Gå til innhold

Personlige plakater - noe du kunne tenkt deg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Så fiendtlig innstillt mange av dere er. Har dere ikke annet å gjøre enn å knuse drømmene til folk?

Anonymkode: fb91a...c1e

TS spør om dette er noe vi kunne tenkt oss, så vi svarer ut fra det. Vedkommende er sikkert ute etter et realistisk bilde av om folk ville kjøpt dette. 

Anonymkode: c82fe...4ab

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

TS spør om dette er noe vi kunne tenkt oss, så vi svarer ut fra det. Vedkommende er sikkert ute etter et realistisk bilde av om folk ville kjøpt dette. 

Anonymkode: c82fe...4ab

Jeg tenker ikke på ja eller nei svar. Mer nedsettende demotiverende kommentarer om kunstig intelligens og lagr selv med Canva.

Selvsagt er det et marked der ute. Ingen har nøyaktig samme stil som TS. Garantert 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.3.2025 den 20.45):

Jeg tenker ikke på ja eller nei svar. Mer nedsettende demotiverende kommentarer om kunstig intelligens og lagr selv med Canva.

Selvsagt er det et marked der ute. Ingen har nøyaktig samme stil som TS. Garantert 😊

Er det "nedsettende kommentarer" å påpeke at KI kan håndtere dette gratis? Wow...

Nei, det er ingen garanti for at det er et marked.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Med litt justering er AI ganske gode, dette var uten noen justeringer, bare første teksten.

Screenshot_20250307-095529.png

Anonymkode: 43124...204

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde glatt betalt for dette dersom du også kunne gitt (digital) konsultasjon over feks whatsapp hvor vi går igjennom rom, farge og stil og raskt sett på hvilke ramme som også hadde passet til bilde/rom. Hadde naturligvis betalt for den konsultasjonen (15 min, 30 min 45 min 60 min, alt ut fra hvor hvor mange bilder/stort prosjekt det er). Jeg elsker bilder, men synes det er vanskelig å finne ut av rammestil, farge på ramme, hva som passer hvor.

Anonymkode: 46dd0...75f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg hadde glatt betalt for dette dersom du også kunne gitt (digital) konsultasjon over feks whatsapp hvor vi går igjennom rom, farge og stil og raskt sett på hvilke ramme som også hadde passet til bilde/rom. Hadde naturligvis betalt for den konsultasjonen (15 min, 30 min 45 min 60 min, alt ut fra hvor hvor mange bilder/stort prosjekt det er). Jeg elsker bilder, men synes det er vanskelig å finne ut av rammestil, farge på ramme, hva som passer hvor.

Anonymkode: 46dd0...75f

Samme her!

Anonymkode: 25efa...a92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om det er et marked for det eller ei aner jeg ikke, men har forhørt meg litt med øvrige familiemedlemmer, og dette er ikke noe vi hadde gått for sånn uten å vite mer om det.

"Plakater" i form av bilder som er skrevet ut med særdeles godt kvalitet er noe vi kunne vært interessert i, men det er nok litt på siden; det er tross alt ikke en plakat strengt tatt, men heller et bilde vi eller annen fotograf har tatt som vi ønsker å forstørre.

Klarer ikke se behovet for ytterligere endringer fra en som driver grafisk design, som jo for øvrig vokser på trær, på godt og vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 5.3.2025 den 7.44):

Kan du lage et eksempel med KI og vise her? Pass på å inkludere detaljer som tekst og tall, Så kan vi se om det er fullgodt i forhold til noe som er menneskelaget.

Å forfatte et godt script for å lage noe slikt tar jo et par minutter, og dessuten er ikke AI gode på tekst i bilder per nå, så dette bør legges på manuelt i etterkant. Ergo så er det nok ingen som gidder å gjøre en god innsats på dette kun for å bevise et poeng. Men grafisk design er nok en jobb det ikke kommer til å være særlig etterspørsel etter i fremtiden. 

Anonymkode: b4c4f...fd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det finnes allerede mange som tilbyr slike ting. Tror neppe det vil føre til mye inntekt å starte opp enda en slik bedrift. 

Anonymkode: e2c5e...67f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 5.3.2025 den 7.36):

Så fiendtlig innstillt mange av dere er. Har dere ikke annet å gjøre enn å knuse drømmene til folk?

Jeg ville først og fremst holdt meg i en vanlig jobb som hoved inntektskilde. Da er du sikret.

Å starte en nettbutikk med denne type tjenester er det veldig lav risiko i. Du kan helt fint starte som en hobby, opprette egen bestillingsside, benytte eksisterende samlesider for markedsføring o.s.v. På denne måten vil du sakte men sikkert kunne sjekke markedet og bygge deg rolig opp fra bunn.

Tjener du mer en kostnadene så kan du skatte for dette via skatteseddelen. Ser du at dette blir en suksess så kan du vurdere foretak.

Mitt råd er å holde det som en hobby/sidejobb så langt det lar seg gjøre frem til du vet helt sikkert at det er noe du kan satse på.

Jeg kan fortelle at jeg startet på denne måten i en litt annen nisje, og dette har vokst seg stort uten at jeg har risikert en krone på det.

Jeg heier på deg! 

Knuse drømmene, eller svare ærlig om hva man selv har behov for og ikke, samt inntrykk av hva som trender i markedet?

Anonymkode: 09147...d64

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker den mote-bølgen kanskje har gått litt over? Jeg hadde sånn grafisk plakat med kart over hjemstedet da det kom, men har erstattet den med noe annet nå :) 

Anonymkode: 0e380...e30

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror du kan få solgt plakater, hvis du skaper et utrykk som appellerer til folk, uten å bli for kommersiell. Du må være synlig og tilgjengelig. Jeg ville ha kombinert plakatene med andre ting også, feks design av innbydelser, bursdagskort etc. 

Det er viktig at du viser en tydelig visuell profil og lager noe som ikke ligner noe andre lager. Jeg hadde kjøpt om produktene hadde en personlig stil og ikke ligner på feks Desenio. 

Anonymkode: d5247...627

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 5.3.2025 den 7.36):

Jeg ville først og fremst holdt meg i en vanlig jobb som hoved inntektskilde. Da er du sikret.

Å starte en nettbutikk med denne type tjenester er det veldig lav risiko i. Du kan helt fint starte som en hobby, opprette egen bestillingsside, benytte eksisterende samlesider for markedsføring o.s.v. På denne måten vil du sakte men sikkert kunne sjekke markedet og bygge deg rolig opp fra bunn.

Tjener du mer en kostnadene så kan du skatte for dette via skatteseddelen. Ser du at dette blir en suksess så kan du vurdere foretak.

Mitt råd er å holde det som en hobby/sidejobb så langt det lar seg gjøre frem til du vet helt sikkert at det er noe du kan satse på.

Jeg kan fortelle at jeg startet på denne måten i en litt annen nisje, og dette har vokst seg stort uten at jeg har risikert en krone på det.

Jeg heier på deg! 

Åh tusen takk for en hyggelig tilbakemelding :)

Jeg har allerede en nettbutikk hvor jeg selger håndlagde smykker og den har gjort det kjempe bra. Derfor jeg er inne på tanken om å starte noe annet i tillegg. 

Planen er ikke å slutte i vanlig jobb, men heller ha dette som en liten ekstra inntekt på samme måte som smykkebutikken :)

Anonymkode: 00999...f76

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 7.3.2025 den 19.01):

Samme her!

Anonymkode: 25efa...a92

Dette var et veldig spennende forslag! Er veldig interessert i interiør også, så dette kan jo absolutt være noe :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 7.3.2025 den 9.57):

Med litt justering er AI ganske gode, dette var uten noen justeringer, bare første teksten.

Screenshot_20250307-095529.png

Anonymkode: 43124...204

Nå er det jo litt forskjell på folk. Noen er mer dreven og kan slik som du lage og smekke sammen en poster ved hjelp av AI eller Canva. Men så er kanskje ikke du og andre som deg nødvendigvis målgruppen heller. 

Jeg kjenner mange som aldri hadde orket å skulle fikse noe slikt selv. Da de verken har interesse eller tid til det. Det er vel heller de som er målgruppen her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...