Gå til innhold

Behandling for svarte prikker til moden, sensitiv blandingshud

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har mange svarte prikker på nese og i panne, og det hjelper verken med skrubb eller rens eller AHA/BHA. 

Kan det være noen av produktene jeg bruker som forverrer det? Bruker ikke sminke.
Tenker jeg bør dobbeltrense? Tips til oljerens?

Har disse produktene nå:

The Ordinary:

Granactive Retinoid 2% 

AHA 30% + BHA 2% ( 1 g i uka, panne og nese)

ZO skin: 

Hydrating cleanser

Hydrating polish (ikke der jeg har perioral dermatitt)

Elixir

Acticlear advanced skin terapy (gelé for sensitive, acne prone, oily, redness)

The Inkey list

10% azelaic acid Serum

Biotherm

Aquasource cica nutri cream

Ole Henriksen 

Banana bright øyekrem

Har bestilt Paulas choice advanced sun protection

Brukt Elidil salve mot perioral dermatitt. Endel bedre.

Bare vann om morgenen, rens om kvelden.

Noen som har tips til produkter som kunne for å få bukt med de svarte prikkene?

Bør jeg bruke en toner?
Nattkrem og nattmaske skulle jeg også hatt. 
Og serum eller produkter som kan pleie og fukte og hjelpe på linjer og tørr hud, og for svarte prikker. 
Kanskje bruke et serum i t-sone, og et annet i resten av ansiktet?
Helst rimeligst mulig,- men med god virkning.
Lyst til å prøve Koreansk hudpleie, så gjerne slike produkter. 

Bør jo bruke opp det jeg har, men hvis noen har tips til noe helt nytt er det også fint.

Anonymkode: a4523...a4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Umiddelbart tenker jeg at du overbehandler huden din, spesielt med tanke på at du har sensitiv hud. Dette kan føre til at du tørker ut huden, slik at talgproduksjonen øker, noe som kan øke forekomsten av sorte prikker. Dehydrert hud er mindre elastisk, noe som også gjør at poreveggene lettere strekkes slik at de lettere fylles med talg og smuss.

Den syreeksfolieringen fra TO vil jeg rett og slett anbefale deg å kaste, evt. kun bruke til hard hud på føttene. Den er alt for sterk og irriterende til å bruke i ansiktet, og er fullstendig uegnet for sensitiv hud. 

Hvis det er Exfoliating Polish fra ZO du mener, så er dette en kombinasjon av fysisk og kjemisk eksfoliering, som også blir alt for hardhendt for sensitiv hud.

Rensen inneholder både parfyme og andre potensielt irriterende ingredienser, og er heller ikke spesielt egnet for sensitiv hud.

Resten av produktene er helt ok, kremen fra Biotherm er nydelig, bruker den selv.

Ellers tenker jeg at det har liten hensikt å bruke f.eks. azelaic acid når du bruker medisinsk krem for rosaceaen, og jeg ser heller ikke helt hvor Arcticlear passer inn her, men hvis du synes den fungerer, så er det selvsagt ingen grunn til å kutte den ut.

Til slutt tenker jeg at du ikke trenger å tilføre flere  produkter til rutinen din, kanskje tvert i mot nedskalere noe.  

Jeg kan se litt på det og komme med noen forslag til deg litt senere, hvis du vil😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for tilbakemelding. Ja, hummer og kanari av produkter da jeg har vunnet noe og fått noe. 

Kom gjerne med tips om produkter som kan passe. Kan bruke opp produktene jeg har på hals og ben og rygg, der det måtte passe, så starter gjerne på null, og kjøper inn nytt hvis noen kommer med gode forslag.

Elidel brukes bare nedenfor nesevingene, er kun der jeg har har dermatitt.

Anonymkode: a4523...a4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...