AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Del Skrevet 4 timer siden Hei. Vi er et par som venter vårt første barn, bor på Majorstuen i Oslo og skal flytte et sted for å etablere oss. Har familie på Ekeberg/Nordstrand-område og i Lillestrøm, så vi ser her. Vi får enebolig i Lillestrøm, tomannsbolig/rekkehus på Ekeberg. Hørt at det er mye mygg i Lillestrøm, det tror jeg kan plage meg? Noen som bor i disse områdene med små barn og kan si hva de mener? Anonymkode: 02cf0...3a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden Det er mye mygg i Lillestrøm ja, men hvor mye man blir plaget kommer an på! Veldig mange har myggmaskiner, og da er hagen omtrent myggfri. Har akkurat flytta ut av Lillestrøm, bodde ved måsan og det var helt ekstremt enkelte år. Eksen bodde på volla og naboen hadde myggmaskin. Der trengte vi ikke myggspray engang om vi satt ute til sene nattetimer. Anonymkode: b2632...496 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden Er veldig fornøyd med Ekeberg som barnefamilie. Det eneste aberet er at 34-bussen sklir i bakkene noen dager hver vinter og at det er lite butikker i praktisk gangavstand. Jeg ville foretrukket rekkehus mellom Stamhusveien og sletta, bort mot Ekeberg skole - slik at 23-bussen med evt overgang til bane på Ryen også er naturlig kollektivvalg og Manglerud med senter og svømmehall blir kjapt tilgjengelig. Dessuten er de rekkehusene som vender inn mot sletta ganske lekre og hagen føles enorm. Så stikker man bare på ferie og leier ut for en formue de ganske få dagene i året det er Norway Cup og Tons of Rock. Skolen er bra, flere av barnehagene svært gode. Friområder i massevis, selvsagt, og mye fritidsaktiviteter i BSK. Opplever miljøet generelt raust og inkluderende. Ungdomsskolen (Brannfjell) har hatt en del utfordringer, inntrykk av vesentlig bedring de siste årene. Noen velger å søke seg til Høyenhall eller Manglerud i stedet, og det fungerer jo også fint. Anonymkode: f318a...bd3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Noen som bor i disse områdene med små barn og kan si hva de mener? Dere velger selvsagt Ekeberg! Hallo. Lillestrøm?!? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Del Skrevet 4 timer siden Det er jo en sinnsyk prisforskjell på de to områdene. Ingen som har råd til Ekeberg vurderer Lillestrøm. Anonymkode: b60a0...45b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden Nordstrand har A, B og C rangering av ungdommer og det er mye mobbing på skolene. Veldig materielt fokus. Vet ikke hvordan det er i Lillestrøm, men det er jo litt unna? Har ikke bodd der men Lillestrøm sentrum er fint. Jeg ville valgt bydel Østensjø om dere skal bo i Oslo med barn. Det er det gode skoler og lite snobberi. Anonymkode: d5849...f26 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden Vanskelig å få bhgplass og det er et særs høyt press til å passe inn til barn/ungdom. Anonymkode: 865b9...e59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #8 Del Skrevet 1 time siden Ekeberg er finere, mer sentralt ift Oslo og en bedre investering. Flere meget ressurs sterke mennesker der, som er et pluss for miljøet. Lillestrøm har enkel vei til Gardermoen om dere reiser mye. Det er billigere der enn på Ekeberg. Jeg ville valgt Ekeberg. Det er et flott sted Anonymkode: dfb38...873 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #9 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ekeberg er finere, mer sentralt ift Oslo og en bedre investering. Flere meget ressurs sterke mennesker der, som er et pluss for miljøet. Lillestrøm har enkel vei til Gardermoen om dere reiser mye. Det er billigere der enn på Ekeberg. Jeg ville valgt Ekeberg. Det er et flott sted Anonymkode: dfb38...873 Meget ressurssterke mennesker gir dessverre et miljø som er materialistisk og legger et stort press på barna. Sikkert greit om det eneste fokus man har i livet er fasade og materielle ting, og man har råd til å følge med naboene, men hvis man ikke har det ville jeg ikke flyttet dit. Anonymkode: d5849...f26 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #10 Del Skrevet 1 time siden Hvor i Lillestrøm tenkte du, sentrum? Er vel endel mygg ved elva, men jeg bor litt lenger opp, 13 min å kjøre fra sentrum og der er det ikke noe spesielt mye mer mygg enn andre steder. Jeg har også bodd på Nordstrand, det er jo et fint område, men jeg trives mye bedre litt mer landlig og med et litt annet miljø enn sånt "rikmanns"miljø. Men det er jo veldig individuelt hva man ønsker! Anonymkode: 1efcb...a72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29 minutter siden #11 Del Skrevet 29 minutter siden AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Meget ressurssterke mennesker gir dessverre et miljø som er materialistisk og legger et stort press på barna. Sikkert greit om det eneste fokus man har i livet er fasade og materielle ting, og man har råd til å følge med naboene, men hvis man ikke har det ville jeg ikke flyttet dit. Anonymkode: d5849...f26 Klassisk fattigmanns trøst. "Jeg ville ikke ha det likevel." Anonymkode: b60a0...45b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 minutter siden #12 Del Skrevet 23 minutter siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nordstrand har A, B og C rangering av ungdommer og det er mye mobbing på skolene. Veldig materielt fokus. Anonymkode: d5849...f26 Absolutt, men Ekeberg er ikke som resten av Nordstrand. I hvert fall ikke i nærheten av like ille. Bysiden av sletta er mer preget av kulturell kapital og offentlig ansatte, mens lengre ned på beste Nordstrand dominerer nyrike slipsfyrer i det private næringsliv. Det hjelper også på at Ekebergskrenten og nedover mot Ryen sogner til barneskolen, samt at mange i Gamlebyen søker barna til Ekeberg. Anonymkode: f318a...bd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå