskalener der alle ferier og fridager var markert (lett å se hvor mye fri jeg faktisk hadde) og så gulet jeg ut hver dag jeg møtte på jobb mens jeg tenkte på feriepengeutbetalinger og pensjonspoeng :sjenert: Må man så må man, liksom.

Ellers enig i å være obs på eventuelle underliggende ting og gjerne dra inn fastlegen. Er han skeptisk, så avdramatiser. Det er vanlig å slite med forskjellige ting i livet, ikke noe rart med det, og det er dumt å gå med problemer man kan få hjelp med!

Anonymkode: dc3fd...30d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker adhd. 

Anonymkode: 06cd0...750

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...