Gå til innhold

Føler meg helt ubrukelig i ny jobb

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har nettopp startet ny jobb, og det skal sies at jeg har enda 2 opplæringsvakter igjen. Men gud jeg føler meg helt lost, som om jeg ikke vet hva jeg skal gjøre. Gruer meg skikkelig til opplæringsvaktene er ferdig fordi da må jeg begynne å jobbe helt alene. Er kjemperedd jeg ikke får det til eller kommer til å gjøre mye feil....:(

Anonymkode: db6bf...e9a

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

lærer mye mer på de 2 vaktene og du er vel ikke helt alene på jobb etter det heller ? alle har vært nye engang så ingen krever du er feilfri 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt vanlig og føle det slik. Du vil nok klare dette helt fint. Ser frem til å høre fra deg hvordan første vakten gjekk😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske vanlig å føle seg lost i starten av ny jobb. Du har gjerne ikke rutinene innarbeidet og det er lett å kjenne på usikkerhet. Det går seg til. Og det er høy toleranse for feil blant nyansatte. Bare gjør så godt du kan og lær underveis, så blir det til å føles mye bedre ganske snart. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vanlig følelse og det går fort over når du må jobbe alene.

Anonymkode: 993f2...e96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
monican94 skrev (7 minutter siden):

lærer mye mer på de 2 vaktene og du er vel ikke helt alene på jobb etter det heller ? alle har vært nye engang så ingen krever du er feilfri 

Jo, jeg skal jobbe helt alene etter opplæringen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Har nettopp startet ny jobb, og det skal sies at jeg har enda 2 opplæringsvakter igjen. Men gud jeg føler meg helt lost, som om jeg ikke vet hva jeg skal gjøre. Gruer meg skikkelig til opplæringsvaktene er ferdig fordi da må jeg begynne å jobbe helt alene. Er kjemperedd jeg ikke får det til eller kommer til å gjøre mye feil....:(

Pust med magen! Prøv å konsentrer deg om det som er relevant i oppgavesammenheng. Still spørsmål og be om litt mer tid/opplæring eventuelt dersom du ikke føler deg trygg/tryggere etter de siste opplæringsvaktene. Kanskje det løsner og du har klart for deg hva du skal gjøre/følge opp.🤗

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jo, jeg skal jobbe helt alene etter opplæringen...

Kan du snakke med sjefen om dette? ❤️ 

Anonymkode: 4a058...8d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva slags jobb er det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har begynt i ny jobb for tredje gang på kort tid (hadde to vikariat før dette) og er skikkelig vant med følelsen av å være udugelig. Det går fort over, man mestrer fort og lærer og det blir raskt bedre. Bruk de to siste opplætingsvaktene godt og spør og grav 

Anonymkode: ab74b...f49

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det helsesektor? 

Selv om du er ferdig med opplæringen forventes det ikke at du skal kunne alt og være rutinert etter 3-4 opplæringsvakter. 

Man kan også be om litt ekstra opplæring eller få gå på toppen eller slippe å ha ansvarsvakter fra dag 1.  Dette ordner seg:) 

Anonymkode: 01080...118

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Er det helsesektor? 

Selv om du er ferdig med opplæringen forventes det ikke at du skal kunne alt og være rutinert etter 3-4 opplæringsvakter. 

Man kan også be om litt ekstra opplæring eller få gå på toppen eller slippe å ha ansvarsvakter fra dag 1.  Dette ordner seg:) 

Anonymkode: 01080...118

Nei. Jeg studerer noe innen helse, men dette er bare en liten deltidsjobb innen noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...