AnonymBruker Skrevet 4. mars #21 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Kan ikke trene pga helsetilstand dessverre. Anonymkode: a9b4e...d32 Du kan ikke trene noe som helst? Anonymkode: c500e...a5a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #22 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Du kan ikke trene noe som helst? Anonymkode: c500e...a5a Jeg bør ikke gå over 145 i puls og ikke holde det over lengre tid. Ts Anonymkode: a9b4e...d32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #23 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg bør ikke gå over 145 i puls og ikke holde det over lengre tid. Ts Anonymkode: a9b4e...d32 Så da kan du trene styrke og gå turer. Anonymkode: 44973...371 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #24 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Så da kan du trene styrke og gå turer. Anonymkode: 44973...371 Er veldig begrenset hvor mange reposisjoner jeg kan gjøre. Også bør jeg stoppe på 135, for pulsen stiger fort når jeg stopper. Kan gå korte turer, så det gjør jeg. Anonymkode: a9b4e...d32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet 4. mars #25 Del Skrevet 4. mars Man skal måle midjen på det smaleste. Folk har ulike kroppsfasonger, og midjemål avhenger mye av hva slags kroppsfasong man har, ikke bare vekt. Har man naturlig epleform, er det vanskelig å få lavt midjemål til tross for at man er normalvektig, mens kvinner med pære- eller timeglassfasong ofte kan ha normalt midjemål tross for overvekt. Med 24,5 i BMI er du normalvektig, men kunne jo kanskje hatt fordel av å gå ned noen kilo for helsas skyld. Ofte er det fettet rundt magen man miste først om man går ned i vekt, så det kan hende du får (nærmere) normalt midjemål av å gå ned til BMI på f.eks. 23. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #26 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg er som deg. Nå har jeg blitt eldre og større, men da jeg trente mye og alle sa at jeg var slank så hadde jeg BMI på 24,5 og holdt konstant inn magen. Jeg fikk komplimenter for 6-pack. Likevel, hvis jeg slappet av i magen sto den rett ut og midjemålet var over 90cm. Mulig nærmere 95 enn 90, husker ikke. Det var ingenting galt med muskulaturen, den var sterk. Det er dessverre ikke alle som bærer vekten slik man "skal". Og det er dritkjipt. Har lest at det kan hjelpe å kutte alt av sukker, hvetemel og det meste av karbohydrater. Men har ikke sett forskning som støtter dette, man er bygget ulikt. Og eldre damer som gjennomgår og har gjennomgått overgangsalderen legger også mer på seg rundt midjen selv om de har likt kosthold som tidligere (mange må spise veldig mye mindre). Så noe må det jo være, annet enn at man bare gjør alt feil kostholdsmessig. Da jeg hadde anoreksia og var heeelt skrapet for fett så var midjemålet mitt rundt 80 dersom jeg slappet av... Anonymkode: 2e7c4...1a8 Det står jo i linken over her at midjemål på 80cm. ikke gjelder for eldre kvinner. Anonymkode: d66a7...185 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #27 Del Skrevet 4. mars Uanonym bruker skrev (20 minutter siden): Man skal måle midjen på det smaleste. Folk har ulike kroppsfasonger, og midjemål avhenger mye av hva slags kroppsfasong man har, ikke bare vekt. Har man naturlig epleform, er det vanskelig å få lavt midjemål til tross for at man er normalvektig, mens kvinner med pære- eller timeglassfasong ofte kan ha normalt midjemål tross for overvekt. Med 24,5 i BMI er du normalvektig, men kunne jo kanskje hatt fordel av å gå ned noen kilo for helsas skyld. Ofte er det fettet rundt magen man miste først om man går ned i vekt, så det kan hende du får (nærmere) normalt midjemål av å gå ned til BMI på f.eks. 23. Nei, det trodde jeg også, men man skal visst ikke det. Man skal måle 1cm. Over navelen. Anonymkode: d66a7...185 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #28 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Er veldig begrenset hvor mange reposisjoner jeg kan gjøre. Også bør jeg stoppe på 135, for pulsen stiger fort når jeg stopper. Kan gå korte turer, så det gjør jeg. Anonymkode: a9b4e...d32 Jeg var den som foreslo å styrke kjernemuskulaturen. Øvelse 1: ligg på gulvet med beina i vinkel. Trekk navlen inn og opp - hold i 3 sekunder - slipp ut. Gjentas. Start med 5 rep, og øk gradvis til så mange du vil eller klarer Øvelse 2: samme utgangspunkt som over. Tilt knærne fra side til side. Pass på at skuldrene er i gulvet hele tiden. Start med 5 repetisjoner, og øk gradvis til som mange du vil eller klarer. Øvelse 3: ligg på siden. Hodet hviler på underste arm, øverste arm hviler langs siden. Løft øverste bein strakt. Bruk kjernen til å holde balansen. Start med 5 repetisjoner på hver side, og øk gradvis til så mange du vil eller klarer. Anonymkode: 92e14...359 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #29 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei, det trodde jeg også, men man skal visst ikke det. Man skal måle 1cm. Over navelen. Anonymkode: d66a7...185 Nei. Man skal måle midt mellom nedre ribbenskant og hoftekam. Der er ofte like over navlen, men ikke alltid. https://nhi.no/for-helsepersonell/fra-vitenskapen/vi-bor-male-midjemalet Anonymkode: 92e14...359 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #30 Del Skrevet 4. mars Uanonym bruker skrev (32 minutter siden): Man skal måle midjen på det smaleste. Folk har ulike kroppsfasonger, og midjemål avhenger mye av hva slags kroppsfasong man har, ikke bare vekt. Har man naturlig epleform, er det vanskelig å få lavt midjemål til tross for at man er normalvektig, mens kvinner med pære- eller timeglassfasong ofte kan ha normalt midjemål tross for overvekt. Med 24,5 i BMI er du normalvektig, men kunne jo kanskje hatt fordel av å gå ned noen kilo for helsas skyld. Ofte er det fettet rundt magen man miste først om man går ned i vekt, så det kan hende du får (nærmere) normalt midjemål av å gå ned til BMI på f.eks. 23. Ser mange skriver dette, spesielt her inne på KG, men det kjenner jeg ikke igjen fra egen erfaring. De gangene jeg har klart å gå ned i vekt (vha diett og trening) har jeg mistet synlige mengder volum stort sett overalt ellers på kroppen, og gått ned flere kilo (sist 16 kg), men det er alltid rundt magen jeg går minst ned i cm. Den forbaska fettkulen nederst på magen er helt umulig å bli kvitt, og den har blitt enda verre med alderen. Det første som minker på meg er fettet i ansiktet, lårene og til dels overarmene, pluss at ryggvalkene forsvinner. Har inntrykk av at de færreste (damene i hvert fall) opplever at magefettet er det første som gir slipp. Anonymkode: 576ea...130 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet 4. mars #31 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Ser mange skriver dette, spesielt her inne på KG, men det kjenner jeg ikke igjen fra egen erfaring. De gangene jeg har klart å gå ned i vekt (vha diett og trening) har jeg mistet synlige mengder volum stort sett overalt ellers på kroppen, og gått ned flere kilo (sist 16 kg), men det er alltid rundt magen jeg går minst ned i cm. Den forbaska fettkulen nederst på magen er helt umulig å bli kvitt, og den har blitt enda verre med alderen. Det første som minker på meg er fettet i ansiktet, lårene og til dels overarmene, pluss at ryggvalkene forsvinner. Har inntrykk av at de færreste (damene i hvert fall) opplever at magefettet er det første som gir slipp. Anonymkode: 576ea...130 Det er sikkert forskjellig fra person til person, men ifølge forskning skal det i alle fall være slik for de fleste. Har du faktisk målt deg når du har gått ned i vekt, da? For jeg har i alle fall typisk pærefasong og føler lårene mine alltid er like tjukke selv om jeg går litt ned i vekt, men så har jeg målt og funnet ut at de faktisk hadde blitt litt mindre, de også. AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, det trodde jeg også, men man skal visst ikke det. Man skal måle 1cm. Over navelen. Anonymkode: d66a7...185 Det er vel bare at ca. 1 cm over navlen er der de fleste er smalest. Noen har ikke definert midje fordi enten har rund eller helt rett fasong, og da er det sikkert greit med en veiledning på hvor man skal måle. Hos de med definert midje er det jo åpenbart hvor man skal måle. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #32 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei. Man skal måle midt mellom nedre ribbenskant og hoftekam. Der er ofte like over navlen, men ikke alltid. https://nhi.no/for-helsepersonell/fra-vitenskapen/vi-bor-male-midjemalet Anonymkode: 92e14...359 AnonymBruker skrev (9 timer siden): https://www.nrk.no/nyttig/slik-maler-du-livvidden-1.7924723 Anonymkode: a9b4e...d32 Tja, her sier de én cm. Over navelen, men uansett ikke automatisk på det smaleste. Anonymkode: d66a7...185 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #33 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ser mange skriver dette, spesielt her inne på KG, men det kjenner jeg ikke igjen fra egen erfaring. De gangene jeg har klart å gå ned i vekt (vha diett og trening) har jeg mistet synlige mengder volum stort sett overalt ellers på kroppen, og gått ned flere kilo (sist 16 kg), men det er alltid rundt magen jeg går minst ned i cm. Den forbaska fettkulen nederst på magen er helt umulig å bli kvitt, og den har blitt enda verre med alderen. Det første som minker på meg er fettet i ansiktet, lårene og til dels overarmene, pluss at ryggvalkene forsvinner. Har inntrykk av at de færreste (damene i hvert fall) opplever at magefettet er det første som gir slipp. Anonymkode: 576ea...130 Helt enig! Puppene er første som går på meg, etter to graviditeter er magen det siste som går, har et evig fettlag der. Anonymkode: d66a7...185 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #34 Del Skrevet 4. mars Uanonym bruker skrev (1 time siden): Det er sikkert forskjellig fra person til person, men ifølge forskning skal det i alle fall være slik for de fleste. Har du faktisk målt deg når du har gått ned i vekt, da? For jeg har i alle fall typisk pærefasong og føler lårene mine alltid er like tjukke selv om jeg går litt ned i vekt, men så har jeg målt og funnet ut at de faktisk hadde blitt litt mindre, de også. Det er vel bare at ca. 1 cm over navlen er der de fleste er smalest. Noen har ikke definert midje fordi enten har rund eller helt rett fasong, og da er det sikkert greit med en veiledning på hvor man skal måle. Hos de med definert midje er det jo åpenbart hvor man skal måle. Hvis det var på det smaleste det var meningen å måle, så ville det vel stått det? Jeg er absolutt ikke på det smaleste en cm. Over navelen. Anonymkode: d66a7...185 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #35 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ja, jeg gikk i mange år og trodde jeg hadde farlig midjefett pga epleform og midjemålet. Jeg hr eplefasong OG endometriose. Trente mye osv, men proporsjonene var de samme uansett vekt. Så tok jeg en test - som sjokkerende nok for meg viste: LAVERE fettprosent enn snittet for min høyde/vekt MINDRE visceralt fett - altså det farlige - enn snittet. Scoret veldig bra. Så etter det slappet jeg helt fint av og målte aldri midjen igjen. Anonymkode: 2c31a...584 Hvilken test var dette? Anonymkode: e08e3...461 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #36 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei. Man skal måle midt mellom nedre ribbenskant og hoftekam. Der er ofte like over navlen, men ikke alltid. https://nhi.no/for-helsepersonell/fra-vitenskapen/vi-bor-male-midjemalet Anonymkode: 92e14...359 Ha! Det er 10 cm over min navle. Morsomt å ha min kropp når alle «crop tops» ser ut som BH. Anonymkode: e08e3...461 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet 4. mars #37 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hvis det var på det smaleste det var meningen å måle, så ville det vel stått det? Jeg er absolutt ikke på det smaleste en cm. Over navelen. Anonymkode: d66a7...185 Det står det flere steder også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #38 Del Skrevet 4. mars Uanonym bruker skrev (5 minutter siden): Det står det flere steder også. Så da er konklusjonen at det står bare veldig mye forskjellig og misvisende informasjon og man aner ikke hva som er rett🤷♀️ Anonymkode: d66a7...185 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #39 Del Skrevet 4. mars Jeg er 167 cm, 56 kg og 80 cm rundt midjen. Er 54 år da, da får man visst litt mer slack 😉 Anonymkode: e43fc...764 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #40 Del Skrevet 4. mars Uanonym bruker skrev (2 timer siden): Det er sikkert forskjellig fra person til person, men ifølge forskning skal det i alle fall være slik for de fleste. Har du faktisk målt deg når du har gått ned i vekt, da? For jeg har i alle fall typisk pærefasong og føler lårene mine alltid er like tjukke selv om jeg går litt ned i vekt, men så har jeg målt og funnet ut at de faktisk hadde blitt litt mindre, de også. Ja, den første gangen jeg gikk ned hadde jeg ikke vekt så da brukte jeg kun målebånd og målte hvor mange cm jeg krympet. Så stor forskjell rundt lårene, armene og til dels hofte/rumpe, men jeg mistet bare en knapp cm rundt midjen. Til sammenligning ble lårene 6 cm smalere (rundt hvert lår). Anonymkode: 576ea...130 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå