Gå til innhold

Så du på himmelen i natt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi sto opp kl 0500, tulla oss inn i et pledd, åpna vinduet i skråtaket og sto der og så ut. Jammen var det ikke liv på himmelen også. Stilig!

Koselig var det også. :P

Så du det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var så tåkete her i Bergen igår at jeg ikke viste om man ville få se noe- så jeg sov over jeg. Men skulle gjerne ha sett det...

Skrevet
Vi sto opp kl 0500, tulla oss inn i et pledd, åpna vinduet i skråtaket og sto der og så ut.  Jammen var det ikke liv på himmelen også.  Stilig!  

Koselig var det også.   :P  

Så du det?

Var det nordlys??

Skrevet

Jeg bestemte meg for at jeg ikke gadd å sette på vekkerklokken, selv om jeg var litt nysgjerrig... Av en eller annen merkelig grunn våknet jeg helt av meg selv klokken 04:56, og da skjønte jeg at jeg ikke hadde noe valg.. Stjerneskudd betyr jo lykke, så 100 på en gang må jo være bra ;-)

Vel, jeg tasset bort til vinduet, stakk hodet ut, og så en dønn overskyet himmel.. Tasset tilbake til senga, og lå og vridde meg helt fram til jeg endelig sovnet et kvarter før vekkerklokken ringte.. :-?

Ikke helt vellykket..

Skrevet

Nei ikke nordlys. "meteor-regn" Regn og regn, tjaa...så egentlig ganske mange den lille stunda vi sto der før vi la oss igjen.

Det blir nok lenge til neste gang, så det var fint å få med seg.

Skrevet

Jeg så noen få. Begynner på jobb klokka 5 så jeg rakk da såvidt å se litt før jeg måtte stresse meg gjennom arbeidsdagen.... :lol:

Skrevet

Yes :D Hadde på vekkerklokken 04.45. Jeg, mamma og pappa måtte ut å se. Himmelen var helt klar, og selv om det ikke var noe "fyrverkeri" (som det ble sagt at det skulle være), var det fullt av meteorer. Noen var ganske store også. Er det noen som var ute 04.30? Lurer på om det var flere da...100 år til neste gang :roll:

Skrevet

Eh....sorry.... det sto at innlegget ikke ble postet, så jeg prøvde om og om igjen. :ler: jaja....

Jeg slettet noen av dem jeg :)

Lionda - moderator

Skrevet

Var ikke oppe, prioriterte nattesøvnen... :oops:

Men jeg lurer litt på noe. Både i fjor og i forfjor og året før (såvidt jeg kan huske) snakket de om denne Leonidestormen. Og hver gang har de sagt at "i år blir det mer fantastisk enn på lenge" og "det blir 33 år til neste gang". Altså...hæ? :) Og nå er det visst 100 år til neste gang...jaja, jeg så det i fjor da, så jeg vet hvordan det ser ut.

Skrevet

Vi var oppe fra ca. 5:00-5:15 natt til igår og fikk med oss en god del stjerneskudd. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...