Pimbila Skrevet 9. mars 2006 #1 Skrevet 9. mars 2006 På høyskolen laget vi en figur i papp-masje, men nå har jeg glemt hvordan vi gjorde det. Husker avis-strimler og lim. Tror vi vætede avis-strimlene og limte over figuren etterpå, men kanskje vi limte på hver eneste strimle i stedet. Jeg husker rett og slett ikke om vi brukte vann. Hvordan gjør du det? (Tenkte å lage påskeegg med barna i barnehagen)
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2006 #2 Skrevet 9. mars 2006 laget det da jeg var liten av mel og vann som vi la avispapirremser i. vet ikke om det var så holdbart, kan ikke husket at vi laget noe, men kan huske at jeg laget pappmasje... en venninne laget en robothjelm til et karneval, brukte en kjempestor ballong med pappmasje utenpå, stakk hull et par dager senere og skar ut hull til hodet og i fronten, i fronten hadde hun farget plast, så malte hun hjelmen sølgvrå. skikkelig stilig kostyme. oppskrift med tapetlim http://www.halden.org/baptistcd/nepal/y18.htm
Colargol Skrevet 10. mars 2006 #3 Skrevet 10. mars 2006 Jeg husker det på samme måte med mel og vann. Vi bukte en stor balje og la masse avispapir oppi så de ble gjennomvåte av blandingen og la på lag for lag rundt en oppblåst ballong! Lagene skulle være ca en halv cm. tykt for at det skulle holde bra! Legg ballongene til tørk leeenge, kanskje et nesten ett døgn! Så skjærer du bare i pappballongen på langs, tar hver del fra hverandre og drar ut ballongen som er inni. Hvis du skal male ballongen på utsiden så bør du ta et strøk hobbylakk over når du er ferdig! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå