GÃ¥ til innhold

Vennen til barnet fikk ikke overnatte fordi jeg er kronisk syk

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er litt sjokkert 😳 Barnet mitt på 8 år har blitt god venn med en på trinnet. Vennen har vært hos oss på besøk og vil gjerne overnatte, så jeg spurte moren om det kunne passe til helgen.

Jeg har MS, og sliter litt med smerter, men går ikke på medisiner og klarer meg godt i hverdagen. Jeg har to barn, en på 4 og en på 8. Faren deres og jeg gikk fra hverandre for ett år siden, barna bor mest hos meg siden far jobber ofte borte. Vi er gode venner fortsatt. Alt er på stell her, barna har det fint. 

Får så svar av moren til vennen at hun ikke synes det er forsvarlig at en med min tilstand skal passe på et barn 😳 så hen får ikke lov!

Jeg har null problemer med å passe barn, men tydeligvis er diagnosen min (som jeg har levd med i mange år) et problem…

Er det rart jeg ble lei meg? Synes også det er merkelig å komme med en slik påstand på melding og ikke snakke med meg 😔

Anonymkode: 3b9ae...cf0

• Liker 1
  • Hjerte 46
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjokkerende lesning. Enkelte er både onde og idioter…. Stakkar hennes barn.

• Liker 26
  • Hjerte 6
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Hun kunne heller sagt at hun ikke liker at barna hennes sover borte det er en god nok grunn istede for å være frekk  ja. 

Anonymkode: e8c57...fd4

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Det kan være en knotete forumlering fra hennes side. Kanskje hun rett og slett ikke ønsker å påføre deg den ekstra belastningen det er å passe et barn i tillegg til de to du allerede er alene om. Det er ikke nødvendigvis slik at hun mener du er uskikket, men kanskje heller ikke ønsker å "legge stein til byrden". 

MS kommer i ulike grader, og det kan være at hun ikke er klar over hvor godt enkelte kan fungere med denne diagnosen. 

Så kan det jo også hende at hun er en av dem som mener at kronisk syke ikke burde få lov å ha ansvar for barn. Men synes ikke man skal hoppe til den konklusjonen basert på en melding - i en melding mister man veldig mye kontekst, som kroppsspråk og tonefall, og det er lett å misforstå. 

Anonymkode: 5c7ed...b6a

• Liker 21
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Skrevet

Den dama er jo sjuk i hodet. Hun ødelegger jo max for eget barn. Du er garantert ikke den første, eller siste, som ikke kvalifiserer til å ta vare på gullungen hennes. Det ikke deg det er noe galt med.

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet

Du er kanskje hjemmeværende?

Hun er sikkert blant de som mener at de som ikke orker jobbe, orker ikke barn heller.

"Var ikke klar over at ditt barn er krevende, glemmer det jeg, hvor lett det kan være, da min egen er både frisk og godt oppdratt"

Neida. Joda.

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hun må blande med ME og tror at du sover hele tiden.

Hadde svart: "Synd å høre at du føler slik, er bare å spørre hvis det er noe du lurer på rundt MS. Selv om kroppen ikke er helt 100%  er hodet helt klart og jeg har ikke på noen måte problem med å ta vare på barn. Med noen få hensyn lever vi med MS akkurat som alle andre gjør."

Anonymkode: 36aec...737

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg er litt sjokkert 😳 Barnet mitt på 8 år har blitt god venn med en på trinnet. Vennen har vært hos oss på besøk og vil gjerne overnatte, så jeg spurte moren om det kunne passe til helgen.

Jeg har MS, og sliter litt med smerter, men går ikke på medisiner og klarer meg godt i hverdagen. Jeg har to barn, en på 4 og en på 8. Faren deres og jeg gikk fra hverandre for ett år siden, barna bor mest hos meg siden far jobber ofte borte. Vi er gode venner fortsatt. Alt er på stell her, barna har det fint. 

Får så svar av moren til vennen at hun ikke synes det er forsvarlig at en med min tilstand skal passe på et barn 😳 så hen får ikke lov!

Jeg har null problemer med å passe barn, men tydeligvis er diagnosen min (som jeg har levd med i mange år) et problem…

Er det rart jeg ble lei meg? Synes også det er merkelig å komme med en slik påstand på melding og ikke snakke med meg 😔

Kanskje du bør ringe henne og oppklare med henne direkte. 

Anonymkode: ba518...979

• Liker 4
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Klarer du å passe godt på to små barn (eller tre inkludert gjesten) når du har smerter? 

Anonymkode: 97bdc...1cc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Klarer du å passe godt på to små barn (eller tre inkludert gjesten) når du har smerter? 

Selvfølgelig. Og det er kun i perioder jeg sliter med smerter. Har en veldig god periode nå.

• Liker 2
  • Hjerte 7
Skrevet

Det synes jeg var veldig dømmende og nedverdigende sagt av henne. Hun kjenner ikke deg, vet ikke hvilke begrensninger sykdommer innebærer, vet ikke hva du klarer og ikke klarer. Du tar jo også medisiner. Jeg hadde blitt skikkelig såret og lei meg for at andre kan være så dømmende.

• Liker 3
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Selvfølgelig. Og det er kun i perioder jeg sliter med smerter. Har en veldig god periode nå.

Da er det vel bare å ringe henne og forklare det. Jeg har ofte smerter og hadde slitt med å være alene med 2-3 barn. Kan godt hende at jeg på bakgrunn av egne erfaringer hadde takket nei til en slik invitasjon. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Fountaine skrev (1 minutt siden):

Det synes jeg var veldig dømmende og nedverdigende sagt av henne. Hun kjenner ikke deg, vet ikke hvilke begrensninger sykdommer innebærer, vet ikke hva du klarer og ikke klarer. Du tar jo også medisiner. Jeg hadde blitt skikkelig såret og lei meg for at andre kan være så dømmende.

Hvis man ikke kjenner forelderen så takker man vel ihvertfall ikke ja til en overnattingsinvirasjon! Man må jo i det minste bli kjent med familien først. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

De er 8 år....

Normale voksne får til det meste med smerter.

TS er i tillegg vant til å ha vondt.

Anonymkode: 339c0...dab

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer mest på hvordan hun vet at du har MS? Er dette noe du snakker mye om slik at hun tror du er verre enn du faktisk er?

Å så tenker jeg at hun må være veldig spesiell for å skrive noe sånt, det gjør man bare ikke. Jeg hadde kontaktet henne og fortalt akkurat det på en fin måte. Så hadde jeg nok invitert henne en tur hjem til meg slik at hun kan se selv. Det hadde jeg gjort fordi jeg ønsket at barna fremdeles skulle være venner og kunne overnatte hos hverandre. Men hun virker jo veldig enkel. 

Anonymkode: b65a2...5ae

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

J

Er dette ordrett? Med tanke på hvor konfliktskye omtrent alle nordmenn er, virker det smått utrolig at du har fått en så direkte melding. Eller skrev hun noe annet, og du tolker det dit hen?

Anonymkode: 3c069...579

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

1. Hvordan vet hun at du har MS i det hele tatt? Dette er ikke en case av selvforskyldt fordom, men… jeg aner ikke om mitt barns venner har noen skavanker i det hele tatt. De skal ha oppført seg rimelig skrøpelig og klagd mye før jeg hadde fått det med meg. Og da hadde jeg også tenkt at det ikke er forsvarlig. You do you, men du passer ikke mitt barn. Etc.

2. Du må nesten skrive ordrett hva hun sa, ellers er det veldig mye som er oppe til tolkning. 

Anonymkode: 785c5...c31

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg lurer mest på hvordan hun vet at du har MS? Er dette noe du snakker mye om slik at hun tror du er verre enn du faktisk er?

Å så tenker jeg at hun må være veldig spesiell for å skrive noe sånt, det gjør man bare ikke. Jeg hadde kontaktet henne og fortalt akkurat det på en fin måte. Så hadde jeg nok invitert henne en tur hjem til meg slik at hun kan se selv. Det hadde jeg gjort fordi jeg ønsket at barna fremdeles skulle være venner og kunne overnatte hos hverandre. Men hun virker jo veldig enkel. 

Anonymkode: b65a2...5ae

Ungene er jo venner? Det er helt naturlig at barn snakker sammen om ting hjemme. Jeg vet ting om foreldre jeg aldri noen sinne har pratet om, enkelt og greit fordi min unge forteller om ting deres unge har fortalt om på skolen.

Anonymkode: 5c7ed...b6a

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Fy faen ! Det der er så drøyt at det bør taes opp på et foreldremøte! Og du bør lage hakkemat av kjerringa, enda bedre om barnefar tar en tlf til hu. 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg vært deg ts, hadde jeg ringt mammaen etter en slik melding. 

Anonymkode: 20e71...184

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...