AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Del Skrevet 6 timer siden Ofte når andre mennesker retter opp tråder, og lurer på noe de ønsker å få hjelp til forslag på ulike problemstillinger, så svarer de på alt annet enn problemstillingen. Hva er grunnen til at det er slik? Det lurer jeg på... Anonymkode: 7e9d9...bfb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haldrup Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden Det enkleste svaret er at folk leser og tar til seg informasjon forskjellig..... Den samme teksten kan ha flere betydninger avhengig av hvilket humør den som leser er i.... Ofte er spørsmålene vage og udefinerte, og kan ha flere fasetter.... Dermed også flere forskjellige svar.... Samt mange er bare sinte og frustrerte og ønsker å se verden brenne.... Letteste måten å få det til er å gjøre andre mennesker sinte og frustrerte... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 3 timer siden #3 Del Skrevet 3 timer siden Hvorfor skal KG være annerledes enn verden forøvrig...? Spørsmålet/problemstillingen er ikke nødvendigvis så åpenbar og entydig som TS tror, mange vil gjerne, her som ellers, fortelle om sine egne erfaringer med liknende tilfeller som er adskillig mindre relevante og hjelpsomme enn de tror, og ikke minst - KG er et diskusjonsforum, ikke en hjelpetjeneste. De fleste er her for å diskusjoner, skravling, tidsfordriv og underholdning, ikke fordi de vil (eller kan) hjelpe. En tråd ses gjerne på som et utgangspunkt for en diskusjon like mye som et konkret spørsmål som skal besvares. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #4 Del Skrevet 3 timer siden Eksempler? Anonymkode: f1a9e...11a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #5 Del Skrevet 3 timer siden I tillegg henger man seg fort opp i de andre innleggene i tråden, og så ender folk opp med å svare på svarene istedet for hovedinnlegget, og så sauses hovedinnlegget sammen med andre innlegg. Det er jo bare å tenke seg til om man står på gata og snakker med en bekjent, og så kommer det stadig flere personer til og hiver seg med i samtalen. Til slutt har det hele utviklet seg til å bli litt kaotisk med mange ulike synsvinkler og meninger, iblandet personlige erfaringer og tolkninger av problemstillingen. Her inne på KG er det potensielt sett ganske mange "bekjente" som kan blande seg inn i diskusjonen Anonymkode: de712...607 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Del Skrevet 3 timer siden Jeg vet ikke, men som Bergensere flest, er iallefall jeg lei regn nå. Gleder meg til årets 4 soldager nå! Anonymkode: 33561...b16 2 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #7 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg vet ikke, men som Bergensere flest, er iallefall jeg lei regn nå. Gleder meg til årets 4 soldager nå! Anonymkode: 33561...b16 Haha Anonymkode: 4af50...0e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #8 Del Skrevet 3 timer siden Men hunder er generelt større enn katter og mye lettere å ta vare på. Jeg liker hunder mye bedre enn katter. Anonymkode: de55c...ed7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #9 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men hunder er generelt større enn katter og mye lettere å ta vare på. Jeg liker hunder mye bedre enn katter. Anonymkode: de55c...ed7 Kattekvinner er skumle i mørket. Jeg er på jakt etter nye fotformsko. Har du noen å anbefale? Anonymkode: 39cd1...1ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #10 Del Skrevet 3 timer siden 1: Folk her inne kan ikke lese 2: 90% har feilet livets harde skole 3: De som faktisk svarer korrekt og ordentlig blir begravd i svarene fra de i pkt 2. 4: Moderatorne elsker drama og gidder ikke moderere trådene. (Med mindre du sier at en av dramakontoene deres tar feil). 5: KG har tapt seg gjennom årene med slappe moderatorer, maktsyke admins, alt for mange falske brukere, null kontroll, null styring. For noen år siden var kg forumet man fikk hjelp i. Nå er det norges beste svar på drama, feilinformasjon, konspirasjoner og falske nyheter. (Og AI genererte dumme spørsmål) Anonymkode: 74438...ab0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #11 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 1: Folk her inne kan ikke lese 2: 90% har feilet livets harde skole 3: De som faktisk svarer korrekt og ordentlig blir begravd i svarene fra de i pkt 2. 4: Moderatorne elsker drama og gidder ikke moderere trådene. (Med mindre du sier at en av dramakontoene deres tar feil). 5: KG har tapt seg gjennom årene med slappe moderatorer, maktsyke admins, alt for mange falske brukere, null kontroll, null styring. For noen år siden var kg forumet man fikk hjelp i. Nå er det norges beste svar på drama, feilinformasjon, konspirasjoner og falske nyheter. (Og AI genererte dumme spørsmål) Anonymkode: 74438...ab0 Eller «morra til Jodel» som de srlv kaller seg på Facebooksiden Anonymkode: 4af50...0e8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #12 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): 1: Folk her inne kan ikke lese 2: 90% har feilet livets harde skole 3: De som faktisk svarer korrekt og ordentlig blir begravd i svarene fra de i pkt 2. 4: Moderatorne elsker drama og gidder ikke moderere trådene. (Med mindre du sier at en av dramakontoene deres tar feil). 5: KG har tapt seg gjennom årene med slappe moderatorer, maktsyke admins, alt for mange falske brukere, null kontroll, null styring. For noen år siden var kg forumet man fikk hjelp i. Nå er det norges beste svar på drama, feilinformasjon, konspirasjoner og falske nyheter. (Og AI genererte dumme spørsmål) Anonymkode: 74438...ab0 Her må jeg faktisk komme med en liten observasjon på punkt 5. Ja, jeg har sett en del KI genererte spørsmål, men jeg kan ikke si de har vært dumme. For mange kan bruken av KI faktisk være til hjelp for å formulere spørsmålet/problemstillingen bedre enn de klarer selv, og på den måten faktisk begrense mengden tullekommentarer som skal vri og vende på alt. Bare et lite synspunkt. Anonymkode: 034fa...32b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #13 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Her må jeg faktisk komme med en liten observasjon på punkt 5. Ja, jeg har sett en del KI genererte spørsmål, men jeg kan ikke si de har vært dumme. For mange kan bruken av KI faktisk være til hjelp for å formulere spørsmålet/problemstillingen bedre enn de klarer selv, og på den måten faktisk begrense mengden tullekommentarer som skal vri og vende på alt. Bare et lite synspunkt. Anonymkode: 034fa...32b Her er en KI variant av det jeg skrev som eksempel: Observasjon angående punkt 5: Jeg vil gjerne påpeke en liten nyanse her. Selv om jeg har sett flere KI-genererte spørsmål, har jeg ikke opplevd dem som mindre intelligente. Tvert imot kan bruken av KI hjelpe mange med å formulere spørsmål eller problemstillinger på en klarere og mer presis måte enn de kanskje ville klart på egen hånd. Dette kan også bidra til å redusere mengden useriøse kommentarer som forsøker å vri og vende på ordene. Bare en liten refleksjon. Anonymkode: 034fa...32b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #14 Del Skrevet 3 timer siden Hvis problemstillingen har et problematisk premiss, så tar jeg det opp. Sånn er det bare. Anonymkode: 188d7...a3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #15 Del Skrevet 3 timer siden Det er så irriterende! På skolen lærte jeg: «Les teksten nøye! Svar på spørsmålet!» Anonymkode: 69c9d...5da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #16 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det er så irriterende! På skolen lærte jeg: «Les teksten nøye! Svar på spørsmålet!» Anonymkode: 69c9d...5da Vi er ikke på skolen. Hvis en tråd spør om hvordan man kan skade dama si uten at det synes, så er det rimelig spesielt om alle svarene som kommer er metoder for å banke opp dama på en mindre synlig måte. Ellers er jeg enig at det er mye utglidnigner og noe bare forteller om seg selv. Men andre ganger anser jeg det som nødvendig. Anonymkode: 188d7...a3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #17 Del Skrevet 2 timer siden Dette er ikke jobben min. Det er et sted for å diskutere det jeg ønsker. Og innimellom bare bidra til en god debatt. Mulig litt temperatur. I det hele tatt skrive det jeg føler for der og da. Anonymkode: a3e82...017 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #18 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Jeg vet ikke, men som Bergensere flest, er iallefall jeg lei regn nå. Gleder meg til årets 4 soldager nå! Anonymkode: 33561...b16 Når kommer de tror du? Ser ikke akkurat lyst ut fremover.. Ille i kveld, og ser det blir enda verre i morgen. Kanskje greit at det ikke skjer før det virkelig varmer.... Anonymkode: a3e82...017 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå