AnonymBruker Skrevet 4. mars #1 Del Skrevet 4. mars Hei! Mange fine skjorter på Tise som jeg kunne tenkt og kjøpt, de står som pent brukt, og ser jo strøkne ut på bildet. Str vet jeg passer. Er det noe annen risiko og kjøpe brukt? Er jo ekkelt og bruke en skjorte andre har gått med. Men en tur i vaskemaskinen fjerner vel alle bakterier? Anonymkode: b00fa...355 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #2 Del Skrevet 4. mars Hvis det er bakterier du er redd for, så fjerner ikke en vask på 30 eller 40 grader "alle bakterier". Bakterier dør ikke av den temperaturen, og blir ikke alltid skyllt ordentlig ut av tekstilene. Men jeg ville ikke vært så redd for bakterier i skjorter. De er brukt på overkroppen, og sannsynligvis av et menneske med normal hygiene. Det er altså ikke noe farlig. En normal vask gjør dem brukbare for neste person. Anonymkode: 732b8...7b8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #3 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis det er bakterier du er redd for, så fjerner ikke en vask på 30 eller 40 grader "alle bakterier". Bakterier dør ikke av den temperaturen, og blir ikke alltid skyllt ordentlig ut av tekstilene. Men jeg ville ikke vært så redd for bakterier i skjorter. De er brukt på overkroppen, og sannsynligvis av et menneske med normal hygiene. Det er altså ikke noe farlig. En normal vask gjør dem brukbare for neste person. Anonymkode: 732b8...7b8 Skjønner. Hva med veggdyr og slik? Kan det sitte igjen i skjorta feks? Anonymkode: b00fa...355 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #4 Del Skrevet 4. mars Hva tener dere andre? 😃 Anonymkode: b00fa...355 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 5. mars #5 Del Skrevet 5. mars Jeg kan ikke helt forstå at det er ekkelt å kjøpe brukt? Men så er jeg veldig vant til å kjøpe fra Finn og Tise, har gjort det i flere år og har stort sett gode erfaringer. Jeg vasker klærne før bruk, og så er jeg good to go. Jeg synes det er mye mer spennende med klær som ikke alle andre har! Angående veggdyr, så tviler jeg på at det er noe problem så lenge du ikke ser selve dyret når du åpner. Men for å være på den sikre siden, kan du jo åpne pakken ute, kaste emballasjen umiddelbart og inspisere selve plagget der. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars #6 Del Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (17 timer siden): Skjønner. Hva med veggdyr og slik? Kan det sitte igjen i skjorta feks? Anonymkode: b00fa...355 Er du redd for det slenger du det bare i fryseren før du pakker den opp. Selv har jeg aldri uroet meg for det ved handel på Tise og Finn. Anonymkode: 9e421...6af 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars #7 Del Skrevet 5. mars Hehe, tror du klær fra butikken er helt rene? Eller at esken du får med fra lageret i utlandet ikke også kan inneholde veggedyr? Anonymkode: b44cd...f2c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ymra Skrevet 6. mars #8 Del Skrevet 6. mars Jeg handler nesten bare brukt - unntak for undertøy og sko. Vasker før bruk, og tenker ikke det er noe ekkelt ved det... Av titalls kjøp er bare et par erfaringer dårlige - andre materialer enn oppgitt, dårligere tilstand enn oppgitt osv. Det er verdt å merke seg at det er mye som kategoriseres som "pent brukt", men som kan ha nupper, ødelagt glidelås osv. Men dette er du allerede obs på, sånn med gjennomgang av bildene. Med skjorter ville jeg vært særlig obs på at det er bilder av hvordan plagget er under ermene. Bare for å forsikre seg om at det virkelig ikke er svetteflekker - som er fort gjort å ha, selv om plagget ellers er pent brukt.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars #9 Del Skrevet 8. mars Jeg har kjøpt kule 90-talls gensere og treningsjakker på Tise og Finn.no. Alt er alltid rent, og lukter nyvasket. Aldri opplevd noe problemer. Til og med kjøpt brukte kule tubesokker, siden man ikke finner det noe sted. Da bruker jeg enten et par av mine egne under, eller en tykk strømpebukse, de første gangene. Bare fordi det føles bedre. Egentlig er det ganske behagelig å ha to par sokker på også. Veldig mykt. Anonymkode: 61f82...3f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kullsyrevann Skrevet 8. mars #10 Del Skrevet 8. mars Alt jeg har kjøpt brukt har vært rent og pent. Men jeg hiver det alltid i frysen (godt pakket inn i to poser) og lar det ligge i to døgn. Elsker å kjøpe brukt, alt i butikken er polyesterdritt nå uansett, får mye mer for pengene av å kjøpe second hand. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 9. mars #11 Del Skrevet 9. mars AnonymBruker skrev (På 4.3.2025 den 16.58): Skjønner. Hva med veggdyr og slik? Kan det sitte igjen i skjorta feks? Anonymkode: b00fa...355 Nei. Møbler kan de sitte i, men tekstiler vaskes jo. Om du er litt angstete på slikt, så er mitt tips at du kjøper ett plagg, og vasker det med eddik også. Det fjerner masse lukt, bakterier osv. Et annet triks er 50/50 vann og vodka om du vil fjerne parfymelukt. Jeg har planer om å få solgt noen hvite penskjorter som tilhører mannen. Han er typen som kjøper ny hver 17.mai 😆 Er nydusjet ved bruk, bruker dem 1-2 ganger maks og that’ s it. Vaskes direkte etter bruk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 9. mars #12 Del Skrevet 9. mars Kullsyrevann skrev (16 timer siden): Alt jeg har kjøpt brukt har vært rent og pent. Men jeg hiver det alltid i frysen (godt pakket inn i to poser) og lar det ligge i to døgn. Elsker å kjøpe brukt, alt i butikken er polyesterdritt nå uansett, får mye mer for pengene av å kjøpe second hand. Synes du det fjerner parymelukt feks? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå