Gå til innhold

andre med vestibulitt og vaginisme?


Stinemor!

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har blitt helt frisk av vestibulitt/partiell vaginisme, noe som tok tid. Har delt min historie her på forumet tidligere og orker ikke beskrive alle detaljer igjen, men helt kort kan jeg si at for meg var det slik at allverdens kremer, salver eller piller (prøvde "alt") ikke ville hjulpet hvis jeg ikke i tillegg hadde jobbet med PSYKEN. Jeg er en av de som har en positiv erfaring med Ekgren, og jeg takker ham for at han gjorde meg oppmerksom på dette. Jeg synes jeg ble skikkelig undersøkt da jeg var hos ham. Husker ikke om han brukte hansker, men han tok i hvertfall bakterieprøve for å sjekke for infeksjoner, og i tillegg celleprøve. Han stilte diagnose på grunnlag av q-tips- testen, grundig intervju og etter å ha tittet ordentlig på meg.

Det var ikke lett for meg å finne psykiske årsaker til, og opprettholdende faktorer for, vestibulitten. Måtte grave skikkelig i meg selv, løfte fram og erkjenne saker jeg egentlig kanskje ville slippe å forholde meg til osv. Og så var det jo det å få gjort noe med disse tingene også... Ikke lett! Jeg gikk ikke til psykolog, men tror nok det for mange kan være en fordel med den støtten. Jeg er ydmyk for at årsakssammenhengen ikke nødvendigvis er den samme for andre som for meg, men jeg synes ofte diskusjonene her på formumet dreier mot ulike "kurer"/kremer ol, og glemmer det psykiske aspektet. Kanskje er det fordi det ville være lettere for oss dersom en krem eller tabletter bare kunne ta bort hele problemet i stedet for at vi måtte jobbe med oss selv? Og da mener jeg virkelig jobbe med oss selv og vår en egen psyke, ikke massere og tøye underlivet vårt osv. For meg var det slik at det nesten var lettere å lide meg igjennom et smertefullt samleie gang etter gang i stedet for å innrømme ovenfor meg selv og partneren hvorfor jeg virkelig slet....

Igjen må jeg presisere at jeg ikke tror at årsaken bak nødvendigvis er psykiske ting alltid. Men jeg tror at flere ville hatt nytte av å fokusere mer på dette.

Jeg er i dag HELT kvitt sykdommen og lykkelig mor til en liten jente.

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et kjapt spørsmål:

Når det gjelder vestibulitt utenfor skjedeåpningen; er det et lite punkt som gjør vondt, eller et større område? Ble det gradvis verre, eller ble det plutselig veldig smertefullt?

Ok, ble visst TO kjappe spørsmål. ;-)

Jeg synes det er veldig merkelig at det ikke finnes mer informasjon om dette problemet. Dersom det er et såpass "stort" problem at minst 1 av 10 kvinner har dette problemet så synes jeg det er innmari merkelig at det er så ukjent. Jeg er selv 25 år og hadde aldri engang tenkt på at slike sykdommer fantes. Eneste grunnen til at jeg fant informasjon om dette var på grunn av at jeg selv fikk smerter. Nå er det sannsynligvis ikke vestibulitt jeg har, men jeg blir jo litt provosert av å lese om dette som kanskje kunne vært unngått. Hvorfor er det ikke mer informasjon, f.eks i forhold til bruk av canesten o.l. Dersom det er slik at slike legemidler kan "fremkalle" vestibulitt, hvorfor anbefaler leger å forsøke dette mot sopp før man evt kan prøve noe annet? Og hvorfor er det da i det hele tatt lovlig å selge slike legemidler? Soppinfeksjoner virker jo faktisk som en filleting i forhold til vestibulitt!

Hei! Det varierer nok fra person til person hvor det gjør vondt og hvor mye. Men det er jo nerveendingene som er betente, viss det for eksempel bare er en nerveending utenfor sjedeeingangen som er betent gjør det nok bare vondt der, men for de aller fleste er det flere nerveendinger det gjelder. I mitt tilfelle har jeg vondt helt rundt sjedeinngangen, men spesielt i den nedre delen (under.) Er ening i dårlig informasjon og alt for mange leger gir feil råd eller bagateliserer sykdommen. Men jeg snakket netopp med Ekgren som sa at han skulle skrive en artikkel om vestibulitt, men han visste ikke hvor han skulle publisere denne. I sverige har de også hatt en artikkeserie om vestibulitt og vaginisme, disse artikklene har fått stor oppmerksomhet.

Innlegget om at det må fokuseres på mentalitet, psykisk helse i forhold til vestibulitt er jeg veldig enig i! Stress er UTROLIG uheldig. I tillegg til andre psykiske tilstander.. Flere burde fokusere på dette, selv om det er vanskelig. Invester tid på det, det er verdt det!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegg redigert.

Ønsker du å bruke forumet i jobb- eller studiesammenheng bes du å ta kontakt med Hilde som er redaktør for Kvinneguiden, og finne en løsning i samråd med henne.

vimse-mod.

Endret av vimse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_lilly_fl_*

Hei alle sammen!!

Først av alt vil jeg si at jeg er så glad for at denne tråden fortsatt finnes og at det finnes noen man kan snakke med om dette, dele tanker og erfaringer!! det føles deilig å vita at jeg ikke er alene!!

..jeg skrev inn ett innlegg her for en stund tilbake, det ser jeg at har blitt fjernet. Kanskje fordi jeg ikke har vært her inne på lenge..

Da jeg la inn innlegge fortalte jeg min historie med vaginisme, og hvordan jeg har slitt med dette i nå 10 år og sliter med det fortsatt!

Jeg og mannen har ett flott sexliv, bare ikke samleie. og han har heller aldri nevnt noe savn i det hele tatt, det er vel heller jeg som får dårlig samvittighet for at jeg føler jeg frarøver han noe..

Da jeg skrev innlegge, skrøt jeg også av verdens flotteste kjæreste, som nå, som har blitt verdens flotteste ektemann :rødme: vi giftet oss i november 2008. Hadde ikke klart å ta tak i dette problemet hadde det ikke vært for hans fantastiske støtte og kjærlighet. Må bare gi han enda mer skryt for at han er den flotte og tålmodige personen han er!!

Vi går sammen til sexolog, og det har vi gjort i 3 år. 5 år siden hadde jeg en operasjon for å åpne skjeden, dette har hjulpet noe men det har ikke ført til at vi har kunnet ha samleie. Men seieren er at jeg får nå inn en finger, det er utrolig ekkelt og jeg kan ikke si at jeg nyter det særlig, men håper at det kanskje kommer etterhvert! men det er fortsatt vondt og alt "der nede" knyter seg plutselig! noen ganger kan jeg kjenner at det strammer seg, sånn som akkurat nå!!

Idet siste har vi også begynt å snakke om det å få barn, men når man har vaginisme så er det ikke bare å "få barn". Men vi har snakket med sexologen om det og han syns det er fint at vi har tenkt gjennom dette. Jeg vil helst ikke ha kunstig befrukting, høres kanskje litt rart ut.. men vi har kjøprt sprøyter på apoteket (den nest minste str de hadde, gjett om dama på apoteket så rart på oss), vi har klart å få sæden hans inn i sprøyta, for så å få den litt innenfor skjeden for så å sprute inn sæden! Første forsøket gikk ikke, og jeg vet ikke en gang om det er mulig. Vet jo ikke om den må langt inn eller om det holder at den er rett innenfor. Det føles egentlig ganske håpløst.

Er det noen som har prøvd denne måten? vet noen om den funker??

tilslutt vil jeg gi en stor og varm :klemmer: til alle som sliter med dette!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!!

Først av alt vil jeg si at jeg er så glad for at denne tråden fortsatt finnes og at det finnes noen man kan snakke med om dette, dele tanker og erfaringer!! det føles deilig å vita at jeg ikke er alene!!

..jeg skrev inn ett innlegg her for en stund tilbake, det ser jeg at har blitt fjernet. Kanskje fordi jeg ikke har vært her inne på lenge..

Da jeg la inn innlegge fortalte jeg min historie med vaginisme, og hvordan jeg har slitt med dette i nå 10 år og sliter med det fortsatt!

Jeg og mannen har ett flott sexliv, bare ikke samleie. og han har heller aldri nevnt noe savn i det hele tatt, det er vel heller jeg som får dårlig samvittighet for at jeg føler jeg frarøver han noe..

Da jeg skrev innlegge, skrøt jeg også av verdens flotteste kjæreste, som nå, som har blitt verdens flotteste ektemann :rødme: vi giftet oss i november 2008. Hadde ikke klart å ta tak i dette problemet hadde det ikke vært for hans fantastiske støtte og kjærlighet. Må bare gi han enda mer skryt for at han er den flotte og tålmodige personen han er!!

Vi går sammen til sexolog, og det har vi gjort i 3 år. 5 år siden hadde jeg en operasjon for å åpne skjeden, dette har hjulpet noe men det har ikke ført til at vi har kunnet ha samleie. Men seieren er at jeg får nå inn en finger, det er utrolig ekkelt og jeg kan ikke si at jeg nyter det særlig, men håper at det kanskje kommer etterhvert! men det er fortsatt vondt og alt "der nede" knyter seg plutselig! noen ganger kan jeg kjenner at det strammer seg, sånn som akkurat nå!!

Idet siste har vi også begynt å snakke om det å få barn, men når man har vaginisme så er det ikke bare å "få barn". Men vi har snakket med sexologen om det og han syns det er fint at vi har tenkt gjennom dette. Jeg vil helst ikke ha kunstig befrukting, høres kanskje litt rart ut.. men vi har kjøprt sprøyter på apoteket (den nest minste str de hadde, gjett om dama på apoteket så rart på oss), vi har klart å få sæden hans inn i sprøyta, for så å få den litt innenfor skjeden for så å sprute inn sæden! Første forsøket gikk ikke, og jeg vet ikke en gang om det er mulig. Vet jo ikke om den må langt inn eller om det holder at den er rett innenfor. Det føles egentlig ganske håpløst.

Er det noen som har prøvd denne måten? vet noen om den funker??

tilslutt vil jeg gi en stor og varm :klemmer: til alle som sliter med dette!!

Så bra at du får støtte fra din ektemann gjennom dette, det har mye å si! Ønsker deg også lykke til med babyplanene. Du nevnte noe om en operasjon, hvor fikk du utfør denne og evt av hvilken lege? Takk for inspirerede innlegg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Kom på en ting.. Jeg var hos Ekgren på tirsdag, der tok jeg blandt annet ultralyd for å sjekke om jeg hadde cyster på eggstokkene. Og ja, det hadde jeg. Mange! Jeg ble nesten redd, men han forsikret meg om at det ikke var farlig og at omtent 100% av alle de som har vestibulitt har cyster på eggstokkene. Det skyldes viss vansker med stoffskifte som igjen mest sansynligvis kommer av overanstrengelser. Har forresten fått medisiner for dette..

Optimistisk som jeg var da jeg kom hjem tenkte jeg å prøve en dongeribukse (jeg har ikke kunnet bruke det på 1,5 år pga sterke smerter) jeg sluttet å bruke stramme klær som ikke puster for lenge siden, men nå kjenner jeg FORTSATT det jeg kjente for lege siden; utflod når jeg går i dongeri og trange klær. Hva kan dette være? Noen andre som har dette problemet? Jeg har, som sikkert mange andre blitt testet for sopp all verdens underlivssykdommer, uten resultat. For alt jeg vet kan det være noe som ikke har sammenheng med vestibulitten heller, men jeg synes det er utrolig ubehagelig.

Anyways, håper det går bra med alle! Have a pain free day:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Kom på en ting.. Jeg var hos Ekgren på tirsdag, der tok jeg blandt annet ultralyd for å sjekke om jeg hadde cyster på eggstokkene. Og ja, det hadde jeg. Mange! Jeg ble nesten redd, men han forsikret meg om at det ikke var farlig og at omtent 100% av alle de som har vestibulitt har cyster på eggstokkene. Det skyldes viss vansker med stoffskifte som igjen mest sansynligvis kommer av overanstrengelser. Har forresten fått medisiner for dette..

Sa han noe mer om dette med stoffskifte? Ble nysgjerrig. Og hva slags medisiner var det du fikk? Jeg hadde også cyster da han sjekket meg. Sliter med å gå opp i vekt, og dette har vel antakelig med stoffskiftet å gjøre. Har skjønt at mange av oss med vestibulitt er fra normal- til undervektige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har slitt med vestibulitt i flere år. Var hos Ekgren for 2 år siden. Har blitt bedre, det tror jeg først og fremst kommer av massering med olje og tøyningsøvelser daglig. men sliter med å bli helt kvitt det. Jeg merker også at hormoner må spille en stor rolle. Er alltid verre noen dager før mensen, under mensen og rett etterpå, så blir jeg langsomt bedre frem mot neste menstruasjon...Så det går opp og ned! Jeg tror ikke psyken har så mye å si for meg. Jeg tror vestibulitten kommer av at jeg slet med sexlyst før og hadde mye sex uten å være våt nok. Derfor overbelastet jeg slimhinnen og gjorde nervene kronisk overfølsomme. Hvis jeg hadde forstått tidligere hvor alvorlig det kunne bli, hadde jeg nok tatt tak i det og unngått å utvikle vestibulitt! Og når det gjelder cyster er det veldig vanlig å ha og de forsvinner som regel av seg selv. Ekgren sa også til meg at jeg hadde cyster, men når jeg var hos en annen gynekolog noen måneder etterpå var det ingen cyster....

Jeg tror det viktigste man kan gjøre er å massere, gjøre tøyningsøvelser og øvelser med dilatorer for å venne nervene til berøring uten smerte. Det tar nok lang tid, viktig å være tålmodig. Det er selvfølgelig også viktig å ikke stresse og være avslappet i underlivet (ikke gå å spenne seg), for det virker også inn på smerteopplevelsen. Men tror ikke psyken er det avgjørende for å bli kvitt smertene mine...Nervene er overfølsomme pga fysisk overbelastning av slimhinnen, ikke pga psykisk stress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa han noe mer om dette med stoffskifte? Ble nysgjerrig. Og hva slags medisiner var det du fikk? Jeg hadde også cyster da han sjekket meg. Sliter med å gå opp i vekt, og dette har vel antakelig med stoffskiftet å gjøre. Har skjønt at mange av oss med vestibulitt er fra normal- til undervektige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg lurer på om jeg kan ha vestibulitt. Har ikke fått det påvist, men har i flere år slitt med svie under samleie. Både med eksen min og med den nåværende kjæresten. Klarer å ha sex, men det svir veldig og er trangt. Har vært hos mange leger, men ingen har funnet ut hva det var. Ikke sopp eller kjønnssykdommer, men mange ba meg bruke canesten allikevel. Fant dette forumet, og plutselig var det noe som sa aha for meg. Mange av symptomene som beskrives her passer på meg.. Kan det være det jeg har?

Etter at jeg fant litt info om vestibulitt gikk jeg til fastlegen min, og hun er veldig hjelpsom, selv om hun ikke visste noe om det fra før. Jeg har nå sluttet på p-piller etter å ha lest at det kunne bidra til problemet, men kjenner ikke noe særlig bedring. Hun har også skrevet ut xylocain-gel til meg, og har brukt den før sex. Det hjelper noe, men det er fremdeles vondt, og det er vondt etterpå. Den sexen jeg har er stort sett fordi jeg føler at jeg må. Kjæresten min er forståelsesfull, men føler at han ikke skjønner allikevel, han har jo ikke vondt.. Det er også et problem at jeg IKKE har lyst til å ha sex.

Nå blir jeg antakelig henvist til rikshospitalet. Leser at folk har litt blandede erfaringer med det,men jeg må bare prøve. Tar det lang tid å få time? Er det helt håpløst liksom? Er ganske desperat, og begynner å bli lei. Går jo ikke å tenker på noe annet, vanskelig å konsentrere seg, og det er jo ikke akkurat positivt for forholdet.. Jeg vet at jeg kan ha bra sex, for på begynnelsen av forholdet med kjæresten jeg har nå gjorde det ikke vondt, men så begynte det igjen. Nå¨har det vart i snart 3 år igjen.

Ha en fin dag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg lurer på om jeg kan ha vestibulitt. Har ikke fått det påvist, men har i flere år slitt med svie under samleie. Både med eksen min og med den nåværende kjæresten. Klarer å ha sex, men det svir veldig og er trangt. Har vært hos mange leger, men ingen har funnet ut hva det var. Ikke sopp eller kjønnssykdommer, men mange ba meg bruke canesten allikevel. Fant dette forumet, og plutselig var det noe som sa aha for meg. Mange av symptomene som beskrives her passer på meg.. Kan det være det jeg har?

Etter at jeg fant litt info om vestibulitt gikk jeg til fastlegen min, og hun er veldig hjelpsom, selv om hun ikke visste noe om det fra før. Jeg har nå sluttet på p-piller etter å ha lest at det kunne bidra til problemet, men kjenner ikke noe særlig bedring. Hun har også skrevet ut xylocain-gel til meg, og har brukt den før sex. Det hjelper noe, men det er fremdeles vondt, og det er vondt etterpå. Den sexen jeg har er stort sett fordi jeg føler at jeg må. Kjæresten min er forståelsesfull, men føler at han ikke skjønner allikevel, han har jo ikke vondt.. Det er også et problem at jeg IKKE har lyst til å ha sex

Nå blir jeg antakelig henvist til rikshospitalet. Leser at folk har litt blandede erfaringer med det,men jeg må bare prøve. Tar det lang tid å få time? Er det helt håpløst liksom? Er ganske desperat, og begynner å bli lei. Går jo ikke å tenker på noe annet, vanskelig å konsentrere seg, og det er jo ikke akkurat positivt for forholdet.. Jeg vet at jeg kan ha bra sex, for på begynnelsen av forholdet med kjæresten jeg har nå gjorde det ikke vondt, men så begynte det igjen. Nå¨har det vart i snart 3 år igjen.

Ha en fin dag alle sammen :)

Hei! For meg høres det ut som om du har vestiblitt. Du bør absolutt ikke ha sex viss du ikke har lyst, det kan gjøre vondt verre. viss du blir satt på venteliste på rikshospitalet er det lang ventetid, men du bør prøve å purre på denne tiden. Ellers kan jeg også anbefale Josef Ekgre på Majorstuaklinikken.

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Hei:)

Er det noen som har prøvd akupunktur mot vestibulitt? Isåfall, hvor stakk de og hadde det noen virkning?

Anbefaler også alle å gå inn på Sullivan Physical Therapy sine nettsider, gå så inn på news and media- linken for å høre på et radioprogram (på engelsk) om vestibulitt, det heter "Issues for your tissues."

Ha en bra dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alle som har blitt frisk/bedre av vestibulitt og vaginisme!

Nå har denne tråden blitt så lang at jeg ikke finner frem i den lenger..! Kan ikke vi som har prøvd ulike behandlingsopplegg dele litt erfaringer? Det er sikkert positivt for de nye her inne å se at det finnes litt ulike behandlinger

Her er i allefall min historie:

Vestibulitt i 1 år før jeg oppsøkte Josep Ekren. Hadde en veldig fin time der og dro hjem med resept på Atarax (tabletter) og chillipepperkrem. + beandlingsopplegg. 10 min knipeøvelser hver dag + massasje

D hjalp litt, men ble fortsatt ikke bedre så jeg har forsøkt endel andre ting.

Akupunktur: Hjalp i den grad at jeg følte noe av den stramme musklaturen slapp litt, men er fortsatt veldig stram

Fotosoneterapi: Hjalp litt med å øke blodsirkulasjonen og slapper mer av i bekken

Mensendiecker terapaut: Hjalp meg med å endre tankemønster, har hjulpet på lang sikt.

Er fortsatt ikke bra altså....:( Og nå har jeg fått resept på Xylocain gele, som jeg ser noen her inne har erfaring med. Så nå prøver jeg det.. *sukk* vil bli frisk nå!!

Hei du!

Jeg fikk påvist vestibulitt for ca 8 mnd siden. Jeg går til gynekolog hver 3. måned (hun har gitt meg xylocain, bruker det hver dag), sexolog + mensendiecker terapaut og det går fremover, i alle fall sånn mentalt sett. Jeg har veldig stram bekkenmuskelatur og har vurdert alternative løsninger i tillegg til tøyeøvelsene som jeg har fått av M. terapauten. Hvilken akunpunktør og fotsoneterapaut har du gått til og kan disse anbefales?

:)

P.S. gynekologen som gav meg diagnosen var veldig opptatt av at vestibulitt er en sammensatt sykdom; dermatologisk, psykologisk/stress og bekken/muskelatur. Etter å ha lest flere av innleggene her inne virker det som mange har ulike årsaker og erfaringer. Personlig vil jeg anbefale å gå til sexolog; hun har hjulpet meg masse med å endre livsmønster, fokusere på mine behov/ sette grenser pluss å få sexlysten tilbake!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg lurer på om jeg kan ha vestibulitt. Har ikke fått det påvist, men har i flere år slitt med svie under samleie. Både med eksen min og med den nåværende kjæresten. Klarer å ha sex, men det svir veldig og er trangt. Har vært hos mange leger, men ingen har funnet ut hva det var. Ikke sopp eller kjønnssykdommer, men mange ba meg bruke canesten allikevel. Fant dette forumet, og plutselig var det noe som sa aha for meg. Mange av symptomene som beskrives her passer på meg.. Kan det være det jeg har?

Etter at jeg fant litt info om vestibulitt gikk jeg til fastlegen min, og hun er veldig hjelpsom, selv om hun ikke visste noe om det fra før. Jeg har nå sluttet på p-piller etter å ha lest at det kunne bidra til problemet, men kjenner ikke noe særlig bedring. Hun har også skrevet ut xylocain-gel til meg, og har brukt den før sex. Det hjelper noe, men det er fremdeles vondt, og det er vondt etterpå. Den sexen jeg har er stort sett fordi jeg føler at jeg må. Kjæresten min er forståelsesfull, men føler at han ikke skjønner allikevel, han har jo ikke vondt.. Det er også et problem at jeg IKKE har lyst til å ha sex.

Nå blir jeg antakelig henvist til rikshospitalet. Leser at folk har litt blandede erfaringer med det,men jeg må bare prøve. Tar det lang tid å få time? Er det helt håpløst liksom? Er ganske desperat, og begynner å bli lei. Går jo ikke å tenker på noe annet, vanskelig å konsentrere seg, og det er jo ikke akkurat positivt for forholdet.. Jeg vet at jeg kan ha bra sex, for på begynnelsen av forholdet med kjæresten jeg har nå gjorde det ikke vondt, men så begynte det igjen. Nå¨har det vart i snart 3 år igjen.

Ha en fin dag alle sammen :)

Hei!

Jeg fikk påvist diagnosen av Helena Enger på Volvat. Det koster jo en god del mer enn på Rikshospitalet, men det er ingen ventetid og jeg fikk i alle fall god behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest pilda
Hei:)

Er det noen som har prøvd akupunktur mot vestibulitt? Isåfall, hvor stakk de og hadde det noen virkning?

Anbefaler også alle å gå inn på Sullivan Physical Therapy sine nettsider, gå så inn på news and media- linken for å høre på et radioprogram (på engelsk) om vestibulitt, det heter "Issues for your tissues."

Ha en bra dag alle sammen!

Hei!

Jeg har prøvd akupunktur. Fikk nåler satt i nedre magen, og helt nederst på ryggen. Prøvde ca 8-10 behandlinger, men føler ikke det hjalp nevneverdig....... Merket at det skjedde noe under behandling, men alt i alt følte jeg dessverre ikke at det hjalp..:(

Har du noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Tina_*
Hei!

Jeg har prøvd akupunktur. Fikk nåler satt i nedre magen, og helt nederst på ryggen. Prøvde ca 8-10 behandlinger, men føler ikke det hjalp nevneverdig....... Merket at det skjedde noe under behandling, men alt i alt følte jeg dessverre ikke at det hjalp..:(

Har du noen erfaringer?

hei jeg går til homeopat begynte der i september og jeg har merket en klar bedring, er ikke helt frisk ennå, men håper på å bli det:) er det noen andre som har prøvd homepati??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jente 25

Hei. Jeg har skrevet her før, har nå et spørsmå? Er det andre som svir veldig når man smører på xylocain? Jeg får ikke gjennomført behandlingsopplegget fra Rikshospitalet fordi det svir så syykt når jeg skal smøre på denne kremen og da blir jo alt bare vondt verre. Skal tilbake der snart etter at det nå ca har gått et halvt år siden sist jeg var der, men har jo ikke blitt noe bedre. Jeg har slitt med vestibulitt i 8 år, jeg er nå 25. Jeg har nesten mistet håper på at jeg noen gang skal bli bra?! På riksen sier de at nesten alle som gjenomflrer dette behandlingsopplegget (smører på kre, tøyer skjeden etc) blir bra. Men fra innleggene her virker det jo ikke sånn. Så jeg begynner å lure på om de forteller meg det bare så jeg skal holde motivsasjonen oppe! Er det noen som har blitt helt bra etter dette behandlingsopplegget? Og tilslutt, hadde vært fint om det kunne blitt en interesseorgansiasjon for oss som sliter med vestibulitt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...