AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Del Skrevet 6 timer siden Dere med eldre barn: Hvordan klarte dere å balansere det å beskytte dem og det å slippe dem ut i verden? Vi har en snart 16-åring som er som ungdommer flest: Ansvarlig når hun må, men samtidig naiv. Hun er skoleflink og ordentlig, har gode venner og sunne interesser. Ingen bekymringer for henne sånn sett. Hun får lov til det andre får lov til, men jeg tror jeg er så mye mer engstelig enn de andre foreldrene. Er hun hos ei venninne en kveld, klarer jeg ikke å slappe av hvis jeg vet at hun skal gå hjem, selv om klokka bare er 20 og det er 5 min unna. Hun vil gjerne på språkreise til sommeren (da ferdig med 10.klasse). Jeg har så lyst til å la henne reise, men vet ikke om jeg kommer til å slappe av et eneste sekund de ukene hun i såfall er borte. Hvordan har dere løst denne løsrivelsen? Anonymkode: d1a2e...1ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #2 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Dere med eldre barn: Hvordan klarte dere å balansere det å beskytte dem og det å slippe dem ut i verden? Vi har en snart 16-åring som er som ungdommer flest: Ansvarlig når hun må, men samtidig naiv. Hun er skoleflink og ordentlig, har gode venner og sunne interesser. Ingen bekymringer for henne sånn sett. Hun får lov til det andre får lov til, men jeg tror jeg er så mye mer engstelig enn de andre foreldrene. Er hun hos ei venninne en kveld, klarer jeg ikke å slappe av hvis jeg vet at hun skal gå hjem, selv om klokka bare er 20 og det er 5 min unna. Hun vil gjerne på språkreise til sommeren (da ferdig med 10.klasse). Jeg har så lyst til å la henne reise, men vet ikke om jeg kommer til å slappe av et eneste sekund de ukene hun i såfall er borte. Hvordan har dere løst denne løsrivelsen? Anonymkode: d1a2e...1ef Kl 20 fem minutter unna, da må du jobbe med deg selv. Men angående språkreise bør du sjekke organisasjonen grundig og se om de er seriøse og har gode rutiner for oppfølging og regler for innetid osv. Anonymkode: 02685...424 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kl 20 fem minutter unna, da må du jobbe med deg selv. Men angående språkreise bør du sjekke organisasjonen grundig og se om de er seriøse og har gode rutiner for oppfølging og regler for innetid osv. Anonymkode: 02685...424 Ja, det skal jeg gjøre. Jeg har sjekket en del allerede, så problemet ligger nok mer i min engstelse enn i reglene til organisasjonen. Anonymkode: d1a2e...1ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, det skal jeg gjøre. Jeg har sjekket en del allerede, så problemet ligger nok mer i min engstelse enn i reglene til organisasjonen. Anonymkode: d1a2e...1ef Jeg har en på samme alder. Jeg synes det startet første gang på stranda alene. For hver gang det gikk bra, så roet det seg. Nå er det jo sene kvelder som er utfordringen og jeg vet ikke om jeg kan slutte å være urolig. Men man må jo bare la de de leve. Vi har avtale om å gi beskjed, og avtalene følges. Anonymkode: 02685...424 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #5 Del Skrevet 6 timer siden Min datter var ferdig med løsrivelse da hun var 11 år og reiste med CISV på barneleir. Hun har vært ekstremt selvstendig hele tiden (har selvfølgelig ikke fått gjøre som hun vil). Vi har løst det ved å slippe henne løs der hun kan få oppleve mestring og følelse av selvstendighet (eks CISCV leir) og vi har mulighet til å kontrollere omgivelsene. Hun var også utvekslingselev i 2 vgs. Mtp språkreise ville jeg vært mest skeptisk til alkohol og rus. Så lenge vi blir enige om reglene på forhånd og hun følger dem fikk hun stor frihet. Anonymkode: 08a7f...fb6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå