AnonymBruker Skrevet 4. mars #1 Skrevet 4. mars Hei! Lurer på om noen her inne kan fortelle litt om hvordan det er å jobbe som kommunikasjonsrådgiver eller med tekst/som tekstforfatter? Vurderer å omskolere meg. Jobber som saksbehandler/rådgiver i kommunen, og kjenner på at jeg ønsker en mer kreativ arbeidshverdag. Jobben jeg har nå er i stor grad preget av rutiner og prosessarbeid, noe jeg har innsett at ikke passer meg så godt. Ønsker å være litt mer "fri" og kreativ. Får man vært det som kommunikasjonsrådgiver? Har alltid fått høre at jeg er god til å skrive og synes det virker som et spennende yrke. Men synes det er litt vanskelig å finne ut hvordan arbeidsdagen ser ut? Er det et yrke som vil være truet av KI? Tusen takk på forhånd Anonymkode: a772c...fb6
AnonymBruker Skrevet 1. juni #2 Skrevet 1. juni Jeg lurer på det samme😊 Jeg har jobbet bittelitt for meg selv som tekstforfatter, men drømmen er å jobbe for en bedrift/i et byrå. Selv om jeg ønsker friheten ved å jobbe for meg selv, er den økonomiske tryggheten viktigst. Jeg er i en annen jobb nå (innen det jeg er utdannet), men jeg klarer ikke slippe tanken på å jobbe fulltid med tekst. Jeg elsker det! Jeg tror KI tar en stor del av skrivearbeidet, men jeg tror det derfor er viktig å slenge seg litt med på bølgen. Lære om KI, og kanskje bruke det som en ressurs. Det trengs uansett mennesker bak det tastaturet, ikke sant? 😊😎 Å jobbe som tekstforfatter er drømmejobben - tenk å få være kreativ hver dag! Intervjue, undersøke, være nysgjerrig, sparre med kollegaer, tenke kreativt og jobbe med idémyldring. Jeg tror ingen dager hadde vært kjedelig! For et par år siden var jeg på intervju i en stor bedrift, ikke bare én med to ganger. Altså, kom til andregangsintervju. Tilslutt stod det mellom meg og en annen. Den andre personen trakk det lengste strået, og det avslaget er noe av det tøffeste jeg har opplevd i karrieren. Søknadsprosessen med venting, intervjuer og caseoppgaver varte i nesten seks uker, så jeg gikk rett i kjelleren da jeg fikk nei. Jeg skrev visst fantastiske salgstekster, men jeg manglet prosjekterfaring. Nå skal jeg skrive, undersøke, bli kjent med KI og skrive masse arbeidsprøver for å komme meg helt til topps. Ønsker deg masse lykke til! 🤩Ikke gi opp drømmen! Anonymkode: f529c...11e
AnonymBruker Skrevet 1. juni #3 Skrevet 1. juni Kommunikasjonsarbeid kan være så mye. Det kommer an på hvor man jobber, og i større miljøer er folk gjerne spesialisert. Noen jobber med presse, noen med film og bilde, noen med interne nettsaker osv. Andre oppgaver kan være å lage presentasjoner, budskap og talepunkter for ledere internt eller talspersoner eksternt. Lage nettsider, reklamekampanjer, informasjonskampanjer. Brukerundersøkelser. Arbeidsdagene vil sikkert være helt ulike avhengig av hvor du er ansatt, så vanskelig å generalisere. Men det er ofte mindre skrivearbeid enn man kanskje skulle tro. Variert og interessant jobb i min erfaring. KI vil spille en stor rolle, men man trenger mennesker også. Anonymkode: 6262a...e3b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå