AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Hun har kun tid til meg når det passer henne. Altså, hun kan komme innom meg uanmeldt, ringe 24/7 og forvente at jeg skal svare, hun spør om å møtes eller ringes når hun vet jeg er opptatt. Selv er hun streng på at vi ikke må komme innom eller ringe i tiden barna er hjemme og våken (ca 15-19). Og hvis hun er ledig på dagtid, så kan hun si «Jeg vil ringe deg senere i dag, men ikke nå fordi jeg vil drikke kaffen min i fred / jeg vil kjøre bil uten at noen snakker med meg», og lignende. Hun vet derimot at jeg alltid er i bilen 1600-1700 en gang i rushtrafikk hjem fra jobb, så om hun tilfeldig er ute å kjører pga mathandel og lignende, så ringer hun. Eller at hun ringer meg mellom 19–21 enda hun vet at jeg som har skolebarn begynner leggingen først da når hennes barn har sovnet. Ellers er hun også veldig bestemt og kan virke frekk. Dette gjør at jeg sliter litt med å tenke at vi kan invitere de sammen med andre venner av oss. Hun og mannen er egentlig veldig koselige folk, morsomme og blide. Men jeg er redd det blir feil sammen med andre venner av oss. magefølelsen sier nei. hva tenker dere? Har dere opplevd lignende? Anonymkode: e7df5...aab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden Man skal være takknemlig for de vennene man har ❤️ Anonymkode: b2c18...a1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden Ikke ta telefonen når hun ringer, og det ikke passer. Eller svar med samme mynt, si det som hun sier til deg. Ellers, møt de kun alene. Høres ikke ut som du har lyst til å inkludere de i en gjeng, og da følger du magefølelsen. Anonymkode: dec3c...0fc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden Hva med å droppe tlf samtaler, og heller bare bli enige om passende tidspunkt å treffes? så kan dere prate da. Barn, jobb og hektisk hverdag kan være vanskelig å kombinere med lange, nære tlf samtaler☺️ Anonymkode: 32b30...55f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden Du må jo sette grenser for deg selv, slik hun selv har gjort. H Si fra når det ikke passer for deg at hun ringer, slik hun selv har gjort. Ha telefonen på lydløs og hvis hun likevel ringer når du har sagt det ikke passer, så ikke ta telefonen. Hvis du ikke vil ha uanmeldt besøk, si fra. Når du er opptatt - ikke svar! Anonymkode: 81a17...947 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden Skjønner ikke hvorfor du ikke kan invitere dem sammen med andre pga dette.. Du må selv si at et passer ikke nå, eller la være å ta telefonen når du er opptatt. Dette er et ikke-problem og du er heldig som har venner. Anonymkode: f53ac...3a4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Skjønner ikke hvorfor du ikke kan invitere dem sammen med andre pga dette.. Nei, det er ikke pga dette egentlig. Mer det at hun og han er veldig opptatt av å ikke være ulike andre/drite seg ut eller noe. Veldig selvopptatt og tar seg selv veldig høytidelig. Ingen andre av oss er slik, så det kan være litt slitsomt. De kommer med mange kommentarer, litt sånn frekt. F.eks. om noen velger en sang i bakgrunn som de ikke liker «herlighet, liker du bare denne type musikk du?!» med syrlig tone. Folk føler seg utilpass, hvis du skjønner? Ts Anonymkode: e7df5...aab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #8 Del Skrevet 5 timer siden Du må jo ikke svare? I min bil har jeg en rød knapp eller demp lyd knapp. På mobilen har jeg standardsvar om at jeg ikke kan svare på telefon Du må begrense kontakt, ikke klage på massiv kontakt Anonymkode: 96bfb...22e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Hun har kun tid til meg når det passer henne. Altså, hun kan komme innom meg uanmeldt, ringe 24/7 og forvente at jeg skal svare, hun spør om å møtes eller ringes når hun vet jeg er opptatt. Selv er hun streng på at vi ikke må komme innom eller ringe i tiden barna er hjemme og våken (ca 15-19). Og hvis hun er ledig på dagtid, så kan hun si «Jeg vil ringe deg senere i dag, men ikke nå fordi jeg vil drikke kaffen min i fred / jeg vil kjøre bil uten at noen snakker med meg», og lignende. Hun vet derimot at jeg alltid er i bilen 1600-1700 en gang i rushtrafikk hjem fra jobb, så om hun tilfeldig er ute å kjører pga mathandel og lignende, så ringer hun. Eller at hun ringer meg mellom 19–21 enda hun vet at jeg som har skolebarn begynner leggingen først da når hennes barn har sovnet. Ellers er hun også veldig bestemt og kan virke frekk. Dette gjør at jeg sliter litt med å tenke at vi kan invitere de sammen med andre venner av oss. Hun og mannen er egentlig veldig koselige folk, morsomme og blide. Men jeg er redd det blir feil sammen med andre venner av oss. magefølelsen sier nei. hva tenker dere? Har dere opplevd lignende? Anonymkode: e7df5...aab Jeg tenker at du må gi henne samme type beskjeder som hun gir deg. Om hun ringer når det ikke passer, så svarer du med "Du, hyggelig at du ringer, men jeg kan ikke snakke nå, fordi ...., Jeg kan ringe deg tilbake så fort jeg er ledig." Altså: Og så kan du jo ta opp sånne generelle regler en gang dere snakker sammen og det passer. Typisk ting som: "Jeg vet at det passer deg dårlig å snakke i telefonen mellom 15 og 19, men for meg passer det dårlig mellom16 og 17, og mellom 19 og 21, så ikke ring meg da. Ring meg heller mellom 17 og 19 de gangene du har mulighet. Om du ikke tror de vil gå greit med andre venner, så ville jeg latt være å invitere dem sammen med andre venner om det blir sånn at de får tatt veldig mye plass. Er det selskaper der det uansett er veldig mange som ikke kjenner hverandre, så drukner det gjerne litt, og er ikke så farlig. Anonymkode: 764c9...767 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå