Coco88 Skrevet i går, 14:20 #21 Del Skrevet i går, 14:20 Det hu egentlig sier er jo at du ikke er istand til å ta vare på dine egne unger enn gang! Det er diskriminering og forhånds dømming av værste sort! Rett og slett enormt sjokkerende og må slåes hardt ned på 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:21 #22 Del Skrevet i går, 14:21 Coco88 skrev (Akkurat nå): Fy faen ! Det der er så drøyt at det bør taes opp på et foreldremøte! Og du bør lage hakkemat av kjerringa, enda bedre om barnefar tar en tlf til hu. Før man lager masse drama og dårlig stemning, bør man, for ungenes skyld (de er tross alt venner) faktisk prate sammen som voksne, og få klarhet i hva som faktisk menes. Utrolig mange her som bare hopper rett på mest mulig negativ tolkning, og har NULL tanke på at dette kan være en misforståelse, og ikke i nærheten av så ille som mest negative måte å tolke det på. Anonymkode: 5c7ed...b6a 9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:22 #23 Del Skrevet i går, 14:22 Coco88 skrev (Akkurat nå): Det hu egentlig sier er jo at du ikke er istand til å ta vare på dine egne unger enn gang! Det er diskriminering og forhånds dømming av værste sort! Rett og slett enormt sjokkerende og må slåes hardt ned på Nei. Hun sier ingenting om at ts ikke kan ta vare på egne barn. Hun sier "passe barn" - å ta vare på egne barn er ikke det samme som å passe andres barn. Og forhåndsdømming er det jo du som driver med, når du både legger ord i munnen på henne, OG i tillegg dømmer basert på ett stk sms som er veldig lett å mistolke. Anonymkode: 5c7ed...b6a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:24 #24 Del Skrevet i går, 14:24 Tenke at dette bunne ut i at denne Moren ikke egentlig vet hvordan du har det, kjenner dere hverandre godt? Lett og trash talke denne Moren, men barna er det mest dyrebare vi har og bedre å vær litt føre var om man er usikker. Inviter henne på en kopp kaffee så skal du nok se det ordne seg. Coco88 skrev (4 minutter siden): Fy faen ! Det der er så drøyt at det bør taes opp på et foreldremøte! Og du bør lage hakkemat av kjerringa, enda bedre om barnefar tar en tlf til hu. Her snakke vi oppdragelse i høy klasse, gå å legg deg. Anonymkode: 0b911...75f 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:25 #25 Del Skrevet i går, 14:25 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Det kan være en knotete forumlering fra hennes side. Kanskje hun rett og slett ikke ønsker å påføre deg den ekstra belastningen det er å passe et barn i tillegg til de to du allerede er alene om. Det er ikke nødvendigvis slik at hun mener du er uskikket, men kanskje heller ikke ønsker å "legge stein til byrden". MS kommer i ulike grader, og det kan være at hun ikke er klar over hvor godt enkelte kan fungere med denne diagnosen. Så kan det jo også hende at hun er en av dem som mener at kronisk syke ikke burde få lov å ha ansvar for barn. Men synes ikke man skal hoppe til den konklusjonen basert på en melding - i en melding mister man veldig mye kontekst, som kroppsspråk og tonefall, og det er lett å misforstå. Anonymkode: 5c7ed...b6a Neppe! Da hadde hun garantert spurt: "Er du sikker på at du orker?" eller noe sånt. Anonymkode: cad46...8e9 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:26 #26 Del Skrevet i går, 14:26 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hun må blande med ME og tror at du sover hele tiden. Hadde svart: "Synd å høre at du føler slik, er bare å spørre hvis det er noe du lurer på rundt MS. Selv om kroppen ikke er helt 100% er hodet helt klart og jeg har ikke på noen måte problem med å ta vare på barn. Med noen få hensyn lever vi med MS akkurat som alle andre gjør." Anonymkode: 36aec...737 Dette! Hadde også svart noe slikt! Anonymkode: cad46...8e9 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:26 #27 Del Skrevet i går, 14:26 Dette var vondt å lese. Ikke rart du ble lei deg. ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ Anonymkode: b9589...80b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:26 #28 Del Skrevet i går, 14:26 Snakk med henne heller enn å snakke om henne på KG, det er gjerne en konstruktiv start. Hvor godt kjenner dere hverandre fra før av? Hvis alt hun vet om deg og hvordan du fungerer i hverdagen er basert på ting hun har hørt, og da kanskje primært fra 8-åringen, kan det ligge mange misforståelser bak. Jeg vil nok også vært litt skeptisk til å sende ungen på overnatting til noen jeg knapt kjente og som bare sendte en sms, hvor jeg visste at det var kroniske helseplager involvert. Basert også på erfaring med egne helseplager... Anonymkode: bcea9...921 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:27 #29 Del Skrevet i går, 14:27 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hvis man ikke kjenner forelderen så takker man vel ihvertfall ikke ja til en overnattingsinvirasjon! Man må jo i det minste bli kjent med familien først. Anonymkode: 97bdc...1cc Ja, men da sier man jo at det er grunnen.... Det er jo en ærlig sak det! Anonymkode: cad46...8e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:27 #30 Del Skrevet i går, 14:27 Siden de tydeligvis ikke kjenner TS, så er det lurest uansett å bli kjent med foreldrene ungene skal overnatte hos før de gjør det. Hadde aldri latt ungen min overnatte hos folk jeg ikke kjenner, ms eller ikke. Alt for mye mennesker peller på unger… Anonymkode: bbe60...b7c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:29 #31 Del Skrevet i går, 14:29 Coco88 skrev (8 minutter siden): Fy faen ! Det der er så drøyt at det bør taes opp på et foreldremøte! Og du bør lage hakkemat av kjerringa, enda bedre om barnefar tar en tlf til hu. Det var nå litt voldsomt. Lager TS så mye styr ut av dette, så er det ingen som tør å la barn overnatte hos dem... Nei, TS, ta det på en voksen og saklig måte, og send melding som en over her skrev! Anonymkode: cad46...8e9 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:30 #32 Del Skrevet i går, 14:30 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Klarer du å passe godt på to små barn (eller tre inkludert gjesten) når du har smerter? Anonymkode: 97bdc...1cc De fleste klarer det. Det er snakk om EN overnatting... Anonymkode: cad46...8e9 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:34 #33 Del Skrevet i går, 14:34 Derfor man ikke skal være åpen med alt og alle om ens egen helse. Folk som ikke feiler noe selv har som regel manglende forståelse. Hun er en ignorant liten kvinne og ikke den som sto først i køen. Synd for barnet hennes da, tenk å vokse opp hos noe slikt. Anonymkode: 89f4e...da7 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:38 #34 Del Skrevet i går, 14:38 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Før man lager masse drama og dårlig stemning, bør man, for ungenes skyld (de er tross alt venner) faktisk prate sammen som voksne, og få klarhet i hva som faktisk menes. Utrolig mange her som bare hopper rett på mest mulig negativ tolkning, og har NULL tanke på at dette kan være en misforståelse, og ikke i nærheten av så ille som mest negative måte å tolke det på. Anonymkode: 5c7ed...b6a Seriøst en så direkte melding kan ikke misforstås Anonymkode: 68a13...b4e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet i går, 14:40 #35 Del Skrevet i går, 14:40 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er litt sjokkert 😳 Barnet mitt på 8 år har blitt god venn med en på trinnet. Vennen har vært hos oss på besøk og vil gjerne overnatte, så jeg spurte moren om det kunne passe til helgen. Jeg har MS, og sliter litt med smerter, men går ikke på medisiner og klarer meg godt i hverdagen. Jeg har to barn, en på 4 og en på 8. Faren deres og jeg gikk fra hverandre for ett år siden, barna bor mest hos meg siden far jobber ofte borte. Vi er gode venner fortsatt. Alt er på stell her, barna har det fint. Får så svar av moren til vennen at hun ikke synes det er forsvarlig at en med min tilstand skal passe på et barn 😳 så hen får ikke lov! Jeg har null problemer med å passe barn, men tydeligvis er diagnosen min (som jeg har levd med i mange år) et problem… Er det rart jeg ble lei meg? Synes også det er merkelig å komme med en slik påstand på melding og ikke snakke med meg 😔 Anonymkode: 3b9ae...cf0 Nei huff. Så slemt sagt. Og altså du har jo et barn. Insinuerer hun at du liksom er en dårlig mor også pga ms? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:40 #36 Del Skrevet i går, 14:40 Coco88 skrev (18 minutter siden): Fy faen ! Det der er så drøyt at det bør taes opp på et foreldremøte! Og du bør lage hakkemat av kjerringa, enda bedre om barnefar tar en tlf til hu. Skolen har da ingenting med hvem som får overnatte hos hvem. Så hvorfor blande inn de? Og hvorfor mener du skolen skal bestemme at elever skal overnatte hos folk foreldrene deres ikke kjenner? Anonymkode: bbe60...b7c 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:43 #37 Del Skrevet i går, 14:43 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Skolen har da ingenting med hvem som får overnatte hos hvem. Så hvorfor blande inn de? Og hvorfor mener du skolen skal bestemme at elever skal overnatte hos folk foreldrene deres ikke kjenner? Anonymkode: bbe60...b7c For såvidt enig med deg, men det kan være en fin anledning for mor om å informere om sykdommen sin, og at det ikke er noe som går utover barn som evt. er på besøk hos dem. Anonymkode: cad46...8e9 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:45 #38 Del Skrevet i går, 14:45 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Siden de tydeligvis ikke kjenner TS, så er det lurest uansett å bli kjent med foreldrene ungene skal overnatte hos før de gjør det. Hadde aldri latt ungen min overnatte hos folk jeg ikke kjenner, ms eller ikke. Alt for mye mennesker peller på unger… Anonymkode: bbe60...b7c Ja, akkurat det er jeg enig i, men da hadde jeg aldri formulert meg slik denne moren gjorde. Da hadde jeg sagt at jeg ønsker å bli litt bedre kjent med dere, så tar vi overnatting etterhvert. Anonymkode: cad46...8e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:52 #39 Del Skrevet i går, 14:52 Det var ordrett det hun skrev… så litt vanskelig å misforstå dette. Barnet mitt var med på et opplegg i sommerferien (typ familieleir for barn hvor foreldre har MS). Når barnet fortalte om denne opplevelsen til vennen så har vennen fortalt det videre til moren sin. Mor har vært hos oss for å hente og drukket kaffe osv flere ganger, men jeg har ikke snakket om sykdommen min, for tenker det ikke har noe å si. Jeg er i 80% jobb, og kan jobbe hjemmefra i blant. Er litt rådvill på hva jeg skal gjøre, er så lei meg så kvier meg for å snakke med henne, men burde jo for barnas skyld. De har et så fint vennskap 🥹 -TS Anonymkode: 3b9ae...cf0 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:59 #40 Del Skrevet i går, 14:59 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Hun må blande med ME og tror at du sover hele tiden. Hadde svart: "Synd å høre at du føler slik, er bare å spørre hvis det er noe du lurer på rundt MS. Selv om kroppen ikke er helt 100% er hodet helt klart og jeg har ikke på noen måte problem med å ta vare på barn. Med noen få hensyn lever vi med MS akkurat som alle andre gjør." Anonymkode: 36aec...737 Folk med ME sover da ikke hele tiden. Anonymkode: 303e3...fb3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå