Gå til innhold

Behandlingsplan psykolog

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I varselet mot Peder Kjøs nevnes det blant annet at det mangler behandlingsplan og evaluering av terapien. 

Skal man alltid ha en behandlingsplan?  Er dette noe som pasienten får lese uoppfordret eller må man be om det? Er det også behandlingsplaner dersom man går til privatpraktiserende psykolog uten noen form for diagnose (dvs. i lettere tilfeller)?

Anonymkode: edae9...e25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har aldri hatt en skriftlig behandlingsplan i terapi, men vi har avtalt hva vi jobber med.

Anonymkode: 4841f...077

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis det ikke er en diagnose, er det heller ingen behandling, men mer åpen samtaleterapi. F.eks ved livskriser, ønskede endringer, tankekjør, sorg, osv. Men man får som regel sammen en forståelse i de første timene om hva man jobber med, eller mot, og det blir behandlingsplanen. Behandlingsplan er ikke et skriv du får i hånden.

Anonymkode: 75df4...717

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det også behandlingsplaner dersom man går til privatpraktiserende psykolog uten noen form for diagnose (dvs. i lettere tilfeller)?

Anonymkode: edae9...e25

Jeg er i denne situasjonen og har ikke en veldig konkret utarbeidet og formulert behandlingsplan, men vi snakket jo i første time om hva vi skal jobbe med, om mål og hensikt med terapien, og evaluerer og oppdaterer med ujevne mellomrom. I tillegg har vi naturlig en fortløpende dialog om det i timene, om hva og hvorfor og effekten det har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DPS der jeg går er veldig på at man skal ha en behandlingsplan, virker i alle fall sånn på de to psykologene jeg har hatt der (den ene sluttet, så fikk ny). 

Anonymkode: 978ce...8ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...