Gå til innhold

Personlige plakater - noe du kunne tenkt deg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! 

Jeg er en grafisk designer og har i senere tid lekt litt med tanken om å starte min egen nettside hvor jeg tilbyr personlige plakater. Plakater det er snakk om er: fødselsplakater, bryllup, kjæledyr, navnveplakater, datoer osv. Som man ønsker å markere litt ekstra. 

Jeg er grafisk designer så planen er å designe disse selv også personalisere de med diverse navn, datoer osv :) Har allerede designet noe og jobber nå med å få en nettside opp å stå. 

Jeg har også gjort litt undersøkelse på trykkeri osv, så det skal være en fysisk produkt ikke bare digitalt. 

Så jeg er egentlig bare nysgjerrig på å høre om dette er noe folk ønsker og driver å kjøper? 

Jeg personlig synes slikt er veldig kjekt og fint å ha på veggen hjemme. 

Hvis noen andre også driver å selger plakater så vil jeg gjerne høre deres erfaring og om det er etterspørsel på slikt?

Anonymkode: 00999...f76

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei. Bortkastede penger 

Anonymkode: dc33b...ed2

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg ingen interesse av. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ingen interesse for det. Jeg klarer også å lage det selv om jeg skulle få lyst til å ha det på veggen. 

Anonymkode: df097...408

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jo veldig mange som har sånne plakater, så jeg vil tro det finnes interesse for det.

Anonymkode: dc12c...487

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Plakater får man kjøpt på Desenio.

Anonymkode: 876fe...6b5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 4.3.2025 den 9.24):

Hei! 

Jeg er en grafisk designer og har i senere tid lekt litt med tanken om å starte min egen nettside hvor jeg tilbyr personlige plakater. Plakater det er snakk om er: fødselsplakater, bryllup, kjæledyr, navnveplakater, datoer osv. Som man ønsker å markere litt ekstra. 

Jeg er grafisk designer så planen er å designe disse selv også personalisere de med diverse navn, datoer osv :) Har allerede designet noe og jobber nå med å få en nettside opp å stå. 

Jeg har også gjort litt undersøkelse på trykkeri osv, så det skal være en fysisk produkt ikke bare digitalt. 

Så jeg er egentlig bare nysgjerrig på å høre om dette er noe folk ønsker og driver å kjøper? 

Hvis noen andre også driver å selger plakater så vil jeg gjerne høre deres erfaring og om det er etterspørsel på slikt?

Ekspander  

Folk kan få dette gratis via KI i dag. Du må gjerne forsøkte, men jeg tviler på at du vil gå med overskudd.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville ikke vært interessert, og har inntrykk av at de som har sånt har laget det selv og printet. 

Anonymkode: c82fe...4ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg liker idéen om sånt, men ender opp med å ikke bestille noe. Jeg vet det er flere som driver med det, så det er helt sikkert et marked for det!

Anonymkode: 34ca3...d47

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kan være artige dekorelementer om det gjøres riktig, og det kan gjøres til en pris folk synes det er verd. Det finnes sikkert flere tilbydere av slike ting, og det kan være utfordrende å lage et produkt som skiller seg nok ut fra de andre til at du synes i landskapet, men jeg håper du lykkes med dette.

Anonymkode: af54e...cb9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 4.3.2025 den 13.31):

Det kan være artige dekorelementer om det gjøres riktig, og det kan gjøres til en pris folk synes det er verd. Det finnes sikkert flere tilbydere av slike ting, og det kan være utfordrende å lage et produkt som skiller seg nok ut fra de andre til at du synes i landskapet, men jeg håper du lykkes med dette.

Anonymkode: af54e...cb9

Ekspander  

Takk for en hyggelig melding! Jeg tenker jeg gir det et forsøk. Er heldigvis ikke snakk om mange kroner tapt om det ikke skulle lykkes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Slike ting bestiller man billig på temu

Anonymkode: 3f352...5d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så fiendtlig innstillt mange av dere er. Har dere ikke annet å gjøre enn å knuse drømmene til folk?

Jeg ville først og fremst holdt meg i en vanlig jobb som hoved inntektskilde. Da er du sikret.

Å starte en nettbutikk med denne type tjenester er det veldig lav risiko i. Du kan helt fint starte som en hobby, opprette egen bestillingsside, benytte eksisterende samlesider for markedsføring o.s.v. På denne måten vil du sakte men sikkert kunne sjekke markedet og bygge deg rolig opp fra bunn.

Tjener du mer en kostnadene så kan du skatte for dette via skatteseddelen. Ser du at dette blir en suksess så kan du vurdere foretak.

Mitt råd er å holde det som en hobby/sidejobb så langt det lar seg gjøre frem til du vet helt sikkert at det er noe du kan satse på.

Jeg kan fortelle at jeg startet på denne måten i en litt annen nisje, og dette har vokst seg stort uten at jeg har risikert en krone på det.

Jeg heier på deg! 

Anonymkode: fb91a...c1e

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Dette klarer de fleste å lage selv. Om ikke, finnes KI og hundrevis av andre som gjør det samme. Gjør det, om det gir deg glede, men ikke håp at du kommer til å tjene penger på det.

Anonymkode: 8feb3...8d0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 5.3.2025 den 6.41):

Dette klarer de fleste å lage selv. Om ikke, finnes KI og hundrevis av andre som gjør det samme. Gjør det, om det gir deg glede, men ikke håp at du kommer til å tjene penger på det.

Anonymkode: 8feb3...8d0

Ekspander  

Kan du lage et eksempel med KI og vise her? Pass på å inkludere detaljer som tekst og tall, Så kan vi se om det er fullgodt i forhold til noe som er menneskelaget.

Anonymkode: fb91a...c1e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Muligens, men kun dersom kvaliteten var høy og prisen lav. Jeg har ellers en god printer hjemme og lager enkelt noe sånt selv.

Anonymkode: 76c73...562

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 4.3.2025 den 13.02):

Det er jo veldig mange som har sånne plakater, så jeg vil tro det finnes interesse for det.

Anonymkode: dc12c...487

Ekspander  

Enig.

Jeg har fødselsplakater av barna, og det har mange! 

Har også gitt i gave et bilde med navn og bryllupsdato. 

Stiliserte bilder som kan brukes som postkasseskilt eller dørskilt selger nok også 

Anonymkode: 43056...4d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man kan designe bildene sine gratis i for eksempel Canva, og få dem printet ut i nærmeste fotobutikk/fotostasjon. Hvis man ikke har egen printer. Prisen pleier å være mellom 39 kr (13x18 cm) og 819 kr (90x120 cm). Så det blir jo mye billigere enn å få noen til og designe dem, og sende dem i posten.

Jeg betalte 299 kr for 2 bilder (40x50 cm) sist jeg var hos Elite Foto. For print.

Anonymkode: 87afd...976

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 5.3.2025 den 9.36):

Man kan designe bildene sine gratis i for eksempel Canva, og få dem printet ut i nærmeste fotobutikk/fotostasjon. Hvis man ikke har egen printer. Prisen pleier å være mellom 39 kr (13x18 cm) og 819 kr (90x120 cm). Så det blir jo mye billigere enn å få noen til og designe dem, og sende dem i posten.

Jeg betalte 299 kr for 2 bilder (40x50 cm) sist jeg var hos Elite Foto. For print.

Anonymkode: 87afd...976

Ekspander  

Sånne argument blir litt.. Tja, ikke allmenngyldig 

Jeg kunne nok også snekret meg spisebord til en mye billigere penge enn å kjøpe et. Allikevel så kjøper de fleste av oss møbler. 

Man skal både ha lyst, ork og evne til å lage ting. Jeg hadde aldri fått til å tegne en 53 cm baby på et lerett med godt resultat. Men å velge design, plotte inn navn og lengde var veldig enkelt. Og nå henger det på barnerommet

Anonymkode: 43056...4d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 4.3.2025 den 9.24):

Hei! 

Ekspander  

Jeg føler noen på Instagram som selger dette (TrineLise Design, Charlotte tegner, Lisen Vennesland) og et par andre. Virker som de har nok å gjøre, så det er sikkert noe folk vil ha :) Om det er å leve av for alle, det vet jeg ikke. 

Lykke til! 

Anonymkode: 1fc74...0a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...