Gå til innhold

Midjemål, epleform

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Mange norske jenter/damer har slik kroppsfasong. Hvorfor lurer jeg på?Damer skal jo helst ha midje..

Anonymkode: c1589...29b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 4.3.2025 den 15.54):

Kan gå korte turer, så det gjør jeg. 

Anonymkode: a9b4e...d32

Ekspander  

Hvorfor bare korte? Jeg går to timer hver dag og pulsen er da i snitt på 117. Pulsen blir jo ikke høyere av å gå lange turer. 

Anonymkode: e2478...dc0

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 4.3.2025 den 16.36):

Jeg var den som foreslo å styrke kjernemuskulaturen.

Øvelse 1: ligg på gulvet med beina i vinkel.  Trekk navlen inn og opp - hold i 3 sekunder - slipp ut.  Gjentas.  Start med 5 rep, og øk gradvis til så mange du vil eller klarer

Øvelse 2: samme utgangspunkt som over.  Tilt knærne fra side til side.  Pass på at skuldrene er i gulvet hele tiden. Start med 5 repetisjoner, og øk gradvis til som mange du vil eller klarer.

Øvelse 3: ligg på siden. Hodet hviler på underste arm, øverste arm hviler langs siden.  Løft øverste bein strakt. Bruk kjernen til å holde balansen. Start med 5 repetisjoner på hver side, og øk gradvis til så mange du vil eller klarer.

Anonymkode: 92e14...359

Ekspander  

Tusen tusen takk for tips!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vet ikke folk at man skal måle midjen på det smaleste? Om det er 1,2 eller 3 vmcm over navelen kommer jo bare an på hvor lang overkroppen din er.. herregud dette er jo barnelærdom…. 🤦‍♀️

Anonymkode: 09d2f...c16

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 4.3.2025 den 21.38):

Hvorfor bare korte? Jeg går to timer hver dag og pulsen er da i snitt på 117. Pulsen blir jo ikke høyere av å gå lange turer. 

Ekspander  

Fordi puls er en ting og lengden og energibruk er noe annet. Helsetilstanden min ønsker jeg ikke å brette ut i sin helhet her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 4.3.2025 den 21.38):

Ekspander  

Altså, noen av oss har begrensninger på fysisk aktivitet, og må ta hensyn til totalbelastningen (intensitet, varighet og hyppighet). 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 4.3.2025 den 21.59):

Tusen tusen takk for tips!!

Ekspander  

Bare hyggelig!  Jeg ville bare komme med alternativer til lette styrkeøvelser. 
(Jeg sliter med utmattelse, og fikk disse (pluss noen flere) lette styrkeøvelser fra fysioterapeuten)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.3.2025 den 10.57):

Jeg er på vei ned i vekt nå, fra litt over 25. Har gått opp fra 22, så må under der en plass. Men midjemålet var aldri under «lovlig» da heller. Men jeg skal selvfølgelig prøve.

Ekspander  

Det hjelper kanskje på midjemålet rent kosmetisk. Men ikke på mengden magefett. Det er jo mye fett på magen som er farlig, men det er ikke bare fettmengden som avgjør midjemålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  Thyra skrev (På 5.3.2025 den 8.06):

Det hjelper kanskje på midjemålet rent kosmetisk. Men ikke på mengden magefett. Det er jo mye fett på magen som er farlig, men det er ikke bare fettmengden som avgjør midjemålet.

Ekspander  

Det er mer enn fett som avgjør midjemålet, men man går ned i fett så mister man nok noe rundt organene også. 

Anonymkode: 44973...371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.3.2025 den 9.08):

Det er mer enn fett som avgjør midjemålet, men man går ned i fett så mister man nok noe rundt organene også. 

Ekspander  

Vet at magefett består av både underhudsfett og fett rundt organene. 

Om man trener kjørnemusklene og får et "indre korsett" som holder organene på plass, betyr ikke det nødvendigvis mindre magefett, selv om det blir mindre midjemål. Var poenget mitt.

Endret av Thyra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg måler 1 cm over navlen min måler jeg i realiteten hofter og ikke midje. Mine hofter sitter veldig høyt og er brede. Over 90 cm måler jeg der. Har en naturlig smal midje lengre opp, ca. midt mellom hoftene og nedre ribbein. Der måler jeg 80 cm. 
Jeg er generelt høy og har lang overkropp om det betyr noe 🤷🏼‍♀️

Så dersom det er riktig å måle der vil jeg aldri bli smal nok. Måler jo bein 😅

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  Annoyium skrev (På 5.3.2025 den 19.17):

Hvis jeg måler 1 cm over navlen min måler jeg i realiteten hofter og ikke midje. Mine hofter sitter veldig høyt og er brede. Over 90 cm måler jeg der. Har en naturlig smal midje lengre opp, ca. midt mellom hoftene og nedre ribbein. Der måler jeg 80 cm. 
Jeg er generelt høy og har lang overkropp om det betyr noe 🤷🏼‍♀️

Så dersom det er riktig å måle der vil jeg aldri bli smal nok. Måler jo bein 😅

Ekspander  

Love handles er ikke hofter. Hoftene er på linje med rumpa di, så de er ikke 1 cm over navlen….

Anonymkode: e08e3...461

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 5.3.2025 den 20.34):

Love handles er ikke hofter. Hoftene er på linje med rumpa di, så de er ikke 1 cm over navlen….

Ekspander  

Hun mener nok hoftekammen, og 80 cm er greit hvis hun er over 160 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 5.3.2025 den 20.34):

Ekspander  

Nei på ingen måte! Det er bein der og det sitter høyt. Jeg er slank og har ikke love handles. Ref pilen på bildet under…

image.thumb.png.1da04f792695537d3d6131ab1d204cad.png

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  Annoyium skrev (På 5.3.2025 den 20.47):

Nei på ingen måte! Det er bein der og det sitter høyt. Jeg er slank og har ikke love handles. Ref pilen på bildet under…

image.thumb.png.1da04f792695537d3d6131ab1d204cad.png

Ekspander  

Du mener vel at navlen er 1 cm over hoftekammen. Det er anatomisk umulig at navlen sitter under hoftekammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.3.2025 den 5.59):

Du mener vel at navlen er 1 cm over hoftekammen. Det er anatomisk umulig at navlen sitter under hoftekammen. 

Ekspander  

Ja, navlen sitter såpass langt ned at om jeg måler ved eller rett over den vil jeg måle hoftekammen. Men hvorfor er det ikke mulig at navlen sitter lengre opp? Mange varierte kropper der ute 🤷🏼‍♀️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...