AnonymBruker Skrevet 4. mars #1 Skrevet 4. mars Tenker at dersom min mann hadde vært utro og hatt ubeskyttet sex med noen andre, så setter han meg i en potensielt farlig posisjon mtp smitteførende sykdom. Hvorfor er ikke dette ulovlig? Anonymkode: 41c16...a2e 5 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars #2 Skrevet 4. mars Psykisk vold er det også. Så ja, det er tart at det ikke er ulovlig Anonymkode: 0f5c1...3c4 2
Rosa Gnom Skrevet 4. mars #3 Skrevet 4. mars (endret) AnonymBruker skrev (På 4.3.2025 den 17.52): Tenker at dersom min mann hadde vært utro og hatt ubeskyttet sex med noen andre, så setter han meg i en potensielt farlig posisjon mtp smitteførende sykdom. Hvorfor er ikke dette ulovlig? Anonymkode: 41c16...a2e Vi har jo smitttevernloven. Etter smittevernloven er gonoré, klamydia, syfilis og HIV-infeksjon regnet som allmennfarlige, smittsomme infeksjoner. Det medfører plikter for den som har det. Pliktene innbærer å oppsøke helsepersonell ved mistanke og ta imot behandling og veiledning, gi opplysninger om smittekontakter og bidra til smitteoppsporing. Hvis man kjenner til at man har- og går rundt videre med denne sykdommen og smitter andre, er det ulovlig. I slike tilfeller kan du anmelde forholdet. Endret 7. mars av Rosa Gnom 16 4
AnonymBruker Skrevet 4. mars #4 Skrevet 4. mars Fordi det er ingen lov om at man må ha sex for å være gift. Du velger helt selv å ha sex med mannen din. Du kan jo også få smitteførende sykdom uten å ha hatt sex med en utro person også! Du kan smittes av kjønnssykdom i mors mage til og med!!! Skal du anmelde mora di da? Anonymkode: 565aa...fbf 4 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars #5 Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Tenker at dersom min mann hadde vært utro og hatt ubeskyttet sex med noen andre, så setter han meg i en potensielt farlig posisjon mtp smitteførende sykdom. Hvorfor er ikke dette ulovlig? Anonymkode: 41c16...a2e Sørg for at mannen din ikke har behov for å være utro. Dumt svar på dumt spørsmål. Anonymkode: b9bb4...1b7 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars #6 Skrevet 4. mars Om både han og den han har sex med tester seg så er det ikke noe helsefare. Det du egentlig er ute etter, er en lov som gjør det påbudt med testing før man har ny partner? Hvordan tenker du at det skal håndheves? Anonymkode: 749d4...a1e
AnonymBruker Skrevet 4. mars #7 Skrevet 4. mars I Dubai kan kvinner fengsles for utroskap Anonymkode: 85969...4c9 4
AnonymBruker Skrevet 4. mars #9 Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Psykisk vold er det også. Så ja, det er tart at det ikke er ulovlig Anonymkode: 0f5c1...3c4 Hvis du er uvitende om at partneren din er utro, hvordan kan det være psykisk vold? Anonymkode: cd8af...221 4 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars #10 Skrevet 4. mars Jeg ser på utroskap som en av de mest ondskasfulle handlingene man kan gjøre mot et annet menneske. 1) Drap 2) Voldtekt 3) Utroskap. Anonymkode: 3ab03...4df 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars #11 Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Tenker at dersom min mann hadde vært utro og hatt ubeskyttet sex med noen andre, så setter han meg i en potensielt farlig posisjon mtp smitteførende sykdom. Hvorfor er ikke dette ulovlig? Anonymkode: 41c16...a2e Så man kan altså ikke bruke kondom om man er utro? Anonymkode: 7e2e4...240 4
AnonymBruker Skrevet 4. mars #12 Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Jeg ser på utroskap som en av de mest ondskasfulle handlingene man kan gjøre mot et annet menneske. 1) Drap 2) Voldtekt 3) Utroskap. Anonymkode: 3ab03...4df Æhh... ganske mange ting som havner før utroskap på den lista. Hva med å banke noen til de blir lam, for eksempel? Eller tortur? Og de som ble utsatt for dr. Mengele hadde nok tatt utroskap resten av livet, hadde de hatt et valg. Å bli kastet i fengsel uten dom, som i Russland. Sendt til straffeleir i Nord-Korea? Anonymkode: fa126...73b 16
AnonymBruker Skrevet 4. mars #13 Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Sørg for at mannen din ikke har behov for å være utro. Dumt svar på dumt spørsmål. Anonymkode: b9bb4...1b7 Hvordan gjør man det egentlig? Jeg og eksen hadde sex hele tiden, han var likevel utro 🤷♀️ Anonymkode: 8fa42...a5c 10
AnonymBruker Skrevet 5. mars #14 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg ser på utroskap som en av de mest ondskasfulle handlingene man kan gjøre mot et annet menneske. 1) Drap 2) Voldtekt 3) Utroskap. Anonymkode: 3ab03...4df Tror jeg hadde foretrukket at min mann var utro i stedet for å få juling regelmessig. Anonymkode: 9ee33...42b 15
AnonymBruker Skrevet 5. mars #15 Skrevet 5. mars I noen fundamentalistiske religiøse land som ligger tusen år tilbake i tid på mange måter, så er det ulovlig. Du kan jo dra til IS-kontrollerte stater, Afghanistan eller Dubai etc. Da kan du få gleden av å se utro kvinner bli slått og halshogd på fotballstadion. Det hadde vel behaget deg... 🙄 Vi har ikke forbud mot utroskap fordi staten skal ikke inn og kontrollere vår seksualitet! Og herregud da, "alle" er jo utro.. og det vil ofte være ord mot ord. Ut med alle voldtekssaker og alvorlige kriminalsaker, la oss bruke MILLIARDER på å føre smålige ekteskapskrangler for retten. La oss bruke alle politiressurser på folk som ringer inn og vil ha ektefellen arrestert fordi han kom hjem fra julebordet med et leppestiftmerke på skjorten. At utroskap skal bli ulovlig er kanskje det desidert mest blåste jeg hører her inne, og det er jo faenmeg ikke sjelden idiotien blir foreslått. Flytt til Dubai da, og kos deg der! Dessverre er det vel bare ulovlig for kvinner i praksis, men du har jo sånn halvveis fått drømmestaten din. Det har jo havnet noen kvinner i fengsel der som er beskyldt for utroskap av mannen, trenger ikke bevis engang. Kjempesystem. Man kan forøvrig bli dømt for og med viten og vilje spre HIV, så det finnes noen regler rundt smitte. Så si at mannen din er utro, vet han fikk HIV av det og har ikke sagt det til deg og fortsatt å ha ubeskyttet sex. Det kan han faktisk dømmes for, men det er ikke utroskapen som er lovbruddet, det er å ikke informere om smitten. Anonymkode: 285a4...c5d 13
AnonymBruker Skrevet 5. mars #16 Skrevet 5. mars Fordi vi kan ikke eie personer. Og hver enkelt har en fri vilje. Hvis min manm vil gå fra meg så gjør han jo det. Ingenting som tvinger han til å bli. Og sånn skal det også være. Er ham utro å drar, ja så blir jo det kjipt, men kan fortsatt ikke tvinge han til å bli. Ikke ønsker jeg et forhold med tvang heller Anonymkode: ab57b...1f2 9
AnonymBruker Skrevet 5. mars #17 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hvordan gjør man det egentlig? Jeg og eksen hadde sex hele tiden, han var likevel utro 🤷♀️ Anonymkode: 8fa42...a5c Samme her...Jeg tror de menn som er utro er lei av partneren sin. Noe nytt og spennende på kjøttmarkedet.... Anonymkode: e56dd...6ad 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars #18 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (14 timer siden): Psykisk vold er det også. Så ja, det er tart at det ikke er ulovlig Anonymkode: 0f5c1...3c4 Alt er psykisk vold og alle får PTSD fordi partneren er narsissist. Ødelegg språket for å alltid fremstå som et offer. Anonymkode: 95170...759 2 2
Knirke Skrevet 5. mars #19 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (14 timer siden): Tenker at dersom min mann hadde vært utro og hatt ubeskyttet sex med noen andre, så setter han meg i en potensielt farlig posisjon mtp smitteførende sykdom. Hvorfor er ikke dette ulovlig? Anonymkode: 41c16...a2e Med den logikken så må du forby ganske mange ting som gir risiko for smitte. Reise til utlandet, omgås syke mennesker, store folkemengder etc. Litt vanskelig å håndheve kanskje? Med samme logikk så er det jo greit at mannen din er utro så lenge han bruker kondom. 3 2
Bacteria Skrevet 5. mars #20 Skrevet 5. mars Hva gjorde Jesus? Da han ble konfrontert med kvinnen som var tatt i å drive «hor» AKA ekteskapsbrudd? «La den som er uten synd kaste den første steinen» og «Gå bort og synd ikke mer». Skal vi bli strengere enn Vårherre? 2 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå