AnonymBruker Skrevet 4. mars #1 Skrevet 4. mars Vi bor i en litt trekkfull leilighet og jeg har alltid ull fra topp til tå Ellen varm genser og tøfler i vinterhalvåret, for da holder jeg meg varm og slipper å ha så høy innetemperatur og fyre for kråkene. Samboeren min har motsatt holdning og ønsker å gå lettkledd inne og helst kun t skjorte, og heller skru varmen til topps. Jeg mener det er lite økonomisk og heller ikke sunt å ha det for varmt inne, når man kun har panelovner som varmekilde. Anonymkode: bc5f5...716 3 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars #2 Skrevet 4. mars Jeg vil ha det varmt nok hjemme til å gå i T-skjorte hele året. Heldigvis for meg er jeg såpass varm av meg at 19.8 grader holder. Anonymkode: 9b13f...7f6 5
AnonymBruker Skrevet 4. mars #3 Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vi bor i en litt trekkfull leilighet og jeg har alltid ull fra topp til tå Ellen varm genser og tøfler i vinterhalvåret, for da holder jeg meg varm og slipper å ha så høy innetemperatur og fyre for kråkene. Samboeren min har motsatt holdning og ønsker å gå lettkledd inne og helst kun t skjorte, og heller skru varmen til topps. Jeg mener det er lite økonomisk og heller ikke sunt å ha det for varmt inne, når man kun har panelovner som varmekilde. Anonymkode: bc5f5...716 Problemet med trekkfull leilighet eller hus er at lufta kan bli litt ekkel å puste i selv om en kler seg, vanskelig å beskrive men det skjer hos meg, så her er blanding av litt varme og klær. Anonymkode: 25d56...5a7 3
AnonymBruker Skrevet 4. mars #5 Skrevet 4. mars Jeg har ullsokker,tøfler, ulltrøye og ullgenser på meg hjemme i vinterhalvåret. Bor ikke i en trekkfull leilighet. Varmer leiligheten opp til min komforttemperatur. Ønsker ikke å fryse hjemme, men vil heller ikke betale mer for strømmen enn nødvendig. Anonymkode: e273e...77d
AnonymBruker Skrevet 4. mars #6 Skrevet 4. mars Trekkfullt her og, eller mer veldig dårlige vinduer. Jeg kler meg. Det er det jeg er vokst opp med, og det føles naturlig å være litt bevisst. Hender jeg setter på litt ekstra varme om det er ordentlig kaldt, og jeg skal være inne resten av kvelden. Jeg har strøm inkludert, men trenger ikke fyre for kråkene likevel, og lever som om jeg betaler strømmen selv. Har også veldig rimelig leie, så trenger ikke utnytte det enda mer. Ganske varmt ute idag, så 17 grader hos meg nå her jeg sitter på soverommet. 19-20 i stua som har ovn på. Hender jeg setter på en ovn på soverommet på det kaldeste, men ikke noe fast. Skal ikke bli for kaldt heller. Sover med ull også. Har mer varme på på badet da. Så jeg holder med deg, bare det ikke blir for lavt igjen. Anonymkode: 27175...427 1 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars #7 Skrevet 4. mars Jeg kler meg ikke i ull og 2 lag inne hjemme, det er vinteren altfor lang til. Noe så utrolig ukoselig. Anonymkode: e0526...a5c 16
AnonymBruker Skrevet 4. mars #8 Skrevet 4. mars Enig med samboeren din. Fyrer heller masse i ovnen! Anonymkode: 71cdb...02b 6
AnonymBruker Skrevet 4. mars #9 Skrevet 4. mars Lurer på hva som er usunt med å ha normal innetemperatur på et par og tyve grader? Jeg hadde ikke orka å gå rundt hjemme og fryst en hel vinter i tykke og kløende ullklær. Når sitter jeg også mye med bar overkropp og ammer, så det hadde vært særdeles ukomfortabelt hvis det var kaldt. Anonymkode: 07500...853 9
AnonymBruker Skrevet 4. mars #10 Skrevet 4. mars Elsker å kle meg i tjukke vinterklær og sitte under teppet, så her står tempen på 20 grader med mindre jeg skal ha gjester. Anonymkode: 6cc2e...74d 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars #11 Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg kler meg ikke i ull og 2 lag inne hjemme, det er vinteren altfor lang til. Noe så utrolig ukoselig. Anonymkode: e0526...a5c Overhode ikke ukoselig. Helt vanlige klær inne i vinterhalvåret. Synes jeg det blir for varmt så tar jeg bare av meg ullgenseren. Er jeg i aktivitet blir jeg varmere. Lett å regulerer med å ta av litt klær. Har 22 grader inne så det er ikke sånn at jeg hakker tenner inne og sitter under 2 ullpledd når jeg ser på tv. For meg er det unormalt å gå i t-skjorte inne på vinteren. Anonymkode: e273e...77d 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars #12 Skrevet 4. mars Jeg går barbent og i tynne topper hele vinteren. Kommer aldri til å bli så stusselig gjerrig at jeg må spare på strømmen. Anonymkode: 8d706...788 5
AnonymBruker Skrevet 4. mars #13 Skrevet 4. mars T-skjorte og lett bukse inne nærmest uansett kulde. Leilighet i gammel bygård - på en vanlig månend om vinteren bruker jeg rundt 2.000 kroner i srøm - kun panelov og en annen ovn. Synes det er verd å betale for komfort. I sommerhalvåret bruker jeg nesten ikke penger på strøm. Anonymkode: 28258...25e 3
AnonymBruker Skrevet 4. mars #14 Skrevet 4. mars Nå har vi ikke noe trekkfullt hus. Men er det store svingninger slik at det blir kaldt i huset en stund sitter jeg forknytt under et teppe. Får ikke gjort særlig. Hater ull og tykke klær, og det hemmer alltid aktiviteten. Foretrekker å gå barbent og lettkledd inne. Anonymkode: ebbe5...86b 3
Rotemor Skrevet 4. mars #15 Skrevet 4. mars Enig med deg, ts! Og det er mye sunnere med kjøligere innetemperatur og gode klær. 3 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars #16 Skrevet 4. mars Enig med samboeren din - utrivelig å fryse hele vinteren, gå innpakket i tjukke klær mens nesa og fingrene er iskalde, og den ekle "rå" lufta det blir inne når det er for kaldt. Hadde heller gått sulten enn å måtte fryse sånn, hvis jeg var for fattig til både nok mat og nok varme. Det er ingenting sunt med å fryse. Anonymkode: c05d6...cfa 7
AnonymBruker Skrevet 5. mars #17 Skrevet 5. mars Mellomting. Jeg sitter ikke t skjorte hjemme på vinteren men jeg har ikke ull og 3 lag på meg heller. Anonymkode: ba360...fe1 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars #18 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (9 timer siden): Overhode ikke ukoselig. Helt vanlige klær inne i vinterhalvåret. Synes jeg det blir for varmt så tar jeg bare av meg ullgenseren. Er jeg i aktivitet blir jeg varmere. Lett å regulerer med å ta av litt klær. Har 22 grader inne så det er ikke sånn at jeg hakker tenner inne og sitter under 2 ullpledd når jeg ser på tv. For meg er det unormalt å gå i t-skjorte inne på vinteren. Anonymkode: e273e...77d Ved 22 grader hadde jeg måttet kaste T-skjorta og sokkene og gått barbeint i singlet. Det er for varmt innendørs. Anonymkode: 9b13f...7f6 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars #19 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (8 timer siden): Enig med samboeren din - utrivelig å fryse hele vinteren, gå innpakket i tjukke klær mens nesa og fingrene er iskalde, og den ekle "rå" lufta det blir inne når det er for kaldt. Hadde heller gått sulten enn å måtte fryse sånn, hvis jeg var for fattig til både nok mat og nok varme. Det er ingenting sunt med å fryse. Anonymkode: c05d6...cfa Det er usunt med for varm og tørr luft, men kald rå luft er ikke sunt det heller. I hverttfall ikke for huset.. Jeg ville nok prøvd å finne ut hvor trekken kommer fra, og tettet der. Deretter inngått kompromiss med å heve temperaturen noe. 18 grader inne er for kaldt, men trenger ikke fyre til 26 varmegrader heller. Anonymkode: 3b82c...721 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars #20 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Ved 22 grader hadde jeg måttet kaste T-skjorta og sokkene og gått barbeint i singlet. Det er for varmt innendørs. Anonymkode: 9b13f...7f6 Jeg fryser med 22-23 grader inne 😅 Da har jeg tøfler, ullgenser, varmeflaske og pledd 😛 Anonymkode: d0112...a57 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå